Water in de portieren

Zijn er meer rapid's met dit probleem? N.l. water in de achterportieren. Doordat de rubber aan de onderkant goed afdicht loopt het water niet weg. Met als gevolg 2 liter water in de deuren. Morgen naar de dealer toe. Komt bij meer rapid.s voor werdt mij verteld. .....Wordt vervolgd

Cordoba

Forumguru
Hoe kan ik dit herkennen..? Nog niks gemerkt in ieder geval...?!

Dat hoor je aan het klotsen van het water in de deuren tijdens het rijden.

Water komt waarschijnlijk in de deuren, doordat er een beetje water langs de beweegbare ramen tussen de afdichting door de deur in loopt. Dat is normaal dat is bij iedere auto zo, maar vervolgens hoort het er aan de onderkant van de deur weer uit te lopen, en daar gaat het blijkbaar fout bij sommige Rapids.

Laatst bewerkt:

om1

Senior Member
Ikzelf hou dit in de gaten, omdat het een probleem is wat al eerder is gemeld. In mijn spaceback geen water tot nu toe.

Dat is nou precies wat ik bedoel. Bij al mijn andere skoda's nooit geen problemen mee gehad. Wacht het wel even af.

micky

Forumguru
tja, "mit den gummy verschlossen" dus lekker naar de dealer en daar laten oplossen, er komt genoeg water uit die deur voor een pan met aardappelen, wel makkelijk op de camping...

om1

Senior Member
Deze info had ik al eens eerder gepost, maar hier is het meer op zijn plaats:

In dit engelse forum (http://www.briskoda.net/forums/topic/276763-water-collecting-in-rear-doors/page-2) wordt dit service bulletin genoemd:

TPI 2034980/1 (modification to rear door seals to stop doors filling with water).

De datum is oktober 2013.

De vraag is nu of en zo ja wanneer er een productiewijziging heeft plaatsgevonden, waardoor nieuwere Rapids het probleem niet zouden kunnen hebben.

De mijne (geleverd eind maart maar ik minimaal 3 weken eerder geproduceerd, het was een voorraadmodel) lijkt het probleem niet te hebben. Het heeft afgelopen dagen genoeg geregend, maar als ik de rubbers opzij trek zie ik geen water uit de opening komen.

om1

Senior Member
Voor het genoemde probleem is deuren open doen niet genoeg, je moet echt de rubbers opzij trekken, het water zit in de deuren.

Heb mijn Rapid Spaceback gisteren gecontroleerd. Had ook water in mijn achterdeur.
Wanneer je de rubber iets aan de kant trekt begint het water meteen uit de deur weg te lopen. Heb contact met mijn dealer, Century Groningen gehad. Het is een bekend probleem dat snel opgelost kan worden.
Heb as vrijdag een afspraak zodat het een en ander wordt verholpen.

Bovenaan Onderaan