Weer terug bij Skoda, nieuw op het forum (Introductie).

Hallo allemaal. Ik ben Patrick, 39 jaar oud en sinds 10 januari dit jaar weer in heb bezit van een Skoda Fabia.
Ik werk al bijna 20 jaar in de automatisering. Mijn eerste ervaring met een eigen Skoda was toen ik in 2001 in de detachering werkte en als lease auto een mica zwarte Skoda Fabia Combi Elegance 1.9 TDI heb gekozen. (Met geel interieur). Wat een geweldige auto was dat. Tot op heden nog steeds de beste die ik zelf heb gereden. Helaas heb ik hier maar een jaar plezier van gehad omdat ik weg ging bij mijn toenmalige werkgever. Daarna prive wat simpele autotjes gereden en in 2003 een tweede hands Skoda Fabia Comfort gekocht. Deze heb ik in 2006 verkocht wegens het weinige gebruikt dat ik er van maakte omdat ik op de fiets naar werk ging.
Lange tijd heb ik toen geen auto meer gehad. In 2012 Kocht ik een Fiat Punto uit 2001. Het eerste jaar ging dit prima. Daarna werd het al snel dikke ellende. Steeds vaker problemen, dure reparaties, onderhoud en noem het maar op. Toen deze oktober vorig jaar gekeurd moest worden was het weer zo'n hoge rekening en was ik het zat. Ik had een hoopje dat ik alles wat er stuk kon gaan nu wel gehad had en even vooruit te kunnen... helaas was niets minder waar.
De 2001 Elegance uitvoering was toch wel het leukst om te rijden. Vandaar dat ik daarvoor gegaan ben, alleen dan in een benzine uitvoering.

Na een beetje rondspeuren is het een zilverkleurige geworden met grijs interieur.
Tijdens de proef rit reed de auto heerlijk en alles werkte naar behoren. Het enige was dat zo'n geur-boompje aan de achteruitkijkspiegel hing waar ik echt niet tegen kan. Krijg ik koppijn van...
Toen ik de auto meenam, gelijk dat geur-boompje eruit gehaald en binnen een dag werd duidelijk dat die er niet voor niets had gehangen. Er was flink gerookt in de auto. Dit had ik al gezien aan de asbak, maar dat de lucht zo aanwezig zou zijn..