vandekennedylaan
Lid
Ben afgelopen vakantie in Duitsland gestrand met mijn Octavia Combi. Auto kwam in een noodloop. Enkele dagen voor de vakantie al last van een motorstoringslampje én een ESP waarschuwing. Mijn garage heeft toen de bobine en de bougiekabels vervangen (storingsmelding was drukverlies bij 4e cilinder). Zonder succes dus.
De duitse 'monteur' signaleerde een kapotte turbo, omdat ie bij het starten een flinke wolk blauwe rook produceerde. Daarmee was ie volgens hem total loss. Hele slechte monteur, want de auto heeft geen turbo. De beste man was zo druk met wegslepen dat ie geen tijd had voor een fatsoenlijke diagnose.
Auto is naar Nederland gebracht en mijn eigen garage kon geen fout ontdekken, de computer gaf geen fout aan. Na een aantal dagen hier weer te hebben rondgereden, in eerste instantie probleemloos, zijn de foutmeldingen weer terug. Zelf inmiddels een eenvoudige OBDII stekker aangeschaft en de TorquePro app. En zie nu de volgende foutmeldingen: P0304, P1250 als current fault en P0302, P0303 als pending fault.
Na een blik onder de motorkap zag ik een loshangende kabelbundel, welke door de ventilator deels kapotgeslagen is. Heb de kabel maar snel vastgezet. Zie de foto's.
Dit lijken mij kabels naar de inspuiters. Dat zou de storingen volgens mij prima kunnen verklaren. Maar of dat ook de blauwe rook verklaart bij een koude start? En is die kabel makkelijk zelf te vervangen?
Graag jullie mening/advies.
De duitse 'monteur' signaleerde een kapotte turbo, omdat ie bij het starten een flinke wolk blauwe rook produceerde. Daarmee was ie volgens hem total loss. Hele slechte monteur, want de auto heeft geen turbo. De beste man was zo druk met wegslepen dat ie geen tijd had voor een fatsoenlijke diagnose.
Auto is naar Nederland gebracht en mijn eigen garage kon geen fout ontdekken, de computer gaf geen fout aan. Na een aantal dagen hier weer te hebben rondgereden, in eerste instantie probleemloos, zijn de foutmeldingen weer terug. Zelf inmiddels een eenvoudige OBDII stekker aangeschaft en de TorquePro app. En zie nu de volgende foutmeldingen: P0304, P1250 als current fault en P0302, P0303 als pending fault.
Na een blik onder de motorkap zag ik een loshangende kabelbundel, welke door de ventilator deels kapotgeslagen is. Heb de kabel maar snel vastgezet. Zie de foto's.
Dit lijken mij kabels naar de inspuiters. Dat zou de storingen volgens mij prima kunnen verklaren. Maar of dat ook de blauwe rook verklaart bij een koude start? En is die kabel makkelijk zelf te vervangen?
Graag jullie mening/advies.