Brandend olielampje

ik denk dat je 1.4 8v hebt? toevallig heb ik bij de mijne vandaag mijn distributie ketting gedaan ivm rammel en ratel...
Was ook nodig gezien ruim 1 cm speling op de ketting zat... maar goed nu zag ik worm wieltje op grote tandwiel met torx bout zit stel dat deze niet goed vast zit kan ik me bedenken dat je oliedruk laag is ! gezien deze niet geheel op spies zit !
En deze om de as zal draaien...

Is bij jouw onlangs ketting vervangen? het wormwieltje zorgt er voor dat je olie pomp rond draait

machlo

Forumguru
Voor zover ik weet is die niet vervangen nee. In ieder geval bij mij.
Ik wacht de meeting van donderdag even af. Er zit nu een nieuwe sensor in en zoals ik zei, zou deze toch ook weer een te lage druk moeten meten en een signaal af moeten geven (oliedruklampje). Ik twijfel een beetje aan de meetwaarde welke ze hebben gemten....ze hebben wel meer steken laten vallen.

Ik bedacht me vandaag dat ze me een bak met "mijn olie" lieten zien met "flink wat" koelvloeistof zoals ze zeiden.......en dat terwijl ik mijn auto bracht met een koelvloeistof niveau wat al maanden op goed en "steady" niveau stond. Ik kan die 2 niet rijmen met elkaar. Daar zou dus spontaan een hele hoop richting olie zijn verdwenen?? Vraag het me af......donderdag koelsysteem maar eens af laten persen.

Edit... idd 1.4 8v

machlo

Forumguru
Vandaag mijn auto naar de dealer gebracht. Hem de situatie uitgelegd en samen afgesproken wat er ging gebeuren. Hij gaf aan dat hij met alle plezier eea wilde vervangen en meten, maar dat er geen enkel signaal was van een lekke koppakking of olieverlies. Hij adviseerde om de vloeistoffen te vervangen, er een paar honderd km mee te rijden en dan nog eens langs te komen om eea na te kijken. Klonk me best redelijk in de oren.
s middags belde hij op. De olie zag er nog zo goed uit, als nieuw, of hij die alsnog moest vervangen. Hij kon er niets aan ontdekken.....nou ja, die maar laten zitten dan. Die over een paar honderd km ook maar ff checken.
Koelvloeistof wel laten vervangen, zit nu g12+ in zoals de bedoeling is. Lichte olielekkage aan temperatuursensor verholpen en alles dus op niveau. Gaan we eens wat km maken!
De manier waarop er met je over de mogelijkheden wordt gesproken voelt in ieder geval al beter aan dan eerdere ervaringen elders.

Bovenaan Onderaan