@Canon-Eye, Er zitten twee sensoren op de spiegel, eentje kijkt naar voren en eentje naar achteren. Ik bedoel natuurlijk degene die naar voren kijkt, dat is namelijk degene die bepaalt hoe donker het buiten is. De ander zorgt daadwerkelijk voor het dimmen als er teveel licht vanachter in schijnt. Die laatste moet je natuurlijk niet afdichten, dan dimt hij niet meer
. Ik fop juist degene die naar voren kijkt, zodat de achterste 'denkt' dat het buiten donker is en dus eerder gaat dimmen
.
Met voorzijde bedoel ik in de rijrichting, dus de sensor die naar voren kijkt. Ik realiseer me nu dat dat zonder uitleg multi-interpretabel is
Ik postte overigens dat de lichtsensor voor de koplampen op het dashboard zit maar dat is niet zo, die zit gecombineerd met de regensensor achter de voorruit. Ik vergiste me van auto, onze privé Peugeot heeft de lichtsensor wel op het dashboard.
@Rolle de sensor heb ik afgeplakt met een klein stukje zwarte isolatietape. Zie je niets van en werkt dus vlekkeloos. Als je door je voorruit naar de binnenspiegel kijkt zie je hem zo zitten, aan de bestuurderszijde. Ergens op dit forum zwerft een draadje waarin dit verhaal aan de orde komt, en daar staan foto's bij. In eerste instantie dacht ik (of hoopte ik) dat het de camera voor de lane-assist zou zijn maar dat bleek helaas niet het geval.