3 zitverhoogjes op de achterbank

Jootje

Nieuw lid
Beste,

Omdat ik voor het werk een andere auto moet kiezen, ben ik vandaag een testrit gaan doen met de Skoda Superb Combi. Ik vind het een superauto. Alleen: ik weet niet hoe ik drie kindjes in een zitverhoogje moet vervoeren. Ik heb momenteel drie zitverhoogjes van Maxi Cosi die heel breed zijn, maar ik zou gerust een ander merk/type willen kopen.
Het grootste probleem is het zitverhoogje in het midden. Tussen de gordelaansluitingen is er maar 24 cm plaats en de zitverhoogjes zijn zo'n 37 cm breed.

Hebben jullie hier ervaring mee? Merken van zitverhoogjes die wel lukken?

Ik zou echt doodgraag deze auto aankopen.

Tips zijn steeds welkom.

RefleCs

Forumguru
Ik heb in een ander topic over ditzelfde onderwerp gelezen dat de bank van de sedan breder zou zijn dan de bank in de combi.

Bakkertje

Forumguru
Ik ben ook de gelukkige vader van 3 kids. Wij hebben bewust voor de hatchback gekozen en niet voor de combi. De achterbank is niet breder van de hatchback, maar de achterdeuren zijn langer (of breder net hoe je het bekijkt natuurlijk), daardoor heb je op schouderhoogte net wat extra breedte die je nodig hebt voor de rugleuningen van de kinderstoel.

Om antwoord te geven op je vraag: Bij ons staat er een Römer peuterstoel (kids king plus ofzo uit m'n hoofd) in het midden, die loopt naar achter smaller toe en daardoor kun je bij de gordelsluitingen. Overigens gaat dat niet steed niet supermakkelijk, maar als je even wat ervaring hebt gaat het best. Daarnaast hebben we zitverhogers met rugleuning ook van Römer, Römer heeft stoeltjes waarvan je de breedte aan kunt passen. Je schuift dan in feite de beugels waar de gordel onderdoor loopt naar binnen. Dat is voor de kids geen probleem, zo breed zijn die normaliter niet. Doordat je die beugels naar binnen schuift onstaat er net voldoende ruimte om met je hand er tussendoor te gaan en de gordel vast te klikken. We laten de gordel aan de bijrijderskant vaak ook gewoon erin zitten en rollen de riem gewoon af om onze oudste er doorheen te laten stappen, dat gaat ook prima.

Ik ben ook ooit op een engelse site terecht gekomen waar ze een achterbank voor op je achterbank aanbieden met 3 (of zelfs 4) kinderplekken. Die krijg ik alleen niet meer gevonden..

Last but not least: Blijf zolang mogelijk de rugleuning van je kinderstoel gebruiken! Die geeft ontzettend veel zijdelingse bescherming.

p.s. Je zou nog even in de VW stal kunnen kijken, de Passat is leverbaar met geïntegreerde kinderzitjes ..

Canon-Eye

Forumguru
Is overigens wel heel kostbaar..
Kun je wel zeggen, ja - dat komt op tegen de 1700 euro voor het model 1000 (3-zits passend in de Fabia).
Als grootouders hoeven we zelden meer dan 2 kleuters tegelijk te vervoeren, dus voor die prijs kan ik een heel eind rijden met twee auto's...

Canon-Eye

Forumguru
...Gamma! :jaja:

Overigens: voordat ik zoiets überhaupt zou aanschaffen, zou ik het toch eerst wel eens deugdelijk getest willen zien. Is de bevestiging wel veilig, e.d.
Schijnveiligheid is nóg erger dan een bewust genomen risico waar je rekening mee houdt in je rijgedrag.

Bovenaan Onderaan