Vandaag bij een beurt het geheel in laten stellen. Dat was eenvoudig, want het kan gewoon met de VAS-kast, zoals bij onze oosterburen is geschreven in deze post.Daarover loopt op Skodacommunity.de een uitgebreide draad, maar niemand weet precies hoe het moet. Ik ben nl. zelf ook nog op zoek. Het zou mogelijk zijn om door zgn. Skandinavië modus in te schakelen, maar niemand weet dus precies hoe.
Ik ga het bij mijn volgende beurt iig ook aan de dealer vragen en dan ook vragen of ik er bij mag zijn als ie het instelt. Sowieso heb ik de huidige instelingen van al mijn CAN-modules gebackupt, dus ik zou moeten kunnen uitvogelen wat er door die VAG-kast wordt veranderd.
Correct - is absoluut niet in strijd met welk voorschrift dan ook.En waarom zou achterlichten i.c.m. DRL een APK afkeurpunt zijn? Er is geen enkele wet die het verbiedt
Voor alle duidelijkheid: Bij mij branden nu de achterlichten en de kentekenplaatverlichting tegelijk en ongedimd samen met de dagrijlichten. De stadslichten (of parkeerlichten) aan de voorkant blijven netjes uit.
Volgens mij niet. Die Scandinavië modus heeft volgens mij namelijk als nadeel dat ook de stadslichten branden.@Andrehj, zoals jij het nu hebt, zou ik het ook willen hebben, uit jouw verhaal begrijp ik dat de dealer dit middels VAS kan aanzetten, was het idd de Scandinavië modus die gecodeerd moest worden?
Greetz Corné
Functional piggybacking, such as operating the headlamps or front turn signals or fog lamps as DRLs, is not permitted;[17] the EU Directive requires functionally specific daytime running lamps compliant with ECE Regulation 87 and mounted to the vehicle in accord with ECE Regulation 48.[18] DRLs compliant with R87 emit white light of between 400 and 1200 candela.[19]
Nou - de functie is tweeledig:Leuk als dat geknutsel met DRL alleen ga je dan voorbij aan de functie ervan.
Licht in mijn klokkenpaneel brandde sowieso al altijd, dus dat is niet veranderd. Als ik dimlicht aan heb, brandt er netjes een groen dimlichtsymbooltje in het dashboard. Ook niet veranderd dus.
En waarom zou achterlichten i.c.m. DRL een APK afkeurpunt zijn? Er is geen enkele wet die het verbiedt en diverse auto's (van o.a. BMW) rijden er af-fabriek mee rond.
Zolang ik mijn auto heb brandt die dashboardverlichting al. Daar heb ik niets voor hoeven doen. Kun je niets instellen met de dimmer naast de verlichtingsknop? Volgens de manual van mijn S2 werkt die alleen bij ingeschakelde dimlichten, maar ik weet niet hoe dat bij jouw auto (waar rij je nu eigenlijk in?) is .
Die andere ruit is enkel een voorinstelling. En bij mij waren er inderdaad alleen maar mogelijkheden om de lampen eerder aan te zetten, omdat ik al de meest doorzichtige ruit had. Maar gelukkig kun je de hexadecimale waarde ook gewoon handmatig aanpassen. Ik heb die veranderd van hex 2B (43) naar hex 0A (10), waardoor mijn lampen nu later aangaan. In de komende weken kijk ik of me dit bevalt, zo niet, dan zet ik de waarde weer wat hoger.Middels VCDS de gevoeligheid van de lichtsensor aan laten passen. Door een andere ruit tint te selecteren. Dit heeft als resultaat dat het licht eerder aangaat.