Alles wird anders!!!

sluwesjors

Actief lid
Wat een ruige bak zeg.
Die Sherpa op de achtergrond mag er ook wezen.
Zijn echt aan de weg aan het timmeren Skoda.
Heb het idee dat ze een merk als opel al volledig voorbij zijn gestreefd.

Goed bezig.

Blackokkie2

Forumguru
Wat een ruige bak zeg.
Die Sherpa op de achtergrond mag er ook wezen.
Zijn echt aan de weg aan het timmeren Skoda.
Heb het idee dat ze een merk als opel al volledig voorbij zijn gestreefd.

Goed bezig.
Dat hebben ze dertig jaar geleden al gedaan, toen maakte slopel ook al lelijkere auto's(nou ja, auto's?).

sluwesjors

Actief lid
30 jaar geleden reed 50% van de nederlandse bevolking nog opel, de skoda's van die tijd zijn anders ook niet om aan te zien.

Canon-Eye

Forumguru
Precies 30 jaar geleden reed ik inderdaad mijn eerste en enige Opel: een Ascona 1.6S Hatchback. De eerste serie met voorwielaandrijving. Uitermate ruime auto, vlotte motor en giga kofferbak - drie redenen (met toen 3 kindjes tussen 5 en 2) om deze te verkiezen boven een verse Golf. Wegligging veel minder dweilerig dan eerdere modellen - maar dit gezegd zijnde, was ik 3 jaar later toch wel blij toen ik weer terug ging naar VAG (Audi80 in dit geval) want vergeleken met de Ascona liep die echt op rails.

Kiswum

Forumguru
In Engeland wordt de hatchback volgens mij een coupe genoemd. Is dit dus ook niet "gewoon" een 5 deurs hatchback?
In Nederland is een coupe toch eigenlijk altijd wel een sportieve 3 deurs auto met klep die geheel geopend kan worden (net als bij een hatchback)?

JJ1982

Lid
Ja we mogen niet alles over een kam scheren. Denk dat er genoeg mensen in een Skoda rijden die net zo goed ( slecht) rijden als in een opel. Vroeger was opel echt de auto voor de grijze massa en tegenwoordig is die massa aan het opschuiven Naar Skoda. ;)

sitechris

Donateur
Ik zie niet zo heel veel verschil op dit moment tussen Opel en Skoda. Volgens mij richten ze zich op dezelfde doelgroep. Dus ik zie ook niet zo de verschillen tussen de Opel en Skoda rijders. Ik vind overigens wel dat Opel tegenwoordig wel erg mooie auto's maakt.

Dit is en blijft mijn persoonlijke favoriet:

opel-astra-opc-7_05.jpg

opel-astra-opc-7_01.jpg

astra-opc-3_01.jpg

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan