Andere velgen op je 14% bijtellings auto...

Remakil

Forumguru
Ik heb het hier en daar al voorbij zien komen, de opmerking aangaande andere velgen en- of banden op je 14% bijtellings auto... dat je een aanslag van de belastingdienst kunt krijgen e.d...

Nou, heren... dat is dus niet zo! Er is echter één eis, dat is dat ze achteraf op je auto gemonteerd worden. Dus niet af fabriek, maar achteraf! Als je jezelf daar aan houdt, mag het van de belasting...

Het bewijs vind je hier onder, inclusief een brief van de belastingdienst... :)

klik hier

Remakil

Forumguru
Absoluut niet fake, die brief is natuurlijk ontdaan van enkele gegevens. Dat staat ook in het blog van de aanvrager...

bonyuri

Actief lid
Ik heb ook zoiets aangevraagd toen ik op mijn vorige 14% auto grotere velgen liet monteren.

Remakil

Forumguru
Maar ik twijfel over de woordkeuze en de spellingsfouten..
Tja, binen ipv binnen kan iedereen gebeuren...

De belastingdienst maakt ook geld over naar verkeerde personen, dus een schrijffout zal ze niet vreemd zijn... ;)

Denk ook niet dat iemand een blog gaat schrijven met als insteek een valse brief. Maar misschien ben ik naïef...

turboturbo

Forumguru
Mocht iemand bang zijn dat de brief fake is, belt die toch zelf op en stuurt een brief met de vraag om een schriftelijke bevestiging. Toch?

henriz

Forumguru
Ik denk dat de brief wel echt is. Mijn ervaring is dat de belastingdienst niet te beroerd is te helpen bij het vinden van creatieve doch legale manieren om zo weinig mogelijk belasting te betalen. Zij maken de wet namelijk niet, ze voeren hem uit. En dat doen ze naar de letter.

Antera

Donateur
Het klopt idd als de auto later zijn andere wielen krijgt is er geen vuiltje aan de hand. Zo word het heel erg veel gedaan zonder problemen

Overigens is een groter "probleem" dat je maandtarief bij de LM een stuk omhoog gaat..... 17" zou nog wel kunnen maar de 18" is echt een heel stuk duurder in de lease

mikehotel

Actief lid
Ik vraag me af hoe een auto met 18" velgen nog voldoet aan de 14% vereisten (CO2-uitstoot). Want grotere velgen betekent vaak bredere banden en meer weerstand, dus meer verbruik en hogere uitstoot.
Niet dat het veel uitmaakt, het blijven natuurlijk gewoon ondergemotoriseerde auto's.

Remakil

Forumguru
Remakil, wat zijn de kosten van de 18inch velgen? en wat vraagt de lm hiervoor?
Kosten zijn afhankelijk van wat je kiest natuurlijk en ik schaf ze zakelijk aan, zoals ik de auto ook zakelijk heb aangeschaft. Heb dus niets met een LM te maken... ;)

Bovenaan Onderaan