Doorvoer gezocht van motorruimte naar interieur

Cuprani

Actief lid
Ik heb een facelift Fabia 1 (2006) en ik zoek een punt waar ik mijn 20mm voedingskabel (voor audio) van de motorruimte het interieur in kan trekken.

Ik heb ook een 2005 Ibiza 6L gehad (pre facelift), en die had 2 plekken waar je een kabel het interieur in kan trekken.

- Rechts boven onder het parafan door een afdek rubbertje.
- Links in het midden vlakbij de rembekrachtiger.

Nu keek ik vanmiddag even onder de motorkap en nou zie ik tot mijn verbazing dat dezelfde doorvoer plekken er niet zitten..
..dan is zo'n Fabia toch heel anders als een Ibiza.

Waar kan ik de kabel wel netjes doorvoeren het interieur in?
Iemand toevallig foto's?

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat je net niet ver genoeg gekeken hebt Nils. Als je onder de parafan de zwarte kap die over de recirculatieklep zit weg haalt, vind je de doorvoer wel. (in elk geval bij mijn pre-facelift, maar dit lijkt me bij jouw faceliftmodel nog hetzelfde.

Edit: hier wat je onder die kunststofkap aantreft, links de recirculatie klep en rechts op de foto de gele draad die ik doorgevoerd heb voor mijn mistlampen.
Doorvoer draad mistlampen.jpg

Cuprani

Actief lid
Ik heb de parafan er nog niet compleet af gehad..
(ik krijg zonder ruitenwisser trekker in geen mogelijkheid mijn ruitenwisserarm gedemonteerd.. :mad: )

Je kan wel uiterst rechts de parafan in kijken, tot tegen het schutbord aan, en daar zie ik op dezelfde plek niet het rubber wat wel op de Ibiza zit.
Morgen heb ik mn eigen wisserarm trekker set, dus zal daarna nog even keer beter kijken.

In mijn Fabia model 2001 dus voor de facelift heb ik de kabel bij de ruitenwissers naar binnen gebracht.

De foto’s welke ik heb bijgevoegd zijn niet van mijn auto maar zijn ongeveer hetzelfde.

Als het goed is heb je links (als je voor de auto staat) een dopje bij je veerpoot zitten hierdoor kom je onder de paravaan.
Bij mijn auto zat dit dopje er aan beide kanten niet, ik heb bij aan de rechter kant een gat geboord en mijn kabel onder de paravaan naar links latenlopen.
Kabel_fabia_1.jpg

Als je de paravaan omhoog haalt zie je een rubber dop deze kun je weg halen en er een gaatje in maken waar alle kabels door heen kunnen.
De kabels doorvoeren gaat het makkelijks als je je dashboard kastje even loshaalt hierdoor zie je gelijk waar de kabel uit komt.
Kabel_fabia_3.jpg

Cuprani

Actief lid
Thnx voor de duidelijke foto's.

Op mijn Ibiza had ik daar ook gewoon een doorvoer zitten (6L van voor de facelift), maar zag deze plek dus niet op de fabia zitten.

Ik zal van de week even de parafan demonteren, ik hoop namelijk iets aan de linker kant (kant van de accu) te kunnen vinden omdat mijn kabel maar net lang genoeg is. Dit is namelijk dezelfde kabel als ik voor de Ibiza gebruikt had (en is reeds op maat geknipt), maar de combi is wat langer..

Ik maak wel even foto's als de parafan er af is.

Helaas zat er bij mij in de buurt van de accu geen doorvoerhier had ik ook op gehoopt.

Daarom heb ik de kabel vanaf de kant van de accu doorgevoerd onder de paravaannaar de andere kant, hier zat het gat welke uitkomt bij het handschoenen vakje.
Helaas was ook mijn kabel (welke uit mijn oude saxo) kwam te kort en heb ikmoeten verlengen.

Cuprani

Actief lid
Haha.. zelfde probleem dus...

Bij de Ibiza had ik overigens dus ook nog een doorvoer bij de remkracht verdeler zitten die uit kwam thv de pedalen..
Die zit er dan misschien op jou pre facelift fabia ook wel.

Cordoba

Forumguru
@Brian tel: de doorvoer van motorruimte naar onder de parafan, had ook bij mij maar aan één zijde een dopje (1e foto). Uiteindelijk bij de Seat-dealer even een dopje voor de andere kant besteld, gaten zitten er aan beide kanten.

@Nils: ruitenwissers van de as, was bij mij ook een groot probleem, veel ruitenwissertrekkers passen net niet goed genoeg om de armen eraf te krijgen. Overigens vooraf even nieuwe pluggen halen om de parafan weer vast te zetten. Aan de bestuurders kant schijnt ook een doorvoerplek te zitten, maar vanwege ruitenwissermechanisme, kabelbomen enz. kun je hier niet makkelijk bij komen. De plek die ik heb aangegeven, is het aan de binnenkant ook een kwestie van even dashboardkastje loshalen (let wel op de bedrading van dashboardkastlampje, even de stekker loshalen).

Cuprani

Actief lid
Net even de parafan gedemonteerd, en de plek die Brian aan gaf zat er gewoon wel.
Daar maar gelijk de versterker-voedingskabel doorheen getrokken het interieur in.
Nu alleen nog even wachten tot mn subwoofer en versterker binnen zijn..

Bovenaan Onderaan