paulus474
Senior Member
Beste mensen,
De nieuwe Skoda Octavia (Combi) is een prachtige auto (imho), alleen lijkt (!) deze een beetje hoog op de poten te staan.
Een mogelijkheid om het uiterlijk wat meer richting de brochure-foto's te krijgen is om een set verlagingsveren te plaatsen. De accessoirelijst geeft verlagingsveren van Eibach of MAD als mogelijkheid aan.
Mij persoonlijk lijken de Eibach verlagingsveren een goede keus: zij geven een verlaging van 30 mm, en ze zijn progressief (correct me of I'm wrong?), wat wil zeggen dat bij een volle (vakantie-)bepakking de achterkant van de auto niet over de straat heenschuurt en ook drempels nog goed te nemen zijn, zonder dat het rijgedrag spijkerhard wordt (althans, dat hoop ik! ).
Nu is de vraag: zou een verlaging van 30 mm daadwerkelijk in de buurt van de brochure-foto's komen, of zal hij nog steeds wat te hoog staan?
De prijslijst geeft een bedrag van v.a. 685,- euro weer. Vind ik persoonlijk wat prijzig, aangezien de veren alleen iets van 200 euro (zullen) kosten.
Als je zelf handig bent (en dat ben ik dus NIET :-) ) en de benodigde materialen ter beschikking hebt, zou je ze volgens mij zelf eronder kunnen monteren.
@Antera is zo vriendelijk geweest om in het Superb topic aan te geven dat hij bij Eibach aan het informeren is geweest over de beschikbaarheid van de (nieuwe) verlagingsveren, en om deze eventueel te monteren.
Nog maar eens even afwachten hoe de auto er bij aflevering echt uitziet met de 18" Alaris velgen (eind juni als het goed is), en dan maar eens daadwerkelijk beslissen of de Eibach veren eronder moeten komen ja of nee .
Overweegt iemand anders ook nog een verlaging van zijn/haar nieuwe Octavia (Combi)?
De nieuwe Skoda Octavia (Combi) is een prachtige auto (imho), alleen lijkt (!) deze een beetje hoog op de poten te staan.
Een mogelijkheid om het uiterlijk wat meer richting de brochure-foto's te krijgen is om een set verlagingsveren te plaatsen. De accessoirelijst geeft verlagingsveren van Eibach of MAD als mogelijkheid aan.
Mij persoonlijk lijken de Eibach verlagingsveren een goede keus: zij geven een verlaging van 30 mm, en ze zijn progressief (correct me of I'm wrong?), wat wil zeggen dat bij een volle (vakantie-)bepakking de achterkant van de auto niet over de straat heenschuurt en ook drempels nog goed te nemen zijn, zonder dat het rijgedrag spijkerhard wordt (althans, dat hoop ik! ).
Nu is de vraag: zou een verlaging van 30 mm daadwerkelijk in de buurt van de brochure-foto's komen, of zal hij nog steeds wat te hoog staan?
De prijslijst geeft een bedrag van v.a. 685,- euro weer. Vind ik persoonlijk wat prijzig, aangezien de veren alleen iets van 200 euro (zullen) kosten.
Als je zelf handig bent (en dat ben ik dus NIET :-) ) en de benodigde materialen ter beschikking hebt, zou je ze volgens mij zelf eronder kunnen monteren.
@Antera is zo vriendelijk geweest om in het Superb topic aan te geven dat hij bij Eibach aan het informeren is geweest over de beschikbaarheid van de (nieuwe) verlagingsveren, en om deze eventueel te monteren.
Nog maar eens even afwachten hoe de auto er bij aflevering echt uitziet met de 18" Alaris velgen (eind juni als het goed is), en dan maar eens daadwerkelijk beslissen of de Eibach veren eronder moeten komen ja of nee .
Overweegt iemand anders ook nog een verlaging van zijn/haar nieuwe Octavia (Combi)?