Weet je misschien toevallig ook wat Antera bedoelt met "tot nu toe alleen voor de versie met de starre achteras"???
Thnx!
Starre achteras houdt in een torsie as en is standaard op de 1.4TSI, 1.2TSI en de 1.6TDI de auto's met zwaardere motoren krijgen een multilink as
De stand van een torsieas en dus ook de stand van de wielen, is ten opzichte van de weg gefixeerd.
Ga je dus door een bocht, en de auto helt over, dan blijven deze assen en de wielen hun positie t.o.v. het wegdek houden. Dit houdt dus in, dat de banden hun optimale positie ten opzichte van het wegdek behouden.
Dit is wezenlijk anders bij de multilink as. Bij het overhellen van de carrosserie in bochten zullen ook de wielen mee overhellen.
Dit houdt dus in, dat de stand van de banden t.o.v. het wegdek wijzigt.
Bij het binnenwiel wordt de buitenzijde zwaarder belast, bij het buitenwiel de binnenzijde.
Over het algemeen wordt de wegligging van multilink als beter ervaren.
Volgens mij heeft de doorsnee gebruiker niet eens door wat voor een soort achteras eronder zit.
De reden voor het toepassen van een torsie as zijn uiteindelijk de kosten