Kaartupdates O3 voor November 2013

Ook een vraag voor de experts hier :

Heb de update gedownload in gedeeltes aangezien de complete download gewoon niet werkt. Heb de 17 gedeeltes in een aparte map staan en ook het unzip programma gedownload.
32Gb Class 10 SD HC card geformatteerd en unzip programma opgestart voor het uitpakken van de files.
En dan gaat het niet goed, melding "P78_N60S5MIBH3_EU_NT_Q1.13.7z.001 kan niet geopend worden" zowel met 7z unzip als winrar. Beiden moeten 7z aankunnen maar kom steeds niet verder dan de foutmelding. :pieker::sterretjes::(

Iemand een idee ??

m@rc

Lid
Waarom wordt dit niet aangeboden via de officiele NL VAG kanalen? Is dit nu een officiele update? Wat als de update niet goed gaat en het (columbus) systeem niet of niet correct meer werkt? :pieker:

cali05

Forumguru
Bij mij lukt het deze keer ook niet voor Amundsen MIB
Ik heb ergens in de zomer een update gedaan van versie 32 naar 34, zoals beschreven op de website van skoda. Probleemloos, het duurde alleen wat lang.
Gisteren versie 36 gedownload. uitgepakt op de harde schijf van mijn pc en gekopieerd naar het SD kaartje maar nada. Ook rechtstreeks uitpakken op de SD-kaart helpt niet.
De navi herkent dat het een kaartje is met navisoftware maar er is kennelijk iets mis want ik krijg een melding dat het niet de correcte gegevens zijn.
Oude versie weer teruggezet maar houd nu hetzelfde probleem. Iemand enig idee of je de software ook op een ander kaartje kunt zetten of zit er iets speciaals in het kaartje van Skoda? De vorige keer werd een ander SD-kaartje niet het herkend. Kortom ik zit nu zonder navi.

Ik heb probleemloos mijn Amundsen naar versie 34 en nu naar versie 36 geupdate
Voor de amundsen moet je inderdaad de SD kaart van skoda zelf gebruiken
Als je problemen hebt met de bestanden uit te pakken kun je ze best opnieuw downloaden.
Je moet de folder "markets" en het bestandje DbInfo.txt naar de root van die SD-kaart (eerst bestanden van die SD-kaart wissen of formatteren) kopieren.
Vermits de amundsen de gegevens niet naar een harde schijf moet kopieren zoals de columbus gaat de installatie zeer snel.
@cali05: de handleiding zegt dat er problemen kunnen ontstaan als je ook andere dingen op die SD-kaart zet. Zorg dat dat niet het geval is en probeer de SD-kaart te formatteren mocht je dat nog niet geprobeerd hebben.
Zoniet waarschijnlijk best naar de garage gaan.

cali05

Forumguru
@cali05: de handleiding zegt dat er problemen kunnen ontstaan als je ook andere dingen op die SD-kaart zet. Zorg dat dat niet het geval is en probeer de SD-kaart te formatteren mocht je dat nog niet geprobeerd hebben.
Zoniet waarschijnlijk best naar de garage gaan.

Alles gedaan wat nodig was, vermoed dat het SD-kaartje niet in orde is.

SD kaartje zit normaal in het fototoestel, werkt prima. Heb het net getest, OK en nogmaals geformateeerd. Probleem zit zo te zien in de 1e download, die wil niet openen. Heb net via de CZ site deze gedownload maar hetzelfde probleem.
Vreemd is wel dat anderen hier kennelijk geen probleem hebben, zal eens wat andere pc's gaan proberen.
Toch alvast iedereen bedankt voor het meedenken.:thumbsup:

Eppiegrande

Actief lid
Of je downlaod 7z, dan pakt het bij moj wel goed uit. Winrar deed het bij mij ook niet. En deel 1 nog een keer downloaden?

Of je downlaod 7z, dan pakt het bij moj wel goed uit. Winrar deed het bij mij ook niet. En deel 1 nog een keer downloaden?
Met 7z als eerste geprobeerd, helaas. Toen via winrar, nagekeken of idd 7z aangevinkt stond maar helaas. Ook via winrar dezelfde foutmelding. Heb via de nederlandse site 3x deel 1 gehaald, via de CZ site ook al een keer. Ben nu bezig met download op 2 andere pc's, wellicht morgen ook nog ander SD card halen. En anders rij ik wel zonder update verder en vraag bij bezoek aan de dealer wel om een update.

cali05

Forumguru
Ik heb hetzelfde probleem. Alle manieren geprobeerd, in delen, geheel, krijg m niet aan de praat. Dealer gemaild of zij een update voor mij hebben

cali05

Forumguru
Oudere versie teruggezet. Kaartjes in het slot gestopt. apparaaat aan gedaan. via setup op de officiele manier de kaart verwijderd. apparaat uit, kaartje erin, bij toeval de amundsen snel aan-uit en aan gedaan en oh wonder daar was de navikaart weer zichtbaar. Ik blijf er voorlopig even af.:dankje::dankje::pieker:

Spiegeltje

Senior Member
Omdat de Columbus een harddisk heeft en de Amundsen niet.

Dan nog ontgaat het mij een beetje. Voor beiden is een SD kaart nodig om de update uit te voeren. Waarom mag dat bij de Columbus dan wel een willekeurige SD kaart zijn en moet het bij de Amundsen de Skoda SD kaart zijn?

stuiv

Lid
Is er iemand die ook kan aangeven wat de verschillen zijn in de updates?
Bv welke delen er vernieuwd zijn oid?!
Als een update bv een reconstructie in het wegennet van Luxemburg bevat dan heb ik daar niet direct belang bij.
Of veranderen ze de versie nummers terwijl er helemaal niets veranderd is?!?
Dan lijkt het of je netjes up to date wordt en iedereen is blij....

RoelF

Forumguru
@Spiegeltje
De handleiding van de Amundsen update geeft aan dat je bijgeleverde SD-CDA card moet gebruiken.
Blijkbaar is een CDA-kaart speciaal voor de (auto)-navigatie industrie.
http://www.cda-flash.com/en/Ueber-uns__22/
Zoals eerder gezegd, ik vermoed dat de navi van de Amundsen direct vanaf de SD-CDA kaart draait, en dat de navi van de Columbus vanaf de harddisk draait. Waarschijnlijk kan je het SD-kaartje na het updaten van de Columbus verwijderen en moet ie bij de Amundsen blijven zitten.
Verder kan ik (door ff te googlen) niet veel info vinden over deze SD-CDA smaak. Misschien dat iemand anders hier meer info over heeft.

Bovenaan Onderaan