Nederlandse tekst?

De Stip

Forumguru
Zag ik het nou goed?????? Ik zag onlangs in een tv programma, een verslaggever in een vrij recente O-2 rijden (met een T kenteken) en daar liet men een shot zien van het dashboard. Mij viel op dat daar in het Nederlands stond geschreven "RIT VERBRUIK" (of woorden van die strekking) en niet zoals bij mij in het Engels of een van de andere zelf te kiezen talen behalve de onze. Mijn O-2 is er een met een P kenteken, van januari 2011.
Kan die software aangepast worden door de dealer, zodat ik ook gewoon Nederlandse tekst te zien krijg?

allied

Nieuw lid
nederlands is te kiezen bij de talen,mijne is van maart 2012.
ik zou is informeren bij de dealer of er een update of iets dergelijks is

Cordoba

Forumguru
Bouwjaar kan inderdaad verschil maken, maar wat ook nog al eens voorkomt is dat een onlogische keuze gemaakt moet worden bij instellingen, en veel dealers zijn daarvan niet op de hoogte. (zo'n onlogische instelling is bijvoorbeeld via Vagcom 'Japans' instellen als taal)

djmshell

Senior Member
veel dealers zijn daarvan niet op de hoogte.

geheel mee eens. Toen wij onze faab gignen afhalen kregen we netjes uitleg en een mededeling dat de boordcomputer niet in te stellen was op nederlands. en dat we het met engels moesten doen... na dat we 100 meter van de garage weg waren ben ik zonder de handleiding gelezen te hebben in de boordcomputer gaan kijken en binne 2 min had ik alles in het nederlands ingesteld. ( beterft hier een faab combie van aug 2011)

MarcoO2

Forumguru
Bij de O2 kan dat volgens mij bij modellen vanaf begin 2012. Mijn O2 heeft het ook inderdaad. Als het erop zit, moet het gewoon via maxidott in te stellen zijn. Zit het daar niet tussen, kan ook de dealer het niet activeren.

maartenv84

Senior Member
Dit viel mij ook al op. Afgelopen week in een vervanger rondgereden (kenteken S), daar was het ook al in het Nederlands.

CharlesTucker

Forumguru
Waarschijnlijk sinds modeljaar 2012, mijn O2 is van begin juli 2011, wel modeljaar 2012, en kan ook in een heleboel talen ingesteld worden, waaronder Nederlands

Jasper02

Banned
Mijn ook van juli 2011 en ook gewoon nederlands... Toen ik de sleutel van me vrouw gebruikte stond die op engels.. Hij blijkt dus per sleutel zijn eiigen opties te kunnen instellen.. Want de andere sleutel had allemaal andere dingen met comming home verlichti g en dergelijke..

Rallye

Forumguru
Dat lijkt te kloppen. Ik heb hem op Nederlands ingesteld, maar mijn echtgenote belde wat "depress clutch to start" betekende!

Jasper02

Banned
Dat lijkt te kloppen. Ik heb hem op Nederlands ingesteld, maar mijn echtgenote belde wat "depress clutch to start" betekende!

Haha, ja de mijne belde dus van.... Me lichten gaan niet uit! Omdat ze mijn sleutel bij zich had en niet die van derzelf.. Ik heb ingesteld dat ze nog 30 seconden blijven branden na het sluiten vn de auto. Ze vertelde dat ze at nog. Ooit had, toen kwam ik erachter dat de instellingen per sleutel zijn in te stellen

Rallye

Forumguru
Klopt inderdaad, hij onthoudt het per sleutel. Zojuist heb ik de instellingen voor beide sleutels hetzelfde gezet. Ook stonden bij mijn vrouw de coming en leaving home nog aan en stond het verbruik nog op ltr/100km.

Mijn oude RS deed dat niet.

De Stip

Forumguru
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Maar ik heb weer pech en een auto waar die optie niet aanwezig is. Ik kan uit alle talen kiezen, behalve Nederlands. Jammer, had een aardige toevoeging geweest. Toch weer een min puntje gevonden dus :(

Bovenaan Onderaan