Ontbrekende achterklep spoiler Dynamic pakket op de combi

Flem_nl

Forumguru
Velen van ons zullen al geconstateerd hebben dat de "volgens de folder/prijslijst beloofde" achterklep spoiler uit Dynamic pakket op de combi ontbreekt.

PON geeft nu aan het volgende aan: "Het (standaard) achterklep stukje wordt gezien als spoiler. Het zal in ieder geval in de prijslijst worden aangepast." Valt onder zet- en drukfouten....

In mijn ogen is dit onacceptabel en heb dit ook bij de dealer aangegeven.

Hoe zijn mede forumleden die het Dynamic pakket op hun combi hebben besteld en deze reeds ontvangen hebben of binnenkort afgeleverd krijgen hier mee om gegaan?

Oogje

Senior Member
Tja... ik maak me er eerlijk gezegd niet druk om. De stoelen zijn de enige reden dat ik het pakket genomen heb. Ik zou me eerder genaaid voelen als RS diesel koper en je komt er na aflevering pas achter dat je rechter uitlaat slechts een sierstuk is ;)

D_R1978

Senior Member
Tja... ik maak me er eerlijk gezegd niet druk om. De stoelen zijn de enige reden dat ik het pakket genomen heb. Ik zou me eerder genaaid voelen als RS diesel koper en je komt er na aflevering pas achter dat je rechter uitlaat slechts een sierstuk is ;)
Eens, ben zelfs een klein beetje blij dat er niet een ontzettende spoiler op is gekomen, terwijl ik enkel de stoelen wilde.

Joske

Forumguru
erg é!

had ik nou niet verwacht eigenlijk... (had het ook al gezien op foto's, het valt dan nog eens heel hard op ook)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Flem_nl

Forumguru
Eens, ben zelfs een klein beetje blij dat er niet een ontzettende spoiler op is gekomen, terwijl ik enkel de stoelen wilde.
Als er de RS spoiler op zou komen is dat nou niet direct enorm te noemen. Iedereen z'n smaak natuurlijk. Gaat mijn persoonlijk meer om het principe. Als er staat dat er een spoiler opkomt dan wil ik ook een spoiler (wel of niet lelijk....:maakmegek:) !!!

D_R1978

Senior Member
Klopt @Flem_nl, alleen dat was ten tijde van het bestellen niet bekend. Toen bestelde je nog gewoon blind "sportstoelen" en "een spoiler" in de hoop dat alles werd zoals je hoopte :)

Rick

Senior Member
Mijn auto is nog niet geleverd. Twijfel eerlijk gezegd een beetje. Zou de RS spoiler absoluut mooier hebben gevonden, maar is geen halszaak voor mij. Ik wil het wel gaan aankaarten bij de dealer om te kijken of hij iets kan compenseren. Dat PON zich beroept op de kleine lettertjes is natuurlijk erg zwak. Iedereen snapt dat ze nooit kunnen hebben bedoeld dat je een pakket aanvinkt en dat je daarmee de spoiler krijgt die er toch al op zit.

Flem_nl

Forumguru
u3e4u6ab.jpg
ysypemeb.jpg
de een is de RS (ongespoten en niet gemonteerd) er extra op en de ander is de 'standaard' look!

Flem_nl

Forumguru
Klopt @Flem_nl, alleen dat was ten tijde van het bestellen niet bekend. Toen bestelde je nog gewoon blind "sportstoelen" en "een spoiler" in de hoop dat alles werd zoals je hoopte :)
Is het hopen of er vanuit gaan dat er ook daadwerkelijk geleverd wordt wat er in de prijslijst/folder staat!? Wie A zegt..... (zegt PON..... ;))

Thorgal

Forumguru
Bij mij was de reden voor het dynamic pakket het driespaaks stuur en de sportstoelen.
Heb geen behoefte aan een grotere spoiler dan er nu al op zit.
Snap uiteraard de frustratie dat ze zomaar eenzijdige zaken kunnen wijzigen en/of schrappen.

Joske

Forumguru
de eerste foto is dus de RS spoiler? (nog niet gespoten dan ofzo, ziet er wat plastic-achtig uit?)

Flem_nl

Forumguru
de eerste foto is dus de RS spoiler? (nog niet gespoten dan ofzo, ziet er wat plastic-achtig uit?)
Zoals @dirkkroneman als aangeeft is alles tegenwoordig bijna van plastic. Denk wel dat als het eenmaal gespoten en gemonteerd is dat het er heel anders uitziet! De foto is afkomstig van de OC3 van @rcFred. Wellicht heeft hij ondertussen al een nieuwe foto die hij kan laten zien, met daarop hoe het eindresultaat is geworden?!

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou niet echt naar zo'n extra lange spoiler verlangen - tenzij deze functioneel is, d.w.z. een praktische bijdrage levert aan het minder snel dichtslaan van de achterruit. Ben wel benieuwd naar ervaringen op dat punt.

Fean

Forumguru
RS spoiler oogt wel sportiever.

"Valt onder zet- en drukfouten.."
Blijf erbij dat Pon verantwoordelijk is voor de communicatie binnen NL. Pon zou normaal gesproken verhaal moeten gaan halen bij de fabriek die schijnbaar de boel niet goed controleert of naloopt.. Sowieso alleen al voor een coulance naar zijn klanten die al besteld hebben.. Maar nee.. de monopolist doet er zoals gewoonlijk helemaal niets aan en laat de dealers met de shit zitten. Wederom een ontzettend slecht verhaal van Pon om zich te verhalen op drukfouten.

Bovenaan Onderaan