Probleem met lakgarantie

Heren,

Vandaag ff bij mijn dealer geweest daar er bij mijn Faab in de dakrand een lakprobleem is. Er zit een "puist" welke aan 1 kant een gaatje heeft. Op ongeveer dezelfde plek aan de andere kant zit een mini puistje...Lijkt erop dat waar de dakrand ge-stanst (????) is dat daar de lak niet goed is....

Volgens dealer zal hij hiervoor aanspraak moeten maken op de lakgarantie bij de Importeur. Vooralsnog zal dan het hele dak opnieuw gespoten moeten worden.
De dealer mompelde dat het nog wel eens lastig kan worden en dat ik niet moet verwachten dat eea binnen korte termijn is geregeld. Ik zou graag foto's willen plaatsen maar dat kan ik niet...als iemand de foto's wil ontvangen om ze zo in dit bericht te plaatsen hoor ik het graag.

Heeft iemand anders ook al puistjes op zijn of haar dak??

Faab sinds Maart in mijn bezit en vandaag de 23.000km gepasseerd...
 

Noord26

Forumguru
Heb je de optie dakdragers op de auto? Ik zal het eens bekijken over de dakrand, maar volgens mij niet te zien. Heb zelf geen dakdragers. Pas nog de auto gepoetst en onder vol licht de bovenkant van de auto hiermee bekeken, toen was er niets te zien. Auto is 13 maanden oud.
 

Antera

Donateur
mail de foto's maar even naar info@lowering.nl zal ik ze even online zetten. Garantie's van skoda lopen niet erg snel heb zelf 1.5 maand moeten wachten op antwoord en die was nog lekker kortaf. Geen lakgarantie omdat het contactroest zou zijn. pffff
 

Fabia

† In Memoriam
Volgens mij ben je niet de enige, we hebben het er al eerder over gehad op dit forum.
 

Antera

Donateur
Mooie is dat de dealer hier ook Ford en seat doet en die al zei dat je beter een VW/seat kan rijden omdat de garantie dan wel 99% wod toegewezen en dat ze bij skoda ontzettend moeilijk doen altijd. Triest voor woorden en heb me er maar bij neer gelegd. Maatje van mij had het ook werd toe gewezen en nadat de auto was gedaan werd er een rekening gepresenteerd was toch geen garantie. ( niet betaald btw)
 

Antera

Donateur
skodalak10102011002.jpg


skodalak10102011003.jpg


skodalak10102011004.jpg


skodalak10102011005.jpg
 

Noord26

Forumguru
Service verschilt ook per dealer/autobedrijf. Denk niet dat je zo maar iedere garage, ongeacht wat het hoofdmerk is, over 1 kam kan scheren.

Ik heb overigens geen last van een 'puist' op het dak.

Roestvorming wat van binnenuit komt zal ook van binnenuit bestreden moeten worden. Dus waarschijnlijk is het opnieuw spuiten van het dak slechts een 'tijdelijke' oplossing, totdat het terug gaat komen. Dan praat je wel over jaren van invloed, maar een echte oplossing zal het nooit worden.
 
Heren,

Vandaag ff bij mijn dealer geweest daar er bij mijn Faab in de dakrand een lakprobleem is. Er zit een "puist" welke aan 1 kant een gaatje heeft. Op ongeveer dezelfde plek aan de andere kant zit een mini puistje...Lijkt erop dat waar de dakrand ge-stanst (????) is dat daar de lak niet goed is....

Volgens dealer zal hij hiervoor aanspraak moeten maken op de lakgarantie bij de Importeur. Vooralsnog zal dan het hele dak opnieuw gespoten moeten worden.
De dealer mompelde dat het nog wel eens lastig kan worden en dat ik niet moet verwachten dat eea binnen korte termijn is geregeld. Ik zou graag foto's willen plaatsen maar dat kan ik niet...als iemand de foto's wil ontvangen om ze zo in dit bericht te plaatsen hoor ik het graag.

Heeft iemand anders ook al puistjes op zijn of haar dak??

Faab sinds Maart in mijn bezit en vandaag de 23.000km gepasseerd...


Ben toch benieuwd hoe dit is afgelopen.
je ziet op de foto's ook duidelijk, de bekende scheurtjes in de lak.
lees ander ook maar dit topic,
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?14505-bultje-onder-de-lak
 
Gisteren heb ik de auto naar de dealer gebracht. De importeur stuurt een "specialist" om de kwaal te bekijken. De auto staat nu dus bij de dealer en ik ga mijn auto morgen weer ophalen. Dan hoor ik meer. Ik had gevraagd of ik hem op zaterdag kon brengen zodat ik maandag dan niet de hele dag vrij hoef te nemen. Dit was geen probleem. Ik had gevraagd of de specialist niet naar mij toe kon komen maar zo werkt het niet. hahahah Heb een 1.4 TDI fabia HB als leenauto meegekregen.
Moet zeggen dat de 1.4 een stuk pittiger is dan de 1.2..en volgens de verbruiksmeter doet ook deze faab het bij 80km/u met 3.4 liter diesel per 100km.

Al met al hoor je me tot nu toe niet klagen. Nu maar kijken wat morgen het "eindoordeel" wordt.

inmiddels ruim 28.000km gereden in 8 mnd...

Wordt vervolgt.

Regards,

Sebastiaan
 
Eindoordeel??......

Geen idee nog....de specialist laat het hopelijk later deze week horen aan de dealer...welke mij op zijn beurt weer gaat informeren....ff wachten dus nog....

Wordt wederom vervolgt...
 

hemi24

Forumguru
Over het algemeen zou je van een "specialist" vrijwel direct een antwoord verwachten, of komt er een rapport bij van 67 pagina's?!?
 
Even een update!!!!

Niets meer gehoord......28-11-2012 heeft de specialist eea bekeken....nu 14-12-2011 helaas nog niets gehoord....
We wachten af.....inmiddels al 9 weken bezig om alleen maar te horen of en zo ja hoe eea opgelost gaat worden.....

Groetjes....
 

hemi24

Forumguru
Toen ik mijn klacht m.b.t. een lakfout ook een keer via een tweede dealer liet melden, had ik opeens verdacht snel antwoord van Pon...

Misschien een tip?!?
 

ghostbuster

Nieuw lid
gewoon een aangetekende brief sturen met een kennisgeving van ingebreke stelling.
redelijke termijn is binnen 2 weken antwoord na dagtekening.
 

peperskoda

Forumguru
Het is een beetje makkelijk van de dealer om zich te verschuilen achter Pon. Hij heeft jou dit product geleverd en moet dus ook instaan voor de verborgen gebreken. Dat hij die vervolgens bij Pon kan claimen doet niets af aan het feit dat hij de eerst verantwoordelijke is. Hij moet dus dit probleem binnen redelijke grenzen oplossen. Derhalve zou ik de dealer een aangetekende brief sturen waarin ik hem dringend verzoek het aan hem eerder bekend gemaakte probleem binnen 14 dagen opgelost te hebben. Zijn sores met Pon zoekt hij dan later maar uit, dat heb jij geen boodschap aan.
 
Het is dat ik er niet echt haast mee heb. Dat het een garantie kwestie is lijkt mij overduidelijk. Ik heb al wel aangegeven dat voor zover er vervolgschade (lekkage in de dakrand oid) ik skoda daarmee feliciteer. Ik heb afgelopen weekend een mail gestuurd voor een grote beurt. Uiteraard heb ik gevraagd naar de status...Nog geen reactie ontvangen.

Overigens had ik al tegen de dealer aangehouden dat ik ook vindt dat hij verantwoordelijk is. "jullie kunnen toch ook beoordelen of dit garantie is ja/nee" Reactie van dealer was dat het niet zo werkt.......

Al met al een erg moeizaam proces welke ik niet zo goed snap....Product is "niet goed", dus niet lullen maar poetsen!!! maar helaas....

Ik kan mijn irritatie nog aardig verbergen....maar wat ik zeg..geen haast...als t maar geregeld wordt...

Wordt vervolgt...
 

ghostbuster

Nieuw lid
conform de consumentenwetgeving heb je met een dealer een contact afgesloten voor levering van een auto, waarbij door de dealer garantie is afgegeven
deze bintenis is dus tussen jou en je dealer. het is zijn verantwoording om het eventueel bijv bij pon te regelen maar daar mag jij generlei de dupe van worden.
nogmaals aangetekende brief termijn 14 dagen
 
dit is wat ik te horen kreeg, na een verontruste mail richting PON en mijn dealer.
nog voordat ik de auto in bezit had, heb ik hier navraag over gedaan.
scheurtjes, bultjes..... het is een bekend probleem.

Geachte Heer,

Sporadisch is het inderdaad voorgekomen dat er scheurtjes optreden in de daknaad.
Hiervan zijn echter kwaliteitsmeldingen naar de fabriek gemaakt, bovendien betreft het hier auto`s van voor de facelift.
Uiteraard kan ik u nooit de garantie geven dat het nooit meer zal voorkomen, uit ervaring weet ik echter dat de fabriek het fabricageproces zeer snel aanpast bij veelvuldige meldingen.
Lakproblemen met Skoda`s komen te alle tijde bij de fabriek terecht als kwaliteitsmelding, ik verwacht dan ook geen problemen meer met de Fabia facelift.

Ik ben ervan overtuigd dat u met deze auto een goede keuze heeft gemaakt om jarenlang zorgeloos rijplezier aan te beleven.
Mocht er toch onverhoopt iets mis zijn, dan zullen wij dit altijd correct voor u oplossen.

Met vriendelijke groet,
 
Bovenaan Onderaan