rob.verhoeff
Lid
Dat is eigenlijk het dilemma!
Octavia II uit maart 2007 (1.6 MPI) met 115.000 kilometers op de klok heeft besloten dat de zuigerveren er de brui aan moesten geven. De zuigerveren vond ik terug door het hele blok. De cilinderwand van de derde cilinder is ook niet fris meer. Er zit een lekkere diepe groef in.
Er bestaan 3 opties:
1. Reviseren
2. Ruilblok
3. Sloop
Wie heeft inzicht in wat het gaat kosten. Een nieuwer type motor ligt op de plank voor € 1500 ex btw en montage. Uiteraard moet het oude blok worden uitgebouwd. Voordeel is dat je weer begint met een kraakvers blok dat niet meer de kuren van de oude MPI heeft. Geld bijleggen voor een nieuwer (2e hands) model is uiteraard een optie, maar je koopt er dan ook de ellende van een ander bij.
Slopen kost het minste en levert wellicht wat op waarmee geringe onderzoekskosten kunnen worden bekostigd.
Ik ben benieuwd naar jullie berichten en zijn er wellicht "lotgenoten".
Groeten Rob
Octavia II uit maart 2007 (1.6 MPI) met 115.000 kilometers op de klok heeft besloten dat de zuigerveren er de brui aan moesten geven. De zuigerveren vond ik terug door het hele blok. De cilinderwand van de derde cilinder is ook niet fris meer. Er zit een lekkere diepe groef in.
Er bestaan 3 opties:
1. Reviseren
2. Ruilblok
3. Sloop
Wie heeft inzicht in wat het gaat kosten. Een nieuwer type motor ligt op de plank voor € 1500 ex btw en montage. Uiteraard moet het oude blok worden uitgebouwd. Voordeel is dat je weer begint met een kraakvers blok dat niet meer de kuren van de oude MPI heeft. Geld bijleggen voor een nieuwer (2e hands) model is uiteraard een optie, maar je koopt er dan ook de ellende van een ander bij.
Slopen kost het minste en levert wellicht wat op waarmee geringe onderzoekskosten kunnen worden bekostigd.
Ik ben benieuwd naar jullie berichten en zijn er wellicht "lotgenoten".
Groeten Rob