Skoda Octavia II Combi 1.9 TDI

Hallo,

Na mijn voorstelling (hierzo) maak ik ook even een voorstelling van mijn auto :)

Het gaat om een Octavia II Combi 1.9 TDI Ambiente van 12/2008

Meest belangrijke opties zijn lichtsensor en parkeersensoren achteraan. Vrij eenvoudige wagen dus, had er liever nog een RNS op gezien, maar de prijs was te aantrekkelijk :)

Over de regensensor ben ik onzeker. De verkoper zei me dat die er wel is, maar ik betwijfel dit (zie geen auto stand op de hendel). Kunnen jullie me zeggen hoe ik dit kan zien?

Ohja, kan iemand me toevallig ook zeggen hoe ik in het setup menu raak van de boordcomputer (als dat al mogelijk is) want via de knop aan de zijkant van de hendel voor de ruitenwissers (zoals ik had gevonden via de zoekfunctie) lukte het niet.

Alvast bedankt.

Beelden zeggen meer dan woorden, dus bij deze enkele foto's :)

IMG_0015.jpg IMG_2173.jpg IMG_2174.jpg IMG_2175.jpg IMG_2177.jpg IMG_2178.jpg IMG_2179.jpg IMG_2180.jpg IMG_2181.jpg IMG_2169.jpg

Zoals jullie kunnen zien op de laatste foto is het lederen stuurwiel wat beschadigd. Ben nog aan het nadenken of ik dit fix met lederverf of gewoon een nieuw stuurwiel laat plaatsen.

Chrisiewizzie

Forumguru
Auto stand is bij mij de intervalstand. Eerste positie naar boven dus.

Ik kom in het menu door de knop lang ingedrukt te houden, daarna kun je er doorheen scrollen en zaken aanpasssen. Heb je het instructieboekje gelezen? Daar staat het goed uitgelegd.

Mooie auto hoor, en vooral de kleur! ;)

Dank je :) Ja, vind de kleur zelf ook wel tof (vorige wagen was ook een zwarte :) ). Ik heb al geprobeerd om de knop lang ingedrukt te houden, maar dat lukte niet. In het instructieboekje staat het inderdaad ook zo uitgelegd, of via het MF stuur, maar dat heb ik niet.
Wat betreft de ruitenwissers, ik dacht hier ook eerste aan, maar het had nog niet geregend hier :D Zal dit eens testen met de eerstvolgende regen ;)

Bedankt voor uw bericht :)

Canon-Eye

Forumguru
Om in het menu te komen moet je niet het knopje op het uiteinde hebben (dat is om in het scherm langs de diverse (menu)mogelijkheden te scrollen), maar het kleine ronde knopje aan de onderkant van de stengel, waarmee je bv. bij het gemiddelde verbruik heen en weer schakelt tussen totaalgemiddelde en tripgemiddelde.
Hou dit knopje enkele seconden ingedrukt, dan krijg je het menu (als je stilstaat tenminste, anders vertikt-ie het).

Cordoba

Forumguru
Jorik met een plantensproeier, gietertje of flesje water kun je het ook testen, hoef je niet op regen te wachten.
Regensensor zit op in de voet van de binnenspiegel, dus op de voorruit op de bevestiging van de binnenspiegel (wel aan de buitenzijde) wat water sproeien/gieten, dan reageert de wisser als het goed is. Het kan wel zijn dat ie even een paar seconden moet nadenken, en de gevoeligheid kun je instellen met het schuifje waar je bij de versie zonder regensensor het interval instelt.

Ben er intussen achter gekomen dat ik inderdaad automatische ruitenwissers heb. Het menu in de boordcomputer heb ik nog niet getest.
Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de octavia. Echt ruim en rijdt heel erg vlot en comfortabel.

:tongue: Dank je Chrisiewizzie :D
Ik raak dus maar niet in het menu. Ik begin te vermoeden dat mijn boordcomputer nog van een versie is die dit niet kan.

Canon-Eye

Forumguru
Ik begin te vermoeden dat mijn boordcomputer nog van een versie is die dit niet kan.
In een O2 uit 2008? Kanniewaarzijn.
Zelfs bij mijn Fabia 1 uit 2002 werkte het al zo, net als trouwens bij mijn O2 uit 2007.
Vermoed eerder dat er dan een mankementje schuilt in het betreffende knopje...

Cordoba

Forumguru
Zo te zien op de foto's heb je maxidot, dus ik heb het idee dat er met de bediening iets fout gaat.

Je hebt toch wel het contact aanstaan, als je in het menu van de boordcomputer (BC) wil?

Contact staat zeker aan. Heb ook beide knopjes getest (zowel de 'OK' knop als de knop om naar boven/onder te gaan).

Ik heb overigens geen afbeelding van een wagen wanneer het portier openstaat, terwijl ik dat wel zie bij anderen... Is dat iets dat via VAGCOM kan worden aangepast (update ofzo?)?

fabialous

Senior Member
".......Ik heb overigens geen afbeelding van een wagen wanneer het portier openstaat....."

Volgens mij zichtbaar in de snelheidsmeter , rechts in het midden ?!;)

Ja klopt :D maar ik bedoelde hiermee de grote afbeelding in de maxidot... En wijst dat er niet op dat ik een basis boordcomputer heb?

Canon-Eye

Forumguru
En wijst dat er niet op dat ik een basis boordcomputer heb?
Maxidot of multifunctioneel display was een extra met meer functies dan de standaard boordcomputer. Ik had 'm ook in mijn O2C van 2007, dus aangezien jouw auto recenter is zullen er vast niet minder functies op zitten.
Tenzij... er iets kapot is, OF er oorspronkelijk helemaal geen maxidot inzat maar er naderhand een ander dashboard in is gefriemeld zonder alle bijbehorende sensoren te installeren en/of activeren?

Ik zal eens bij Antera moeten langs gaan, denk ik :)

Het is een ex leasewagen, dus de kans dat er nadien iets werd ingebouwd zoals een andere boordcomputer, lijkt me klein.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
het ziet er precies wel naar uit dat je een vereenvoudigde maxidot hebt?? lijkt me wel raar, heb je nog meer foto's van de menu's? En een foto van de sticker met alle codes (motor en opties) kan mss ook uitsluitsel brengen. (sticker vind je in buurt van reservewiel of vooraan in boekje)

Bovenaan Onderaan