Storing lane-assist, light-assist en verkeersbordherkenning

leonpard

Actief lid
In een ander topic heb ik wat problemen aangekaart m.b.t. lane-assist, light-assist en verkeersbordherkenning. Om het andere topic niet te "vervuilen" leek het mij goed om hier verder te gaan.

Rickvw

Lid
In een ander topic heb ik wat problemen aangekaart m.b.t. lane-assist, light-assist en verkeersbordherkenning. Om het andere topic niet te "vervuilen" leek het mij goed om hier verder te gaan.
wellicht niet geheel onbelangrijk om de problematiek hier samen te vatten.. Momenteel gaat de draadje namelijk over niets..

leonpard

Actief lid
Misschien kun je enig geduld opbrengen? Ik heb even gekeken of er info in het andere topic stond die ik hier als starter kon gebruiken!

Mijn probleem is, dat ik de O3C nu enige dagen in mijn bezit heb, en problemen ondervind met lane-assist. Deze kon ik niet activeren. Ik had een klein vermoeden dat deze optie wel besteld, maar niet geleverd was.

Gelukkig is het mij gisteren gelukt om de lane-assist te activeren, maar na de volgende stop gaf het systeem al weer aan dat er een storing was. Ook de light-assist kan ik niet aan de praat krijgen, en verkeersbordherkenning heb ik ook maar heel kort voorbij zien komen. Ik heb alle 3 systemen geactiveerd (gehad), dus gelukkig zijn ze wel aanwezig!

leonpard

Actief lid
Als de dealer dan ook nog problemen heeft met het aanmelden van de trekhaak, hebben ze de verkeerde kabel gebruikt, heb exact hetzelfde gehad (voor de trekhaak montage werkte hij, daarna die melding).

De wegen van de auto-elektronica zijn ondoorgrondelijk. Kan iemand mij uitleggen waarom een kabelboom voor een trekhaak (wat m.i. een bundel "dode" draden is, zonder actieve componenten) problemen kan geven op ander equipment in een auto? Ik kan mij voorstellen dat er verkeerde software gebruikt wordt, of deze wordt verkeerd geconfigureerd. Maar een verkeerde kabelboom die voor andere componenten een storing opleverd??

Arnoldotje

Forumguru
Ik zie dat je een afneembare trekhaak hebt.
Het probleem met de lane assist wordt hierdoor veroorzaakt.
Ik heb hetzelfde...

EDIT net te laat, je was me net voor

leonpard

Actief lid
Ik zie dat je een afneembare trekhaak hebt.
Het probleem met de lane assist wordt hierdoor veroorzaakt.
Ik heb hetzelfde...

EDIT net te laat, je was me net voor

Tja, typen duurt even..:pardon: Het klopt dat ik een afneembare trekhaak heb, maar het aanmelden is nog niet gelukt. De auto gaat maandag terug naar de dealer om hier nogmaals naar te kijken. Ik hoop dat ze dan ook de oplossing vinden voor het lane-assist probleem.

Rickvw

Lid
Tja, typen duurt even..:pardon: Het klopt dat ik een afneembare trekhaak heb, maar het aanmelden is nog niet gelukt. De auto gaat maandag terug naar de dealer om hier nogmaals naar te kijken. Ik hoop dat ze dan ook de oplossing vinden voor het lane-assist probleem.

Misschien kun je enig geduld opbrengen? Ik heb even gekeken of er info in het andere topic stond die ik hier als starter kon gebruiken!

Mijn probleem is, dat ik de O3C nu enige dagen in mijn bezit heb, en problemen ondervind met lane-assist. Deze kon ik niet activeren. Ik had een klein vermoeden dat deze optie wel besteld, maar niet geleverd was.

Gelukkig is het mij gisteren gelukt om de lane-assist te activeren, maar na de volgende stop gaf het systeem al weer aan dat er een storing was. Ook de light-assist kan ik niet aan de praat krijgen, en verkeersbordherkenning heb ik ook maar heel kort voorbij zien komen. Ik heb alle 3 systemen geactiveerd (gehad), dus gelukkig zijn ze wel aanwezig!
Hier ook alle opties aanwezig, werken probleemloos af den beginne.. Activeren & klaar.. Jij kunt niet activeren?

leonpard

Actief lid
Hier ook alle opties aanwezig, werken probleemloos af den beginne.. Activeren & klaar.. Jij kunt niet activeren?

Nee, heb bestuurder hulpsystemen nu standaard in de MFD staan, en bij het starten krijg ik meteen de melding: storing lane-assist. Bij het inschakelen van grootlicht krijg ik ook meteen de melding: storing light-assist.

Al deze systemen werken m.i. met de kamera boven de voorruit, dus vermoedt dat het daar mee te maken heeft

MaRco2

Forumguru

Been there done that... oude koek, dit moet toch inmiddels wel naar dealers gecommuniceerd zijn?

Begin augustus was dat bij mij ook zo, was de verkeerde (er zijn er 5...) trekhaak kabelboom meegeleverd/gemonteerd.

leonpard

Actief lid
Heb gisteren mijn auto naar de dealer gebracht i.v.m. De storingen en problemen aan lane, light, verkeersbord en trekhaak. Ben benieuwd of het allemaal met elkaar te maken heeft, dus in 1 keer kan worden opgelost.

Bovenaan Onderaan