Volgens mij moet je bpm betalen over een fabriekstrekhaak en is dat daardoor te duur. Dit zal de reden zijn dat het enkel naderhand (bij de dealer voor aflevering) een trekhaak kunt laten monteren.
Die redenering geldt al een tijdje niet meer. BPM wordt uitsluitend berekend over de CO2 uitstoot en die neemt (volgens papieren regels) niet toe door af-fabriek opties of accessoires. Momenteel zijn alle opties dus vrij van BPM.Volgens mij moet je bpm betalen over een fabriekstrekhaak en is dat daardoor te duur. Dit zal de reden zijn dat het enkel naderhand (bij de dealer voor aflevering) een trekhaak kunt laten monteren.
even geduld? zelfs de dealer was niet op de hoogte terwijl een en ander gewoon aangeboden wordt in de catalogus! zelfs Skoda NL...lees Pon heeft geen oplossing.
zo lang ga ik zeker niet wachten want ik heb een trekhaak nodig voor de vakantie met mijn boottrailer er achter! Heel vreemd want in Duitsland zijn al Octavia HB gezien met afneembare trekhaak! Dus nogmaals: het zal wel aan de importeur liggen!Was met de Fabia Greenline zelfde probleem, ik heb ook 3 maanden moeten wachten voordat de trekhaak er onder kon, iets met de kabelboom was toen het probleem.
zo lang ga ik zeker niet wachten want ik heb een trekhaak nodig voor de vakantie met mijn boottrailer er achter! Heel vreemd want in Duitsland zijn al Octavia HB gezien met afneembare trekhaak! Dus nogmaals: het zal wel aan de importeur liggen!
de dealer en de importeur zeggen van niet! schijnt dat de kabelboom en de codes niet worden vrijgegeven!Even in ETKA gekeken: Trekhaak: bestelnr. 5E0 804 875; Bijbehorende afneembare en afsluitbare kogel: 5E0 803 882. Ook zijn de elektronische delen volgens ETKA gewoon leverbaar.
Alles verloopt via Skoda, de EU heeft namelijk voor ons geregeld dat de garantie op o.a. auto's binnen de EU overal geldig is, en dat het niet uitmaakt waar je je auto koopt. In Duitsland hebben ze hier veel ervaring mee, want daar worden veel auto's uit Denemarken geïmporteerd. De ervaringen zijn daar dat het voor je garantie niet uitmaakt.@Andrehj, ik heb je in andere topics ook wel eens horen roepen over zelf importeren, als ik me niet vergis heb jij dit zelf ook gedaan, maar hoe zit het dan met je garantie? nu regelt de dealer eventuele geschillen of mankementen met Pon, hoe gaat dit dan als je zelf je auto geïmporteerd hebt?greetz Corné
Toen ik de trekhaak voor mijn S2 bestelde wilde ik per sé de af-fabriek electronica. Daarvan kon ik toen in ETKA de nummers wel vinden, maar geen dealer kon ze bestellen, omdat dit in hun systeem niet voorkwam. Deze electroset heb ik toen bij een dealer in Duitsland besteld, die em wel gewoon in een paar dagen kon leveren.Even in ETKA gekeken: Trekhaak: bestelnr. 5E0 804 875; Bijbehorende afneembare en afsluitbare kogel: 5E0 803 882. Ook zijn de elektronische delen volgens ETKA gewoon leverbaar.
mijn Octavia HB staat al klaar bij de dealer maar de kabelboom en de codes worden niet vrij gegeven! Pon zal wel de schuldige zijn maar wat schiet ik er mee op! Auto afzeggen lijkt mij nu de enige optie want zonder trekhaak geen vakantie!
Westfalia kan hem ook nog niet leveren kijk maar: http://www.trekhaken.info/autos/skoda/octavia-hatchback?bouwjaar=02/2013%20-%20nuToen ik de trekhaak voor mijn S2 bestelde wilde ik per sé de af-fabriek electronica. Daarvan kon ik toen in ETKA de nummers wel vinden, maar geen dealer kon ze bestellen, omdat dit in hun systeem niet voorkwam. Deze electroset heb ik toen bij een dealer in Duitsland besteld, die em wel gewoon in een paar dagen kon leveren.
Lekkere verhouding overigens: Aan electrocomponenten was ik in totaal 2x zoveel kwijt als aan ijzer... (van Westfalia).