VAG-COM voor audi

Rolle

Senior Member
Hoi medeforummers,

Weet er iemand of het mogelijk is om de passagiersairbag uit te schakelen via de vag-com of vcds en dit bij een audi A6 bj 2010?

De sleutel schakelaar is niet ingebouwd en achteraf inbouwen kost iets van een 300€ en moet door de LM goedgekeurd worden.

Ronnie

Forumguru
Ik dacht niet dat het via VCDS mogelijk is, maar als je 'm permanent wilt uitschakelen moet de de stekker eraf trekken en over de stekker een weerstand van 1,2 Ohm zetten. Dit doen we met de airbags van de voorstoelen, voor de ombouw naar een voorbank zonder airbags.
Let op: bij losliggende stekker de auto niet op contact zetten! (foutmelding airbags!)

Rolle

Senior Member
Ronnie,

Bedankt. Kan je me nog zeggen waar de stekker ergens zit en hoe we er eenvoudig aangeraken?

Dus zolang de wagen niet op contact gaat wanneer de stekker los zit zijn er geen foutmeldingen. Dus kunnen we eigenlijk zelf een schakelaar inbouwen ook?

Ronnie

Forumguru
Ik weet niet waarom je de voorste airbag wilt uitschakelen, maar het wemelt in een A6 van de airbags.......
Als het voor een kinderzitje is zal alleen de dashboardairbag uit moeten, misschien ook de stoel......
Ik zou er nog even over nadenken om zo.n belangrijk veiligheidsissue uit te schakelen.
Waarschijnlijk is de bijrijdersairbag te bereiken via het (uitgebouwde) dashboardkastje, maar ik weet het van een A6 niet zeker.

Rolle

Senior Member
Is inderdaad alleen voor het kinderzitje (ofte de maxi cosi). Op de creche waar mijn dochters zijn is er een gezin met sinds een paar weken 3 kindjes en de mama kwam gisteren de kindjes halen met de pasgeboren baby op de achterbank. waardoor we aan de praat raakten en ik heb m'n goed hart laten zien en gezegd dat ik eens even ging polsen welke mogelijkheden er eventueel zijn.

EdK

Forumguru
Ik blijf het vreemd vinden dat een audi A6 uit 2010 geen schakelaar ergens heeft zitten om de airbags aan passagiersdeel voor uit te kunnen schakelen ?

Zit er echt niet een verborgen schakelaar ?
Manual is er al op nageslagen ?

Cordoba

Forumguru
Inderdaad verrassend dat bij een A6 uit 2010 de uitschakeling via de sleutel niet standaard is gemonteerd. Overigens is het achteraf inbouwen wat complexer: je moet het slot met bijbehorende bedrading installeren, maar ook controlelampje voor de uitschakeling van de airbag moet je gaan monteren, en als ik het goed heb moet er ook software-matig nog iets aangepast worden.

Ik heb ook even gekeken om het bij mijn F1 aan te passen, met een sleutelschakelaar en controlelampje uit een sloopauto. Omdat het het bij mij maar sporadisch gebruikt zou worden, heb ik er gezien de complexiteit en de hoeveelheid werk van af gezien.

Bovenaan Onderaan