van OII combi naar Superb Combi

Neptukker

Forumguru
Sinds april 2009 zijn wij in het bezit van een zwarte OII Combi Elegance BL 1.4 tsi. Een heerlijke auto die ons vele (78k) probleemloze kilometers overal heeft gebracht. Chiptuning door JD is de kers op de taart. Snel indien gewenst bij het invoegen/optrekken en toch lekker zuinig (1:15).

Dit weekeind hebben wij het koopcontact getekend voor een Superb Combi Elegance BL 1.8 tsi DSG uit april 2011 (63k). De auto is Mocca Brown en bevat buiten de overdadig rijke standaarduitrusting ook nog: 18" thermisto velgen, glazen panoramadak, park assist, bluetooth en een volwaardig reservewiel. De enige comfortverhogende optie die ik mis is de elektrische achterklep. Kortom: overvloed is ons deel. Aflevering is 10 augustus.

Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden twee foto's uit de advertentie van de dealer en één natte van mijzelf.

spi4w5.jpg

30w4fuv.jpg

24cvd3s.jpg

CDK

Forumguru
Prachtige wagen! Van harte gefeliciteerd met de aanschaf en alvast heel veel rijplezier toegewenst! Voor nu veel voorpret en geduld :)

Greetz Corné

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2

ertromp

Forumguru
Super mooie auto! Zou wellicht m'n keuze zijn met al die opties die je auto heeft als ik een volgende Skoda zoek :D

Noord26

Forumguru
Toch de extra ruimte nodig? Fraai interieur. Pano dak maakt het optische ruimte helemaal af.

Noord26

Forumguru
Altijd al benieuwd geweest hoe het lichte interieur zich oud met een gezin. Wij hebben het zwarte nappa-leder. Dit lichte vond ik mooier, maar was er te huiverig over met schoon houden ed.

Neptukker

Forumguru
Doordat deze de donkere onderafwerking heeft durven we het aan. Bij een stoffen bekleding was het zeker een andere kleur geworden.

Neptukker

Forumguru
Nou, zij wou absoluut niet dat we naar een andere auto gingen kijken. Toen we tijdens de proefrit langskwamen bij mijn schoonouders waar mijn dochters waren toen draaide de wind. Eerst was ze helemaal blij met het logo op het stuur en toen het zonnescherm opzijschoof om het panoramadak te tonen was haar enthousiastme niet meer te meten. Mijn voorstel om het bij de Octavia te houden vond geen gehoor meer.

Noord26

Forumguru
Heb je de O2 ingerolen? Vergeet ook niet dat je niet zo maar even naar de achterbankt grijpt als je de kleine iets aan wil geven oid. Het enige nadeel denk ik.

:)

Neptukker

Forumguru
De OII wordt inderdaad ingeroold! Daar gaat iemand nog heel gelukkig mee worden in de toekomst.
Als de Superb uit de Bovag garantie is dan is de kans aanwezig dat er nog chiptuning overheen gaat.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Gimli

Lid
mooie wagen hoor, voorlopig vindt ik de ruimte in een 02 nog even prima, maar binnen 3 weken hebben we ook 2 kids, ben benieuwd hoe het dan gaat bevallen....

CDK

Forumguru
Als de Superb uit de Bovag garantie is dan is de kans aanwezig dat er nog chiptuning overheen gaat.
Op 28/9 ff een tegoedbonnetje scoren @ TVS, kan je later beslissen of je het wel of niet doet.... én kunnen wij met z'n allen het mooi er af kijken :)

Greetz Corné

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2

Neptukker

Forumguru
Ik zat wel te denken aan een tegoedbon voor de DSG software (of is het een algehele bon?). Door mijn goede ervaringen met JD gaat mijn voorkeur naar hun uit voor chiptuning. Ik weet niet of het mij gaat lukken om op de meeting te komen maar het lijkt me wel leuk en leerzaam.

ertromp

Forumguru
Ik zat wel te denken aan een tegoedbon voor de DSG software (of is het een algehele bon?). Door mijn goede ervaringen met JD gaat mijn voorkeur naar hun uit voor chiptuning. Ik weet niet of het mij gaat lukken om op de meeting te komen maar het lijkt me wel leuk en leerzaam.

Wellicht het volgende: JD doet niet aan DSG updates of koppel verhogen. Heb daar al eens naar geinformeerd zie hieronder nog m'n email verkeer hierover:

Ik vind de actie TVS perfect: gelijk DSG en tunen :D Natuurlijk had ik ook veel vertrouwen in JD alleen jammer dat ze daar niet de DSG kunnen aanpakken want bij tuning zal absoluut de software van de DSG aangepakt moeten worden ivm koppel begrenzing.

Beste Erik,

Voor het aanpassen van deze DSG7 bak kun je het beste contact opnemen met DSG Dokter, zij hebben deze modificatie vaker succesvol uitgevoerd op 1.4 TSI motoren (met deze klacht).

Daarna kan de motorsoftware in Lochem volledig bewerkt worden. 150pk en 270Nm is dan het resultaat.

Motortuning kost € 699 incl btw.

Verbruik hangt erg af van je rechter voet, bij lage belasting zijn ze meestal gelijk tot iets zuinger, bij vol gas zal hij uiteraard meer verbruiken.

Met vriendelijke groet,

Mark

JDEngineering

Hanzeweg 22 7241 CS Lochem

T: 0031 (0)573-25 87 52

F: 0031 (0)573- 43 27 41

I: http://www.jdengineering.nl

E: info@jdengineering.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----

Van: xxxxxxx

Verzonden: maandag 27 mei 2013 7:08

Aan: Info - JDEngineering

Onderwerp: Chiptuning en optimalisatie D modus DSG-7 bak Skoda Octavia 1.4TSI

Beste lezer,

Graag zou ik willen weten wat mogelijkheden en kosten zijn voor het optimaliseren van de DSG-7 (D modus) in mijn auto in combinatie met chiptuning.

Mijn auto is een Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122 pk van mei 2010 met motorcode CAXA en een DSG-7 bak.

Ik heb gelukkig (nog) geen klachten met schakelen maar zou graag de bak willen laten optimaliseren want ik voel af en toe een schok van 1 naar 2 / een lichte slip heel sporadisch van 1 naar 2. Daarnaast wil ik graag weten wat chiptuning inhoudt voor mijn motor wat gebeurt er met vermogen en koppel en brandstofverbruik.

En natuurlijk wat kost het een en ander.

Zijn dergelijke aanpassingen op afspraak te maken en kan er dan op gewacht worden?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Erik

Verstuurd vanaf mijn iPad

jalex_h

Forumguru
Jon

mijn oudste dochter (bijna vier) trapt me nu soms wat in de rug en dat gaat in de Superb niet meer lukken. :D
Verder is extra ruimte (breedte) welkom want mijn vrouw is zwanger van de derde..... (en de laatste)

Ik wil je niet teleurstellen:nailbiting: , maaaaarrrrrr dat was voor mij ook één van de argumenten om een Superb te kopen. En daar heb ik toch een teleurstelling opgelopen. Mijn jongste kreeg het namelijk mooi wel voor elkaar. Pverigens pas toen hij de 1,25m1 gepasseerd was. Pas nu hij uit zijn stoelverhoger is, kan hij met zijn voeten bij de grond en ben ik definitief van het schoppen verlost.

Neptukker

Forumguru
Ik had me al wat ingelezen en was reeds bekend met het DSG 'probleem'. Ze kunnen het koppel er ook langzaam in laten komen las ik.

Bovenaan Onderaan