Verbeterde gasrespons in mijn Octavia 1.6TDI

leonpard

Actief lid
Ik heb hun site even bekeken met heel veel vraagtekens........ Recensies, iedereen is laaiend enthousiast, vermogenstoenames van tientallen pk's, voldoet aan alle geldende normen zoals EG-norm?? (CE-norm?)

Een echte toverdoos dus, lees voor de gein de recensies maar eens!
 

VWim

Forumguru
Wat zou kunnen is dat het gaspedaal in plaats van een lineaire verdeling in het begin een steilere lijn heeft (iemand die even kan noemen hoe dat heet? Ik kom er even niet op). Het lijkt dan net of de auto sneller wordt, de realiteit is dat het gaspedaal gewoon meer % open ingedrukt wordt volgens de computer.
 

Noord26

Forumguru
Het doet idd niets anders als het drive-by-wire systeem met een bepaald percentage verhogen.

@VWim: bedoel je exponentieel oid? Ohnee, die loopt juist steeds steiler omhoog trouwens..

€206,- euri? Lol!
 

VWim

Forumguru
Ja, ik denk dat het een exponentiele verdeling is: wikipedia plakt daar de volgende grafiek bij

Exponential_distribution_cdf.png


Dit geeft wel aardig aan wat ik bedoel
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Volgens mij is de gevoeligheid van een drive-by-wire gaspedaal in te stellen. €206,- euri lijkt mij daarom €200,- teveel voor een andere gevoeligheid in je gaspedaal..
 

O3-Rider

Senior Member
Tis maar waar je je geld aan uit wilt geven.....

Of gewoon naar de sportschool, voettraining, wordt tie vast sneller van ook nog eens goed voor de conditie.

Ieder zijn eigen hoor, en ja het zal echt wel ervaren als handig, fijn, geweldig, maar eigenlijk wordt je genaaid.
 

hemi24

Forumguru
Is het gaspedaal in feite niet veel meer of minder als een pot-metertje wat de stand van het gaspedaal omzet naar een waarde tussen 0 en 100%???
Wat kan een kastje daaraan veranderen?!?

Je kunt de waterkraan toch ook niet verder open zetten dan volledig open, ookal zet je er vier draaiknoppen op...

Bij moderne motoren is de vertraging afhankelijk van de drukvulling van de turbo, om daar wat in te veranderen moet je ingrijpen in de motorelektronica en volgens mij is dit niet zo 1,2,3 toegankelijk via de stekker van het gaspedaal.
 

serum

Forumguru
Blij dat ik een goed ontwikkeld rechterbeen heb, spaar ik dus mooi 206 euro uit!

ik vond de skoda rijprofielen nog wel aardig, maar puur omdat je dan de stuurbekrachtiging aan kan passen Gaspedaalrespons aanpassen, lineair is prima.. Vind sowieso bij de VAG diesels het verschil tussen halfgas en volgas marginaal. Verschil zou met deze toverdoos alleen nog maar kleiner worden.
 

Arnoldotje

Forumguru
Tja, volgens mij had TS beter de drive mode kunnen anvinken bij bestelling.
Ik heb het ook en ik vindt het die 100 euri meer dan waard.
Je merkt echt verschil tussen de verschillende instellingen.
En in de sportstand vind ik hem heerlijk fel op het gas, zoals de 1.9 tdi pd zeg maar.
Ok, het is geen ferrari, maar toch.
 

serum

Forumguru
ze geven het zelf ook aan;

Veel fabrikanten bieden een soortgelijke functie met standaard "Sport-knoppen". De PedalBox reduceert de nodige pedaalweg om het gaspedaal volledig in te drukken (toestand "Throttle Wide Open" (gasklep volledig open).
 

leonpard

Actief lid
"De box is ingebouwd in een Ford Grand C-Max 2.0 TDCI Diesel met 140pk, bouwjaar 2011. Ik moet zeggen: ik ben werkelijk enthousiast. Je zou denken dat je in een nieuwe auto zit. De auto is veel vinniger en reageert meteen op het gaspedaal. Hij trekt krachtiger en gelijkmatiger en reageert zonder vertraging. In het lage toerentalbereik is de auto beter bestuurbaar. 60Km/uur in 5e versnelling is geen probleem meer. Het is gewoon aangenaam rijden. Zo wou ik dat van bij het begin hebben. En dan het verbruik. Bij dezelfde zuinige rijwijze is bij mij het verbruik met 1,0 liter/100km gedaald. Het is gewoon niet te geloven. Waarom kon de autofabrikant dat niet? Meer vermogen en een lager verbruik. Ik kan de box van DTE alleen maar warm aanbevelen."

"Hallo gemeenschap, Ik houd me professioneel bezig met de motorsport, van F1, DTM , tot Rally en ben dus een autofanaat. Mijn dienstwagen is een A4 2,7 TDI Avant S-Line, waaraan zich al tal van gerenommeerde tuners (ABT, Wetterauer) gewaagd hebben (dat stomme regelapparaat, Bosch EDC 17). Nu heeft onze ontwikkelingsingenieur me de firma DTE-Systems aanbevolen. Ik heb hen gebeld, kon diezelfde dag nog een afspraak maken, ben direct naar daar gegaan, 15 minuten montage en uitleg, 20 minuten proefrit en kijk, ik heb een nieuwe auto! De wagen gaat af gelijk een gek! Na 3000 km heb ik ca. 1,4 liter minder D-verbruik! Hij trekt goed op, loopt duidelijk veel homogener en heeft (hoewel DTE geen verhoging van de eindsnelheid belooft) ca. 14 km/uur meer topspeed dan voordien (254 km volgens de snelheidsmeter). De service was zowel telefonisch als ter plaatse klasse, de rijprestaties zijn uitstekend, meer dan beloofd en in verhouding is de prijs volledig gerechtvaardigd. Wetterauer wil de gegevens graag eens uitlezen. Die begrijpen dat niet (ze hebben zelf met de wagen gereden en stonden versteld). Ik kan alleen over het nu spreken (14 dagen) berichten, de test op termijn (ik rijd ca. 60000km per jaar) moet nog komen, maar ik heb er alle vertrouwen in. Orig. 190pk/400Nm met Box 226 Pk/460Nm, dat voelt men goed. Versnelling van 60-180 km/uur, met de hand gechronometreerd 5 sec. sneller!!!"

Dit komt van de site van DTE, hebben we het hier over dezelfde box:deuk::maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan