Radiateur is voor een groot gedeelte van hard plastic, het zou kunnen dat de kracht die nodig is om een oude sensor los te draaien zoveel stress op het plastic geeft dat deze het begeeft of er een scheur in komt. De temp sensor zou theoretisch best vast kunnen zitten op het schroefdraad. Persoonlijk denk ik dat het wel meevalt. (maar een garage zou gezien het aantal auto's dat zij per jaar zien meer ervaring moeten hebben).
LET OP, uitgegaan van een 2001 model 1,4 AQW benzine. Ik weet niet of er verschil in zit bij jouw auto.
Vwb de lekkage bij het tapkraantje. Als het uit het kraantje(2,snelkoppeling) komt zal je het hele kraantje moeten vervangen. Als het komt van de O ring(3) die je ingevet hebt zou ik eerst die O-ring(3) vervangen. Meestal raken ze afgeplat en formeel zou je iedere keer dat je ze losmaakt ook moeten vernieuwen.
Natuurlijk zou er ook hier een scheurtje in het plastic van radiateur of kraantje kunnen zitten.
Snelkoppeling(2) kost rond de 6,-(incl O ring) en een O-ring(3) 0,60. Voor je het nog een keer losmaakt zou ik deze spullen dus maar even bestellen bij de dealer want voor dit geld wil je niet nog een keer al het werk doen.
Succes, grtz Polf