Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Greggy

Actief lid
Komt ie dan he...

GPR_2767.JPG

GPR_2760.JPG

GPR_2769.JPG

GPR_2770.JPG

GPR_2772.JPG

GPR_2773.JPG

Nog een aardige wetlook zo net nieuw in het zonnetje... :)

Opvallend, in willekeurige volgorde: bij aflevering zat het ventilatierooster achter gewoon los (eenvoudig terug te drukken), indexeren van USB disk gaat maar tot de helft van mijn collectie (limieten aantal bestanden bereikt?), de naden bij chromen lijsten moet ik nog even kijken, chroom lijst bij ventilatierooster voorin boven zit niet 100% strak op het dashboard, lade links van het stuur had ik nog niet gezien, ik heb 'nieuw stuur' 4-spaaks zonder flippers met hoogglans, dubbele bodem is geen gemis en geeft mij veel meer extra ruimte echt lekker met 2 kids (1x baby 8wkn)...Columbus staat bovenin op het apparaat gedrukt overigens. Binnenkort de limieten van gebruik opzoeken. :-) Achterkant helemaal kaal. Motor & bak af fabriek erg fijn.

18" is mooier, maar ja, leaseprijs en winterbanden he?... staat erg hoog op de poten (6cm over bij 17", mijn Golf had iets van 1cm...). Zo maar weer even rijden.

Erg mooi! Twijfel nu ook over de raamomlijsting bij zwart. Ziet er toch wel mooi uit, terwijl ik zwart op zwart in mijn hoofd had zitten...
Ivory is erg mooi, maar ik heb zelf ook 2 kinderen en dat lijkt me gewoon niet erg slim.

Greggy

Actief lid
Thx guys, dat lichte interieur met twee kids, tja, ik zal het zien. :) Maar ja, lease he, dan wordt je toch iets makkelijker hierin. Donkere kleuren, chroom, licht interieur werkt altijd, evenals grote velgen (>=18"). Beetje standaard combi maar goed...

Thx guys, dat lichte interieur met twee kids, tja, ik zal het zien. :) Maar ja, lease he, dan wordt je toch iets makkelijker hierin. Donkere kleuren, chroom, licht interieur werkt altijd, evenals grote velgen (>=18"). Beetje standaard combi maar goed...

Het scheelt dat het leer is, makkelijker schoon te houden dan stof.
Verlagingssetje en 18inch en dan is ie wel af.

Herman Janssens

Senior Member
Leuke kar.
Veilig rijden.
Ik vind die chroomlijsten bij dat zwart wel wat hebben.
Maar dat zwart is zo vuilgevoelig! Daarom dat mijn 'kleurconsulente at home' het al dadelijk uitsloot. Ik trouwens ook want ik moet hem poetsen. :bloos:

Joske

Forumguru
Mooi hoor!

Telkens ik zo een nieuwe O3 zijdelings zie, moet ik altijd aan een verkorte Superb MK II denken gemixt met wat Audi-DNA.. :)

Herman Janssens

Senior Member
Mooi hoor!

Telkens ik zo een nieuwe O3 zijdelings zie, moet ik altijd aan een verkorte Superb MK II denken gemixt met wat Audi-DNA.. :)

Daarstraks stationeerde een een BMW 5 station naast me bij de bakker en ik dacht:' die heeft weinig of niets meer dan mijn Octavia, maar die heeft wel dubbel zo veel betaald."

Greggy

Actief lid
Thx guys! Ben d'r ook onwijs blij mee.

Maar om effe te zeiken :), hij is niet 100% wat ik zou willen. De duidelijke opties daar gelaten zoals de sterkste motor en schuifdak of zo.

Leer is fijn (50% door dealer betaald) maar ik wilde initieel het niet leverbare lichte stoffen interieur, voorruitverwarming stond op mijn lijst (niet leverbaar), sportstoelen zitten er niet in (kwam later in Dynamic pakket, maar is niet leverbaar i.c.m. leer... Pff... ben d'r erg aan gehecht), 3-spaaks stuur met flipperts (Dynamic, dus kon niet. Filppers gebruikte ik veel.). De 18"-ers heb ik puur uit (lease)prijs niet gedaan; dit apparaat schreeuwt om 18". Maar ach...

220V aansluiting komt achteraf nog als accesoire.

Hij is alweer een beetje vies... En die Columbus is echt kicke... :D

Daarstraks stationeerde een een BMW 5 station naast me bij de bakker en ik dacht:' die heeft weinig of niets meer dan mijn Octavia, maar die heeft wel dubbel zo veel betaald."

Een nieuwe 5-serie is toch heel wat anders dan welke skoda ook. Alle waar naar zijn geld.

@Greggy: Er blijft altijd wat te wensen... Ik weet uit ervaring dat je bij het uitzoeken van een leaseauto toch altijd net niet kunt leasen wat je wilt binnen je budget.

Herman Janssens

Senior Member
Thx guys! Ben d'r ook onwijs blij mee.

Maar om effe te zeiken :), hij is niet 100% wat ik zou willen. De duidelijke opties daar gelaten zoals de sterkste motor en schuifdak of zo.

Leer is fijn (50% door dealer betaald) maar ik wilde initieel het niet leverbare lichte stoffen interieur, voorruitverwarming stond op mijn lijst (niet leverbaar), sportstoelen zitten er niet in (kwam later in Dynamic pakket, maar is niet leverbaar i.c.m. leer... Pff... ben d'r erg aan gehecht), 3-spaaks stuur met flipperts (Dynamic, dus kon niet. Filppers gebruikte ik veel.). De 18"-ers heb ik puur uit (lease)prijs niet gedaan; dit apparaat schreeuwt om 18". Maar ach...

220V aansluiting komt achteraf nog als accesoire.

Hij is alweer een beetje vies... En die Columbus is echt kicke... :D
Je kunt toch ook schakelen met de dsg-pook, net zoals met fippers, in de meest rechtse DRIVE-stand, niet?. Heb daarom ook geen flippers genomen.

Greggy

Actief lid
@sNiels; het ging bij deze zaken niet om budget maar om prijs niet bekend, niet leverbaar, niet leverbaar i.c.m. anders accesoires. Daar kan je precies niets mee. Maar goed, da's de prijs die je betaalt voor vroeg bestellen.

@Herman; heb nu 4 jaar flippertjes gehad en gebruikte deze eigenlijk altijd. Shiften met het pookje nauwelijks. Maar alles went. :D

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb ooit 4 jaar dsg gereden en überhaupt vrijwel nooit de behoefte gehad om handmatig te schakelen. Gebruikte alleen zo af en toe de sportstand als voorbereiding op een snelle inhaalmanoevre (want dan schakelt-ie alvast 1 tandje terug), dat was alles. Verder liet ik het gewoon aan de bak over, met enige invloed van de gasvoet. Ideaal, wat mij betreft; ik verlang daar wel naar terug.
Maar ja, helaas niet mogelijk in een Fabia Greenline :nono:.
En die blijft nog effe, want ook als er straks weer mrb betaald moet worden kan dat bij mijn huidige kilometrage nog dik uit....

Jarsiv

Senior Member
Vandaag, 300km met mijn skoda mogen doorbrengen. Ik had een zafira 1.9 diesel. Jonge wat een verschil. Wat een stilte, en een vermogen verschil. 1.6tdi is best snel 160km is snel gehaald. Airco instellingen moet nog wat mee gespeeld worden. Herbereken route navigatie is niet altijd slim(maar is misschien een instelling). Cruise controle werkt goed. Ik moet alleen nog wat eelt kweken op mijn gas been knie. Je voelt een beetje je knie tegen de middenconsole. Afwerking van de auto is perfekt heb nog niks raaars gevonden. De elektrische achterklep is een leuke speeltje.
Puntjes voor toekomst:
Parkeersensoren aan de voorkant, voorkant is wat moeilijker te zien(of er aan wennen)
Dorpel beschermers
En kofferbakdorpel beschermer

Icoontjes voor radio zenders moet je zelf op een sdkaart zetten. Wie ze wil hebben geef voor een seintje

Bovenaan Onderaan