Ik gebruik voor het wassen een tuinslang, en een aantal emmers (niet op de pics).
De 'white bone' is knap vuil op de foto (foto gemaakt na het wassen, waarbij ook de velgen zijn meegenomen met de bone). De bone bestaat uit een sponslichaam met daarom heen een 'microvezel jas', zodat vuil niet in de spons zelf komt, en zo vroeg of laat krassen kan veroorzaken.
Daarnaast heb ik nog een paar washmitts van microvezel (zie foto) die ik gebruik als de 'bone' te vuil is, of ergens minder geschikt voor is.
De shampoo die ik normaal gebruik is Poorboy's World: Super Slick & Suds. Op de foto het kleine flesje met handige doseer dop. (door op de dop te drukken kun je opening kantelen, en zo openen of sluiten) Bijvullen kan gewoon uit grote flessen, maar dit kleine flesje 0,12 liter is genoeg voor meer dan een jaar auto wassen.
In de ene emmer waar ik mijn sop in heb, heb ik het witte raster (net als de emmers afkomstig van het werk, omdat er producten in worden aangeleverd, dus kostte me niets). De bedoeling van dit raster is voorkomen dat spons/washmitt op de bodem van de emmer terechtkomt, en eventueel vuil kan bezinken.
Het blauwe rooster is verstelbaar in diameter, en is een zogenaamde Gritt guard. Deze zit in de 2e emmer: die emmer gebruik om washmitt/bone schoon te spoelen/schrapen op het raster, voor ik deze weer in de emmer met schoon sop doop, om verder te wassen.
De velgenborstel is van Werkmann, en kost een habbekrats bij de Action. Fijne borstel, is niet te stug, maar daardoor spettert ie wel enorm.
Tenslotte de (vuile) witte droogdoek met groene randjes: is een Senza Aqua, een flinke lap en kan aardig wat water aan, maar ik vind 'm tot nu toe erg stroef over de lak gaan. (ik heb 'm een paar keer gebruikt, en het wordt wel iets beter) Mijn vorige droogdoek had minder capaciteit om water op te nemen, maar gleed wel veel soepeler over de lak. Overigens is ie zo vuil op de foto omdat ik 'm ook gebruikt had om even door de deursponningen te halen na het wassen vanavond.
![SAM_1302.jpg SAM_1302.jpg](https://www.skodaforum.nl/forum/data/attachments/20/20726-0ed2baf6abf254c1dda8e8ca2f993a94.jpg)