Houd er wel rekening mee dat de can-bus op nieuwere auto's zeer gevoelig is en dat een xenon setje met "can-bus ondersteuning" zeker geen garantie geeft op het wegblijven van storingsmeldingen. Veel mensen met o.a. de Fabia 2 hebben dit soort 50 euro setjes geprobeert. Leek in het begin allemaal leuk te werken totdat je een keer met groot licht seint en er ineens wel canbus meldingen komen. Wat ook niet geheel onbelangrijk is, is dat de voetjes van de lampjes van metaal zijn. Bij goedkopere setjes zijn de voetjes van plastic waardoor ze dikker zijn en moeilijker in de lamphouders passen en daardoor gaan vervormen wat een verkeerd lichtbeeld als gevolg heeft. Van de setjes bij Lince.nl is er door verschillende mensen op dit forum bevestigd dat ze zonder problemen werken. Lijkt mij dus de meest veilige keuze.
@Chatslet De octavia met halogeenlicht heeft geen projectorlampen maar reflectorlampen.
Sja een optie van 1250 euro kost je per maand ongeveer 14 euro bruto in de lease, beetje afhankelijk van het aantal termijnen.
Voor het gemak is dat dus 7,50 netto per maand en bij 48 maanden kost dat je dan 360 euro netto uit je eigen zak.
@intruder1400
Ik had ook geen budget meer over om Xenon aan te vinken. Xenon gaat er overigens wel inkomen. Ik heb hiervoor in mijn Mondeo twee jaar lang een setje van Kingco gehad. Perfecte setjes voor een mooie prijs. Ik heb nog nooit een seinende tegenligger gehad omdat de lampen strooilicht zouden hebben. Inbouw is een fluitje van een cent.
Een foto van een Octavia met DRL in de halogeenuitvoering post ik hieronder:
Àchteraf Xenon inbouwen in reflector koplampen zou bij wet verboden moeten worden: verblindende rotzooi met hinderlijk veel strooilicht!!!
Dat is een fout in de brochure. Tot nog toe zijn er maar 2 koplampunits gesignaleerd op Octavia's in Nederland. De variant met DRL-led en Bi-xenon en de variant met halogeen in reflectorbehuizing.Fijn!! Bedankt, heb me suf gezocht, en zie daar: een O3 met halogeen dagrijverlichting.
Maar zie ik het nu goed dat er reflectorlampen in zitten (dus geen projectorlampen)?
(In mijn O3 komen namelijk projectorlampen met halogeen)
Dat zou wel heel lullig zijn, heb heel bewust, met de dealer overlegd, en er voor gekozen om achteraf xenon in te bouwen. In de projector koplampen en niet de reflector koplampen...Dat is een fout in de brochure. Tot nog toe zijn er maar 2 koplampunits gesignaleerd op Octavia's in Nederland. De variant met DRL-led en Bi-xenon en de variant met halogeen in reflectorbehuizing.
+1Ik zit er over te denken om een xenonsetje te plaatsen. Is zo'n 4300 K setje echt beter dan halogee?. Ik wil geen sjonnielook maar wel beter licht. Kan ik dat simpel inbouwen? Een how to zou helpen.
Ik zit er over te denken om een xenonsetje te plaatsen. Is zo'n 4300 K setje echt beter dan halogee?. Ik wil geen sjonnielook maar wel beter licht. Kan ik dat simpel inbouwen? Een how to zou helpen.
Kijk dat vermoeden heb ik ook. Maar wachten tot over een jaar of twee en dan de volgende O3 maar af fabriek met xenon bestellen.Als het je puur om beter licht gaat zijn er genoeg niet Xenon alternatieven op basis van Halogeen