Sinds dit weekend een Octavia combi Sportline Business voor de deur. (2024)

XHu0Ryh.jpeg

Hij vervangt mijn Seat Leon. Ben er erg blij mee. Onder andere met sportstuur, elektrische stoel, heads-up display. Het is de 1.5 met dsg.

Laatst bewerkt:

emilio3333

Forumguru
Dikke auto! Meer foto‘s zijn zeker geen probleem, ;) erg benieuwd naar de auto.
Ben zelf ook aan het kijken naar deze uitvoering.
Liefst in MHEV uitvoering, hoop nog dat deze weer terug komt in de prijslijst.

Laatst bewerkt:

TDA

Actief lid
Mooie auto hoor! Ik heb precies dezelfde uitvoering maar dan in het grijs.....maar in het zwart ziet hij er ook super strak uit. Wel goed schoonhouden alleen :jaja: . De Head-up display vond ik even wennen maar uiteindelijk wel heel fijn. Ik heb wel de verkeersbord weergave in de head-up display uitgezet, die vond ik té aanwezig en daardoor afleidend. Bij mij geeft hij nu alleen de snelheid en navigatie instructies weer :thumbsup:.

Mooie auto hoor! Ik heb precies dezelfde uitvoering maar dan in het grijs.....maar in het zwart ziet hij er ook super strak uit. Wel goed schoonhouden alleen :jaja: . De Head-up display vond ik even wennen maar uiteindelijk wel heel fijn. Ik heb wel de verkeersbord weergave in de head-up display uitgezet, die vond ik té aanwezig en daardoor afleidend. Bij mij geeft hij nu alleen de snelheid en navigatie instructies weer :thumbsup:.

Thx. Ja die pianolak zie je wel alles op, maar gelukkig nog niet zo erg als mijn vorige auto, die was wit.

• Leuk
Waarderingen: TDA

TDA

Actief lid
Klopt! Maar het is toch even gek als je ineens niks meer in je voorruit ziet terwijl je dat wel gewend bent. Ik moest er drie keer over nadenken voordat ik door had wat er aan de hand was :D

Ik heb mijn zonnebril (op sterkte) al op gehad en kon hem nog zien. Toch bedankt voor de tip.

Dacht net, zal eens kijken of er een USB-C aansluiting in de binnenspiegel zit (voor een dashcam), maar helaas. Ook niet aan gedacht om dit te bestellen.
Zag net wel in een filmpje van carwow een ophanghaakje voor de verhoogde vloer in de kofferbak. Dat is wel erg handig, zou ik zelf niet snel gevonden hebben.

kem2024

Nieuw lid
Mooi in het zwart. Ik heb zilver sinds vorige week, ook sportline busines en panorama dak. Ik kom uit de Seat Leon fr. En mis stiekem paar opties. Achteruitrij camera. Detectie wagens aan de zijkant. Wegligging is wel beetje wennen maar ik vind hem super stil en relaxer. Nu pas 400 km gereden, voornamelijk binnendoor. Morgen eerste ritje van 200+ km.

Laatst bewerkt door een moderator:
Thx. Achteruitrijcamera is idd wel jammer ja, beetje kansloos in 2024.
Dodehoekdetectie heb ik wel, was volgens mij onderdeel van een pakket. Op mijn Seat zat het dan merkwaardig genoeg weer niet.
Qua rijgedrag vind ik de skoda echt veel beter, mijn leon was keihard in de vering, zeker met 18" en platte banden. Maar we hebben sinds februari een kleine en de extra ruimte nu is echt heerlijk

Laatst bewerkt door een moderator:

kem2024

Nieuw lid
Ik heb snel uit de voorraad gekozen. Travel assist pakket zat er als extra op.

Ik had zelfde 17" banden eronder zitten als nu onder deze.
Ik vond Seat ook keihard maar lag wel als een blok op de weg en in de bochten. Ik vergiste mij onlangs toen ik van de Hanos Ypenburg de snelweg op reed richting Delft. Daar gleed ik mooi stukje over de voorbanden.
Wat ik ook fijner vind is dat ik iets hoger zit lijkt het.

Voor kleine en grote kinderen groot genoeg met hockey tassen of golfspullen. hahaha

1718140364759.png
1718140428209.png

kalespijker

Actief lid
Ik heb hem ook in zilvergrijs, dat staat hem goed.
Alleen jammer dat die PHEV zo hoog op zijn poten staat.

Ten opzichte van mijn O3 mis ik vooral de canton audio, die klonk toch wel een stuk beter dan de standaard audio in de sportline business.
Niet dat die nu echt slecht is, maar het verschil is wel te merken.

Canton en een achteruitrijcamera waren helaas niet eens te bestellen, nu met de facelift weer wel!

Bovenaan Onderaan