Tees
Donateur
Klinkt goed hoor @skodamichael! En idd, de DSG is prima aan te passen naar jouw voorkeuren door VT.
Welke dan?Ik zou t wel weten...![]()
Ik heb ik gezien dat bij 11k de waterpomp is vervangen is dit een bekend probleem?
Mijn a6 rijdt echt heerlijk en ik ga niet snel meer zo'n auto vinden. Continu maximaal koppel door de multitronic ook de a6 is gechipt 260pk 400nm. De auto is ook zeer stil en bij 130km draait de motor 1900toeren.Heb de mijne nu net iets meer dan een jaar. Moet echt heel goed m’n best doen om boven de 1:10 te komen…100km/u op de CC dan zal het 1:15 zijn….nu is die je op het oog hebt wel een 7 bak toch? Die zijn wel iets zuiniger. Heb bij mijn dsg6 met 120 km/u altijd het gevoel van “joh schakel nog een keer”, maar helaas. Die waterpomp is vv, prima toch kan je maar beter gehad hebben haha.
Qua schakelen de mijne is bij VT getuned, motor stage1 en dsg Stage2 Het enige wat je merkt is dat hij een fractie later opschakelt, maar echt geen snellere schakelmomenten. De S stand blijft ook hoogtoerig en onaangepast!!! Gemiste kans! Mocht ik het overdoen zou ik naar TVS gaan voor de bak die daar toch wat meer expertise in hebben en bij dsg tune ging bij mijn vorige auto de S stand ook mee naar een meer bruikbare toestand.
Hoe vind jij het verschil met een A6 qua geluid bij +100kmu? Motor en afrolgeluid? Ik ben kritisch ik weet het maar vindt dat bij de superb echt beneden de maat….
Succes met de keuze!
Ik ben eens bezig geweest met een 6s v10 die stond er namelijk 1 bij mijn vaste garage waar ik altijd kom. Daar hebben ze het mij destijds afgeraden. Met als argument dat je zo'n auto alleen moet kopen als je of zelf goed kan sleutelen of geld teveel moet hebben. Het antwoord was 2x nee.Beetje gekke out of the box vraag hoor en ik stel hem wel eens vaker wegens mijn voorliefde voor oudere auto’s
Wat vind je van zo’n Audi S8 V10 of vergelijkbaar? Ook duur maar heel waarde vast. Wel wat meer onderhouds kosten wellicht.