Aanschaf Superb combi 2.0 tsi 4x4 272pk

SuperBeeb

Forumguru
Heb de Passat-versie, nog steeds heel tevreden mee. Niet heel zuinig, maar dat zal die Audi ook niet zijn, vermoed ik.

Ik heb vanmorgen nog even een een mail gestuurd naar de dealer in Duitsland waar de superb altijd in onderhoud is geweest.
Met de vraag of er bijzonderheden zijn aan de auto en de huidige km stand.
Ik heb ik gezien dat bij 11k de waterpomp is vervangen is dit een bekend probleem?

Het verbruik vind ik over het algemeen niet heel belangrijk het gaat mij vooral om het rijplezier. Een lager verbruik is natuurlijk altijd welkom.

Laatst bewerkt door een moderator:

haassie

Forumguru
Heb de mijne nu net iets meer dan een jaar. Moet echt heel goed m’n best doen om boven de 1:10 te komen…100km/u op de CC dan zal het 1:15 zijn….nu is die je op het oog hebt wel een 7 bak toch? Die zijn wel iets zuiniger. Heb bij mijn dsg6 met 120 km/u altijd het gevoel van “joh schakel nog een keer”, maar helaas. Die waterpomp is vv, prima toch kan je maar beter gehad hebben haha.

Qua schakelen de mijne is bij VT getuned, motor stage1 en dsg Stage2 Het enige wat je merkt is dat hij een fractie later opschakelt, maar echt geen snellere schakelmomenten. De S stand blijft ook hoogtoerig en onaangepast!!! Gemiste kans! Mocht ik het overdoen zou ik naar TVS gaan voor de bak die daar toch wat meer expertise in hebben en bij dsg tune ging bij mijn vorige auto de S stand ook mee naar een meer bruikbare toestand.

Hoe vind jij het verschil met een A6 qua geluid bij +100kmu? Motor en afrolgeluid? Ik ben kritisch ik weet het maar vindt dat bij de superb echt beneden de maat….

Succes met de keuze!

GertD

Actief lid

Die van mij is een 272 met 7 versnellingen (dq381). Getuned bij tvs, super tevreden en zeker snellere schakelmomenten, gasresponse iets sneller, schakelmomenten zijn ook wel ok vind ik, allemaal duidelijk merkbaar ten opzichte van voor de tuning. Als je bijvoorbeeld uit een zone 50 komt draait die mooie toeren zodat je echt al wel koppel hebt zonder te hoeven terugschakelen. Wanneer je in s de snelweg oprijdt is het echt wel knallen. Voor je naar het rechtse baanvak(vanuit de oprit) gaat heb je gemakkelijk de 150 op de teller staan.
Het enige dat ik misschien nog een beetje mis is de echte gasresponse zoals een golf gti/r heeft. Maar het blijft een gezinswagen natuurlijk. Heb de gaspedaalgevoeligheid al van skoda naar audi gezet en dit lijkt ook wel iets beter maar kan ook in het kopje zitten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb de mijne nu net iets meer dan een jaar. Moet echt heel goed m’n best doen om boven de 1:10 te komen…100km/u op de CC dan zal het 1:15 zijn….nu is die je op het oog hebt wel een 7 bak toch? Die zijn wel iets zuiniger. Heb bij mijn dsg6 met 120 km/u altijd het gevoel van “joh schakel nog een keer”, maar helaas. Die waterpomp is vv, prima toch kan je maar beter gehad hebben haha.

Qua schakelen de mijne is bij VT getuned, motor stage1 en dsg Stage2 Het enige wat je merkt is dat hij een fractie later opschakelt, maar echt geen snellere schakelmomenten. De S stand blijft ook hoogtoerig en onaangepast!!! Gemiste kans! Mocht ik het overdoen zou ik naar TVS gaan voor de bak die daar toch wat meer expertise in hebben en bij dsg tune ging bij mijn vorige auto de S stand ook mee naar een meer bruikbare toestand.

Hoe vind jij het verschil met een A6 qua geluid bij +100kmu? Motor en afrolgeluid? Ik ben kritisch ik weet het maar vindt dat bij de superb echt beneden de maat….

Succes met de keuze!
Mijn a6 rijdt echt heerlijk en ik ga niet snel meer zo'n auto vinden. Continu maximaal koppel door de multitronic ook de a6 is gechipt 260pk 400nm. De auto is ook zeer stil en bij 130km draait de motor 1900toeren.
Helaas is audi kwa prijs niet meer interessant voor de normale mens. Dus ben ik bij de skoda uitgekomen maar ik heb nog steeds niet kunnen beslissen. Een vergelijkbare audi kwa opties en vermogen is snel zo'n 5 tot 10k duurder heeft dan minimaal het dubbele aan kmstand en de verzekering gaat naar de €125 in de maand met 80% no claim.
Voor nu ben ik nog steeds bezig met de superb en wacht even bericht af van de dealer uit Duitsland waar deze vandaan komt.

Arjan1985

Forumguru
Beetje gekke out of the box vraag hoor en ik stel hem wel eens vaker wegens mijn voorliefde voor oudere auto’s

Wat vind je van zo’n Audi S8 V10 of vergelijkbaar? Ook duur maar heel waarde vast. Wel wat meer onderhouds kosten wellicht.

Beetje gekke out of the box vraag hoor en ik stel hem wel eens vaker wegens mijn voorliefde voor oudere auto’s

Wat vind je van zo’n Audi S8 V10 of vergelijkbaar? Ook duur maar heel waarde vast. Wel wat meer onderhouds kosten wellicht.
Ik ben eens bezig geweest met een 6s v10 die stond er namelijk 1 bij mijn vaste garage waar ik altijd kom. Daar hebben ze het mij destijds afgeraden. Met als argument dat je zo'n auto alleen moet kopen als je of zelf goed kan sleutelen of geld teveel moet hebben. Het antwoord was 2x nee.
Dus deze droom heb ik toen snel laten gaan.

Morgen ga ik voor de 2e x naar de superb kijken en wellicht ook teken.
De auto krijgt :
-een volledige onderhoudsbeurt
-Er is wat lakschade aan de zijkant (achterportier en de dorpel/koker) dit wordt gespoten ik heb duidelijk gezegd dat ik geen kleurverschil accepteer.
-Volledig poetsen/polijsten binnen+buitenkant
-volle brandstoftank
-12 maanden bovag garantie
Dus als de auto morgen nog steeds bevalt gaat er getekend worden met deze voorwaarden (dit is al besproken en akkoord)

Wel wil ik nog wat dingen zelf aanpakken.
-de instaplijsten vervangen deze zijn redelijk bekrast.
-een mooie set wielen waarschijnlijk 19inch (zwart) de auto staat op een normaal onderstel dus in denk dat groter niet mooi is. Wat is jullie ervaring?(de orginele 17inch wordt een winterset voor de skivakanties tenzij ik een mooie set online kan vinden voor een leuke prijs)
-op termijn het chroom+dakspoiler+spiegels zwart laten maken
-xenon vervangen door led (dat heb ik nu bij de audi ook en dit is echt grandioos kwa zicht)
-mistlampen vervangen door led
-en na de garantie periode bak+blok chippen bij vag in Nuenen. Ik heb al navraag gedaan en dit kost €500. Dit doe ik bewust na de garantie periode omdat als er dan wat is ze het niet daar op kunnen gooien.
De superb is zelf zilver met wat blauw erin vandaar dat ik met zwarte accenten wil gaan werken.

Als jullie nog tips of op en aanmerkingen hebben zijn deze zeer welkom.

haassie

Forumguru
-een mooie set wielen waarschijnlijk 19inch (zwart) de auto staat op een normaal onderstel dus in denk dat groter niet mooi is. Wat is jullie ervaring?(de orginele 17inch wordt een winterset voor de skivakanties tenzij ik een mooie set online kan vinden voor een leuke prijs)
----ik heb 17 inch winterbanden rijdt perfect...mijn zomerset is 19", daarmee voel je echt alles en zijn gevoelig op wegdek....vindt ze echt erg gevoelig op alles standen van de dcc.
-xenon vervangen door led (dat heb ik nu bij de audi ook en dit is echt grandioos kwa zicht)
----zolang niemand wordt verblind :)
-mistlampen vervangen door led
-----nice....die standaard lichten zijn niet echt in lijn met de xenon....hoewel wit licht bij mist wellicht weer minder is.
-en na de garantie periode bak+blok chippen bij vag in Nuenen. Ik heb al navraag gedaan en dit kost €500. Dit doe ik bewust na de garantie periode omdat als er dan wat is ze het niet daar op kunnen gooien.
-----zoals gezegd....mijn is door VT gedaan....ben een beetje teleurgesteld met het verschil op het gebied van de DSG....achteraf zou ik alleen de DSG doen (niet bij VT) en de motor standaard houden, de auto is al sterk van zichzelf.

Bovenaan Onderaan