De O2 van SV

EdK

Forumguru
Ik heb nou ALTIJD dat als ik mijn auto helemaal gewassen en gepoetst heb, een uur later al een vogel erop gescheten heeft.

Wat ben ik blij dat ik dit lees !! Heb het dus niet alleen !!
Vanmorgen naar supermarkt toe, affijn dat is voor mij dan altijd een mooi excuus om aan de overkant bij tankstation men auto te wassen !!
Ik ben net klaar en rij van tankstation naar super ( 300mtr ) en stap uit en zie een plakkaat van 10cm diameter vogelschijt zitten !!
Stond ik met een doekkie en een rochel de troep eraf te poetsen !

Hoe zou vogel smaken ????

Steve

Senior Member
Iemand een idee of het leggen van een powerkabel van voor naar achter makkelijk zelf te doen is ?

Ik heb wel wat gelezen over de zekering kast maar ben toch een beetje huiverig omdat zelf te gaan doen.
Of is dat vrij makkelijk ?

En wie weet waar ik de blauwe remote control/antenne kabel van een subwoofer op aan moet sluiten ?

tlpeter

Actief lid
Dat is best makkelijk te doen
De grootste uitdaging is om "Binnen" te geraken vanaf de voorkant
Als je een voeding gaat neerleggen voor een versterker of sub neem dan goede bekabeling en zeker deze apart af en dan zo dicht mogelijk bij de accu !!!
De tweede vraag hangt af van welke radio je hebt
Dit staat meestal op de draden zelf (met labels) of in de handleiding

Steve

Senior Member
Dat is best makkelijk te doen
De grootste uitdaging is om "Binnen" te geraken vanaf de voorkant
Als je een voeding gaat neerleggen voor een versterker of sub neem dan goede bekabeling en zeker deze apart af en dan zo dicht mogelijk bij de accu !!!
De tweede vraag hangt af van welke radio je hebt
Dit staat meestal op de draden zelf (met labels) of in de handleiding
Ik heb de af fabriek Columbus en die heeft niet zo`n blauwe remote/antenne kabel helaas.

!Škoda!

Actief lid
Ik heb de af fabriek Columbus en die heeft niet zo`n blauwe remote/antenne kabel helaas.
Die blauwe remote/antennekabel is volgens mij bedoeld om een automatisch inschuivende antenne aan te sturen. In dat geval heb je die waarschijnlijk niet (originele antenne heeft dit niet).

Steve

Senior Member
Die blauwe remote/antennekabel is volgens mij bedoeld om een automatisch inschuivende antenne aan te sturen. In dat geval heb je die waarschijnlijk niet (originele antenne heeft dit niet).
Ik kan het verkeerd hebben maar volgens mij is die blauwe draad op mijn subwoofer (pioneer active geval) zodat ie een pulse krijgt van de radio en daardoor activeerd (zichzelf aanzet).

Maar zoals ik al zei ik kan het fout hebben.

van inkel

Forumguru
Inderdaad de blauwe draad is een schakeldraad, hiermee kun je een sub, wisselaar of antenne etc. mee aan of uitzetten.

!Škoda!

Actief lid
Oooohww......
Zat verkeerd te denken.....
dacht waar moest de blauwe draad heen (vanuit radio gedacht). Maar was: waar moet ik die draad in de radio "proppen" :grin:
Sorry....

Steve

Senior Member
Bah krijg net te horen van een inbouw centrum dat de Columbus/RNS 510 deze draad niet heeft achterop de radio.

Oftewel er is geen mogelijkheid tot het aansluiten van een subwoofer of zelfs een amp.

Klopt dit ?

Psioneer

Actief lid
Voor alles bestaat een oplossing. Het ligt er maar aan welk budget beschikbaar is.
Je kunt de amp en dergelijke natuurlijk gewoon op het contact schakelen. Nadeel is dat ie ook aan staat als de Columbus uit staat. Maar ja, hoe vaak komt dat voor?

Ik heb 4,5kW op de plank liggen en ik ga dus hetzelfde probleem hebben als ik straks m'n Superb heb.
Zelf ga ik waarschijnlijk voor de 3Sixty van Rockford Fosgate. Hoewel ik nogal anti-RF ben heb ik tot nu toe geen betere optie gevonden. Je kunt dit apparaat aansturen met RCA of direct op de speakeruitgangen van de Columbus koppelen. Qua mogelijkheden komt ie in de buurt van mijn Pioneer DEX P9r met DEQ P9r. Alleen op de kwaliteit ga ik fors inleveren ten opzichte van de Pioneer helaas.

Dat is het nadeel van fabrieksaudio, het komt zowel in kwaliteit als in mogelijkheden nog niet een beetje in de buurt van goeie after market.

Groeten,

Psioneer

O2ElegAttrBus

Nieuw lid
Uhm, je hebt toch (ook) een af fabriek BT??
Zo is het net alsof de columbus als carkit fungeert en daarvan was mij verzekert dat dit zeker niet zo is; daarom krijg ik ook de cullman set meegeleverd. Ben ik verkeerd geinformeerd of snap ik je uitleg verkeerd??
Door de importeur in Leusden is mij verteld dat de BT-module (premium) waarmee de telefoon via het navigatiesysteem te bedienen is niet leverbaar was op de attractive business modellen. Is dat dan wel mogelijk?

Steve

Senior Member
Door de importeur in Leusden is mij verteld dat de BT-module (premium) waarmee de telefoon via het navigatiesysteem te bedienen is niet leverbaar was op de attractive business modellen. Is dat dan wel mogelijk?
Ik heb gewoon de Bluetooth optie besteld.
Ik meen dat het degene was die 515 euro was samen met een telefoon houder en maxidot.
Maxidot is later in mindering gebracht aangezien die al in het attractive business model aanwezig was.

Werkt perfect met de Columbus.

Trouwens vandaag is er bij mij een nieuwe Columbus ingezet ivm de problemen die ik ermee had.
1x een harde knal en vervolgens dagelijks 2x uitvallen/resetten.

Ik moet het nu goed in de gaten houden en over 2 weken even een terug koppeling geven aan de dealer of het nu verholpen is of niet.

koorn

Nieuw lid
bluetooth & verplichte docking unit

De Phone functie op de Columbus is super goed.
Deze leest netjes al mijn outlook contacten in van mijn HTC Tytn II en ik kan via het Columbus menu zoeken in mijn contacten en direct vanuit het navi menu bellen.
Je ziet netjes de namen in het maxidot display en de navi unit staan super pluspunt.

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in dezelfde auto. Heb ook een TYTN II. goed te lezen dat dat zo goed werkt. De verkoper gaf aan dat je de bluetooth niet zonder die docking unit kan krijgen. Dat vind ik toch wel raar en zonde van het interieur. Weet jij of er een tytn ii houder beschikbaar komt? Zonder die houder is het nl wel een raar uitsteeksel.

Bovenaan Onderaan