Hakar
Donateur
Gisteren was het zover.
Voor het eerst sinds wij de Fabia hebben zal ik haar met de boormachine te lijf moeten.
Gisterochtend bij het dichtdoen van de linker achterdeur hoorde ik iets vallen.
Ai, shit, potverdikke, zal toch niet iets van het slot zijn?
Deur gaat van binnen en van buiten gewoon open, dus een gelukje.
Maar ja wat dan?
Maar even aan de slinger van het handbediende raam gedraaid.
Draaide heel leuk, maar er bewoog niets.
Raam zat dicht en bleef dicht.
Zoeken
op dit volprezen forum leerde mij in de loop van de dag dat er wel eens iets kapot kan gaan aan een Fabia
zo ook een raammechanisme.
Wat vervelender is, is dat ik tijdens dit zoeken geen enkel probleempje heb zien voorbij komen wat gelijk is aan de andere of mijn probleempje.
Nog vervelender is dat in het meest ongunstige geval de hele ijzeren plaat moet worden vervangen inclusief het mechanisme voor het raam, domweg omdat hier geen losse delen voor te verkrijgen zijn bij de dealer.
Op E van Bee worden her en der wel losse onderdelen aangeboden, maar ja zoals VAG betaamt is er voor elke uitvoering wel weer een ander deeltje.
Wat rest is straks naar de lokale ijzerboer voor een aantal klinknagels in de afmeting 6.4 x 10 mm, daarna de plaat los te boren en te kijken welke schade er is.
Mogelijk heeft iemand tips die ik nog niet heb gelezen waar ik op moet letten bij het loshalen van de plaat.
In Elsa lees ik dat de binnenplaat samen met het slot moet worden gedemonteerd.
Ervaringsdeskundigen die dit kunnen bevestigen?
Voor het eerst sinds wij de Fabia hebben zal ik haar met de boormachine te lijf moeten.
Gisterochtend bij het dichtdoen van de linker achterdeur hoorde ik iets vallen.
Ai, shit, potverdikke, zal toch niet iets van het slot zijn?
Deur gaat van binnen en van buiten gewoon open, dus een gelukje.
Maar ja wat dan?
Maar even aan de slinger van het handbediende raam gedraaid.
Draaide heel leuk, maar er bewoog niets.
Raam zat dicht en bleef dicht.
Zoeken

Wat vervelender is, is dat ik tijdens dit zoeken geen enkel probleempje heb zien voorbij komen wat gelijk is aan de andere of mijn probleempje.
Nog vervelender is dat in het meest ongunstige geval de hele ijzeren plaat moet worden vervangen inclusief het mechanisme voor het raam, domweg omdat hier geen losse delen voor te verkrijgen zijn bij de dealer.
Op E van Bee worden her en der wel losse onderdelen aangeboden, maar ja zoals VAG betaamt is er voor elke uitvoering wel weer een ander deeltje.
Wat rest is straks naar de lokale ijzerboer voor een aantal klinknagels in de afmeting 6.4 x 10 mm, daarna de plaat los te boren en te kijken welke schade er is.
Mogelijk heeft iemand tips die ik nog niet heb gelezen waar ik op moet letten bij het loshalen van de plaat.
In Elsa lees ik dat de binnenplaat samen met het slot moet worden gedemonteerd.
Ervaringsdeskundigen die dit kunnen bevestigen?