Superb 3v originele achteruitrijcamera inbouwen

Sinds een aantal weken ben ik eigenaar van een Superb combi uit 2016.
Er zit bijna alles op en aan alleen ontbreekt de achteruitrijcamera.

Ik heb zitten zoeken op het forum maar tot op heden nog niet kunnen vinden (kan aan mij liggen)of iemand zelf een originele camera heeft ingebouwd in zijn Superb 3v.

Er zijn diverse sites die de originele camera (3V0 054 634) + bekabeling (3V0 054 634C) + montage handleiding aan bieden voor een acceptabele prijs.

Met mijn technische kennis zou het opzich wel moeten lukken, maar ik zou graag de montage handleiding al eens willen bekijken.
Heeft iemand een handleiding in zijn bezit of ervaring met het inbouwen van een camera in een Superb 3v?

brepus13

Forumguru
Er is een prachtige how to voor de O3. Is uiteraard net even anders maar geeft je wel een prima idee.

Bedankt... deze link had ik indd nog niet gevonden.
Wat is het verschil tussen de low en high camera? De camera sproeier? Of heeft dit te maken met de meedraaiende lijnen?

De coderingen die met vagcom aangepast dienen te worden ben ik ook nog naar opzoek.

Laatst bewerkt door een moderator:

brepus13

Forumguru
Ik weet de verschillen ook niet direct. In de basis zal het ongeveer hetzelfde zijn. Alleen welke stekker waar moet zal wat verschillen. Ook is er wat verschil in kabelbaan voor low en highline. Vwb de verschillen moet je anders even zoeken op dit forum.

brepus13

Forumguru
De highline heeft ook nog wat extra opties vwb camerahoeken toch? (Hoe je het beeld ziet zeg maar )

Michelv.

Forumguru
De highline heeft ook nog wat extra opties vwb camerahoeken toch? (Hoe je het beeld ziet zeg maar )

Klopt, die heeft keuze uit verschillende camera beelden, oa 1tje gericht op de trekhaak, en 1tje die juist heel breed beeld geeft voor het uitparkeren. Heb het idee dat dit de highline camera’s zijn met de aparte module erbij. Je hebt ook highline’s zonder extra module namelijk.

Renkie

Forumguru
De verschillende camerahoeken zijn ideaal met aankoppelen van een aanhanger, als je kunt kiezen zou ik 1 nemen die dat ook heeft.

Bedankt nog voor alle reacties. Een highline camera zou mijn voorkeur hebben echter ik zie het op geen enkele site erbij staan. High of low.
Weet iemand dit op basis van onderdeelnummers?
Ik heb nu onderstaande camera gevonden.
20200213_121829.jpg

brepus13

Forumguru
Kijk even op vwmodul.de scheelt ong 150€ Tov mijn O3 camera. Stuur ze anders een mailtje of ze hem ook voor de S3 hebben. ( chassisnummer meesturen)

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Bedankt nog voor alle reacties. Een highline camera zou mijn voorkeur hebben echter ik zie het op geen enkele site erbij staan. High of low.
Weet iemand dit op basis van onderdeelnummers?
Ik heb nu onderstaande camera gevonden.
Bekijk bijlage 78898

Gezien de kabelset zou dit een High versie zijn zover ik het kan zien. Deze kabelset heeft namelijk canbus draden erbij zitten die de Low versie niet heeft.

brepus13

Forumguru
Als je een mail stuurt naar vwmodul met daarin je VIN dan kijken ze wat mogelijk is. Ik kreeg ook nog iets korting en gratis verzenden. Hopelijk hebben ze het ook voor je S3.

Vandaag de camera + bekabeling binnen gekregen van VWmodul.
Alleen de slangetjes voor de sproeier nog bij de dealer halen.

20200220_151850_resized.jpg

EdK

Forumguru
De koppelingen voor de slang zijn hier te bestellen en met max 2 dagen op de mat
Als je partnummer in search set van de site heb je ze zo te pakken
Staan ergens onder audi en onder skoda vind je niets

Bovenaan Onderaan