Škoda Citigo bekroond voor veiligheid

Falcon

Donateur
Toch vraag ik mij altijd af bij dit soort kleine auto's, wat gebeurd er met de passagiers achterin als er iemand van achteren in rijd?

Fabia

† In Memoriam
Škoda Citigo bekroond voor veiligheid

door DarkprojectX » 14-dec-11, 21:21
De ŠKODA Citigo is de ideale auto voor mensen in stedelijk gebied: compact van buiten en ruim van binnen. Een logische eerste nieuwe auto. Of tweede auto in het gezin. Of voor gezinnen waar de kinderen de deur uit zijn. Kortom: voor alle bewuste kopers met hoge eisen. Een ruime auto waarvan je weet dat prijs, kwaliteit, design en veiligheid in orde zijn.

Dat vinden wij van ŠKODA natuuurlijk, maar we staan hierin niet alleen:
ŠKODA’s compacte Citigo is bekroond met de hoogst mogelijke score van 5 sterren door het European New Car Assessment Programme (Euro NCAP)!

citigo.jpg

Totaalpakket

Euro NCAP roemt vooral het totale pakket dat de Citigo biedt, inclusief bescherming van de inzittenden, bescherming van kinderen, veiligheid voor voetgangers en aanwezigheid van diverse veiligheids-systemen. De Citigo behoort tot de meest veilige auto's in de klasse van de stadsauto’s.

‘De uitstekende score van vijf sterren bevestigt het hoge niveau van de Citigo op gebied van veiligheid,’ zegt Dr. Ing. Eckhard Scholz, ŠKODA bestuurslid Technische ontwikkeling. ‘Ons team heeft uitstekend werk geleverd en heeft bewezen dat betaalbare, maar compromisloze veiligheid haalbaar is, zelfs in de klasse van stadsauto’s. Het behalen van de vijf sterren bij Euro NCAP is behaald dankzij hun volledige inzet.’

Veiligheid en hulpsystemen
De Citigo deed het bijzonder goed in de bescherming van de passagiers. De botsveiligheid werd onder andere aangetoond in de frontale en zijdelingse botsingen en de zogenaamde whiplash-test. Ook voor de veiligheid voor baby’s behaalde de Citigo uitstekende resultaten. De auto scoorde het maximum aantal punten in tests die de bescherming van een 3-jarig kind simuleerden.

Euro NCAP vond het niveau van de hulpsystemen in de Citigo overtuigend. In het bijzonder prezen het waarschuwingssignaal op het dashboard dat aangeeft als een van de veiligheidsgordels niet wordt gedragen. Bovendien waardeerden ze dat ESC (Electronic Stability Controle) leverbaar is op een auto in deze klasse. Het feit dat gecombineerde hoofd en zij airbags standaard aanwezig zijn heeft ook bijgedragen aan de positieve Euro NCAP uitslag.

Het veiligheidspakket in de Citigo is een voorbeeld in zijn klasse. Een hoogtepunt in dit opzicht is het compleet nieuwe ‘City Safe Drive’, een actieve remassistent. Deze optionele noodstop-functie voor het rijden in de binnenstad activeert zichzelf automatisch bij snelheden van minder dan 30 kilometer per uur. Afhankelijk van de snelheid en de bestaande verkeerssituatie, kan de automatische bediening van de remmen een ongeluk beperken of zelfs helemaal voorkomen. Samen met de Up! en de Seat Mii, is de Citigo de eerste auto in deze klasse die deze noodstop-functie aanbiedt.

@Darkprojectx. Bedoel je dit?

darkprojectx

Forumguru
@Darkprojectx. Bedoel je dit?

ja dat bedoel ik, dat kun je niet van de skoda.nl site kopieren en hier plakken want dan ben je je kopjes, je alinea's, je foto's en links kwijt en zit je eigenlijk naar een soort van kladblok te kijken waarmee je aan de slag mag. Helaas heb ik andere dingen in mijn leven te doen dan een uur daarmee te gaan vechten.

Bovenaan Onderaan