ŠKODA Connect: diensten zijn gedeactiveerd

ChristiaanE

Actief lid
Afgelopen vrijdag ontving ik het volgende e-mailtje van Skoda-connect.com:

Geachte klant,

Christiaan: Dienst(en)
· Serviceafspraakplanning
· Snelheidswaarschuwing
· Vergrendelen & ontgrendelen
· Gebiedswaarschuwing
· Wagenstatusrapport
· Wagenstatus
· Claxonneren & knipperen
· Parkeerpositie
· Rijgegevens
· Pechoproep
· Informatie-oproep

gedeactiveerd op 09.07.2021 bij 09:28. U kunt deze diensten te allen tijde weer via het infotainmentsysteem in uw wagen activeren

Iemand dit ook ontvangen die wel snapt wat hier aan de hand is? Ik heb het half mei allemaal net aangezet en daar bevestiging van ontvangen. Nu 2 maanden later zet Skoda het zelf weer uit?

jesse_s93

Forumguru
Is het een nieuwe auto of tweedehands Kodiaq?

Mocht hij tweedehands zijn zou ik me kunnen bedenken dat de vorige eigenaar het abonnement heeft betaald (licentie voor 1 jaar) en dat 09-07-2021 het jaar is afgelopen. Het abonnement wordt namelijk gekoppeld aan het chassisnummer, niet aan de eigenaar.

ChristiaanE

Actief lid
Dat is het rare nu juist precies; hij is gloednieuw (lease) en op 12 mei geleverd. Toen gelijk de diensten allemaal geactiveerd.

hemi24

Forumguru
Iemand een verzoek tot de-activatie gedaan, waarbij door een typfoutje jouw chassisnummer is gedeactiveerd..?
Althans dat is mijn beste gok.

jesse_s93

Forumguru
Op basis van de volgende zin: "U kunt deze diensten te allen tijde weer via het infotainmentsysteem in uw wagen activeren". zou ik zeggen dat enkel de auto uit het skoda connect account is verwijderd en de licentie nog wel gewoon geldig is.

Staat de auto nu nog wel in de garage? Zo ja, probeer deze dan te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Zo nee, dan zou ik gewoon de stappen doorlopen om de auto weer toe te voegen. Op www.skoda-connect.com kun je ook zien welke actieve licenties je hebt. Als de auto nog in de garage staat door in het dashboard naar licenties te gaan. Als dit niet zo is, dan kun je naar de shop en dan mijn bestellingen.

Antera

Donateur
Is dus een nieuwe met een nieuw mediasysteem. Ik zou eens in het systeem kijken en anders maar eens bij de dealer aan de balie aanspreken:-)

TheoTigerSkoda

Nieuw lid
Ik heb inmiddels om de paar dagen al meer dan 10 keer een mailtje ontvangen dat Skoda Connect is gedeactiveerd. Zojuist bij de dealer geïnformeerd wat er aan de hand is. Hij vermoed een computerstoring bij Skoda. Via dit forum zag hij dat ik niet de enige was. Mijn Abonnement loopt tot 7-1-2023. Het telkens activeren helpt geen zier.
Toen ik de auto kocht was het mogelijk zelf via de PC de kaarten te updaten. Inmiddels heeft men er een verdienmodel van gemaakt voor bijna €50,- per jaar. Daarbij komt dat de Here kaart die Garmin gebruikt echt een update is, terwijl Skoda (vermoedelijk) oude kaarten als update aanbied. Afgelopen vakantie heb ik beide systemen naast elkaar gebruikt en zo de verschillen gezien. Via CarPlay gebruik ik MyRoute app Navigation met flitspaal info en tijdens het rijden met de werkelijke gps snelheid.

Bovenaan Onderaan