Ik denk dat de Citigo eventjes de wind vol in de rug heeft gehad bij introductie, en nu door veranderde belastingregels is de meewind een beetje weggevallen. Bovendien zullen veel auto's in dit segment particulier aangekocht worden, of toch in elk geval weinig lease auto's, wat betekent dat vervanging minder frequent zal gebeuren dan bij auto's die veel in de lease en voor km-vreters worden aangeschaft. Met dat in het achterhoofd is het wel verklaarbaar, maar je zou de cijfers van de Mii, de Up en andere concurrenten er naast moeten zien, om er echt iets zinnigs over te zeggen. Overigens is de vraag als straks de nieuwe Aygo/108/C1 er zijn, of ze echt een concurrent voor de Citigo zijn, of dat ze toch nog steeds echt een klasse minder zijn.
Terugval voor de Superb en de Fabia in afwachting van het nieuwe model is logisch, waarbij de Fabia ook nog wel concurrentie heeft van de Rapid en mogelijk ook nog wel de Citigo in eigenhuis. Opvallend vind ik de (lichte) stijging voor de Roomster.