Škoda draait zeer goed eerste kwartaal

EdK

Forumguru
Daling verkoop van de Fabia is nog wel logisch doordat hij gedateerd begint te raken en er een nieuwe op stapel staat.
Maar dat dit ook al het geval is met de CitiGo........ daling van 13,9%

Desperado

Forumguru
De Rapid zal ook wel bijdragen aan de daling van de Fabia.
Van de Citigo is het zeker een tegenvaller.

van_der_P

Senior Member
De stijging zit vooral in de nieuwe en vernieuwde modellen. Octavia, Rapid en de Yeti. En wat betreft de Citygo is het wat Hetzer zegt. Als dat nu al zo is zal het ongetwijfeld nog erger worden. De drieling Aygo, 108, C1 staan ook al te trappelen om hun opwachting te maken, en dat heeft zeker geen gunstig effect op de verkoop van de Citygo, Mii en Up.

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat de Citigo eventjes de wind vol in de rug heeft gehad bij introductie, en nu door veranderde belastingregels is de meewind een beetje weggevallen. Bovendien zullen veel auto's in dit segment particulier aangekocht worden, of toch in elk geval weinig lease auto's, wat betekent dat vervanging minder frequent zal gebeuren dan bij auto's die veel in de lease en voor km-vreters worden aangeschaft. Met dat in het achterhoofd is het wel verklaarbaar, maar je zou de cijfers van de Mii, de Up en andere concurrenten er naast moeten zien, om er echt iets zinnigs over te zeggen. Overigens is de vraag als straks de nieuwe Aygo/108/C1 er zijn, of ze echt een concurrent voor de Citigo zijn, of dat ze toch nog steeds echt een klasse minder zijn.

Terugval voor de Superb en de Fabia in afwachting van het nieuwe model is logisch, waarbij de Fabia ook nog wel concurrentie heeft van de Rapid en mogelijk ook nog wel de Citigo in eigenhuis. Opvallend vind ik de (lichte) stijging voor de Roomster.

EdK

Forumguru
Opvallend vind ik de (lichte) stijging voor de Roomster.

Ach in Nederland is het dan misschien geen popie jopie model maar in onze buurlanden en daar weer de buurlanden van is het zonder meer een beter gewaardeerd en verkochte wagen hoor..
Maar dit of volgend jaar zal hiervoor ook een vervanger op de markt gaan komen die volgens mijn dealer geen vergelijkende kenmerken meer heeft met de huidige RR. Dus ben erg benieuwd wat t mag gaan worden

Bovenaan Onderaan