Škoda introduceert vier speciale Tour-modellen

Bothje

Heel gewoon lid
Škoda introduceert vier speciale Tour-modellen

07-07-2009
Skoda_tour_groot.jpg









De vier Tour-modellen - de Roomster Tour en Tour Pro, Fabia Hatchback Tour en Fabia Combi Tour - zijn gebaseerd op de toch al zeer complete Ambition-uitvoeringen van de Fabia en Roomster en bedoeld om de consument te laten profiteren van de samenwerking tussen Škoda en de Tour de France.

Fabia Hatchback Tour en Fabia Combi Tour
De Fabia Hatchback Tour en Fabia Combi Tour zijn royaal uitgerust met extra’s zoals automatische climate control, elektrische raambediening achter, extra donker getinte ramen achter en een Mio Moov Europa navigatiesysteem.

Roomster Tour en Tour Pro
De Roomster Tour onderscheidt zich van de Roomster Ambition met onder andere een radio/cd-speler met acht luidsprekers en stuurbediening, een lederen stuurwiel en versnellingspook en zwarte dakrailing
De Roomster Tour Pro vult dit bovendien nog aan met extra’s zoals een panoramadak, Parking Distance Control achter, cruise control, climatronic, elektrisch bedienbare en donker getinte ramen achter en 15 inch lichtmetalen velgen.

Speciale website
Het voordeel van deze modellen kan maar liefst oplopen tot € 3000,- voor de Fabia Tour, tot wel € 3350,- voor de Roomster Tour Pro (inclusief sloopregeling). Meer informatie over de Tour-modellen is te vinden op de speciale website www.skodatourvoordeel.nl.

Škoda en de Tour de France
Škoda baseert zijn internationale sponsorschap op twee pilaren: ijshockey en fietsen. Dit laatste is geen toeval, aangezien Škoda zijn oorsprong heeft in fietsen. Meer dan 100 jaar geleden startte Škoda met het maken van fietsen, waarna in 1905 de eerste auto werd geproduceerd. De band tussen het Tsjechische automerk en de Tour is dus vanzelfsprekend. In totaal zullen maar liefst 350 Skoda’s te zien zijn tijdens de 96e editie van de Tour. Het grootste deel, 250 stuks, wordt gebruikt door de organisatie en directie van de Tour. Daarnaast rijden 8 professionele wielerploegen en 2 neutrale service-teams in Škoda’s. ‘Onze’ Rabo Wielerploeg wordt gesponsord door Škoda Nederland en heeft een vloot van maar liefst 16 Škoda’s Octavia Combi. Škoda is bovendien sponsor van de witte trui, waarin elke dag de beste renner onder de 25 jaar wordt gehuldigd. De Tour de France ging afgelopen zaterdag van start in Monaco en eindigt op zondag 26 juli in Parijs.

Bron
 

EdK

Forumguru
Leuk die aanbiedingen, maar let wel op dat de sloopregeling erbij gerekend word !
Dus als je met je oude wagen niet aan die specs voldoet dan moet je van die mooi voorgerekende kortingen wel 1000 euro eraf halen om tot de juiste korting te komen !
 

WillemJan

Forumguru
Leuk die aanbiedingen, maar let wel op dat de sloopregeling erbij gerekend word !
(...)
Dat gebeurt zo vaak! De mensen horen alleen 'tot EUR 3000,-- korting' en dat wordt onthouden...
De mogelijke korting inclusief de sloopregeling in reclames roepen is eigenlijk volksverlakkerlij.

For my few cents... Willem-Jan
 

EdK

Forumguru
Dat gebeurt zo vaak! De mensen horen alleen 'tot EUR 3000,-- korting' en dat wordt onthouden...
De mogelijke korting inclusief de sloopregeling in reclames roepen is eigenlijk volksverlakkerlij.

For my few cents... Willem-Jan


En hoever wil een dealer ( in algemeen ) gaan als je zonder een inruil wagen bij hem komt kopen !??
Ben daar ook wel eens benieuwd naar ?
 

BlondeLeffe

Nieuw lid
Voor de prijs van die Fabia Combi Tour (1.9TDI) heb ik de O2 Combi (1.9TDI) gekocht met nog een aantal opties extra (maxi-dot, trekhaak en lichtmetalen velgen). Toch een groot verschil lijkt me ?
Is er dan zo een groot prijsverschil tussen Nederland en België ??
 

Aiii

Lid
Voor de prijs van die Fabia Combi Tour (1.9TDI) heb ik de O2 Combi (1.9TDI) gekocht met nog een aantal opties extra (maxi-dot, trekhaak en lichtmetalen velgen). Toch een groot verschil lijkt me ?
Is er dan zo een groot prijsverschil tussen Nederland en België ??

Ja, er is echt zo'n groot verschil tussen Nederland en België. Met dank aan de regering.
 

Captain Hook

Forumguru
Is er dan zo een groot prijsverschil tussen Nederland en België ??
Ja, helaas. :mad::crazy:

Volgens skoda.be kost een 'kale' O2 2.0 TDI combi elegance (de uitvoering die ik zelf heb) EUR 25.640.
Volgens skoda.nl diezelfde O2 EUR 30.500!

Triest, maar waar. Het gevolg van ons fantastische overheidsbeleid van BPM (25%) en extra 'straf' op dieselauto's.

Het blijkt trouwens dat Duitsland ook lang niet meer het goedkoopste land is.
skoda.de, zelfde basisauto: EUR 27.180,-
skoda.at: EUR 26.600,-

Nu verschillen de standaarduitrustingen wel een klein beetje. Zo is in Duitsland b.v. ESP altijd inbegrepen en in Nederland weer niet (de duitse consument vindt veiligheid blijkbaar belangrijker dan de nederlandse). Maar toch geeft het te denken die prijsverschillen in ons zogenaamd verenigd Europa.
 

fr83

Nieuw lid
Diegene die ik besteld heb:

O2 Benzine 1.6 Ambiente/ Ambition (handgeschakeld)

nl: 22 450 incl BTW en BPM (wat dit ook mag zijn)
be: 18 790 incl BTW :super:
 

Hetzer

Forumguru
Diegene die ik besteld heb:

O2 Benzine 1.6 Ambiente/ Ambition (handgeschakeld)

nl: 22 450 incl BTW en BPM (wat dit ook mag zijn)
be: 18 790 incl BTW :super:


tja het verschil valt op dit model nog wel, maar op de meeste diesels is het verschil nog veel groter !!!, overigens zijn niet allen auto's goedkoper in belgie, veel auto's met een a-label zijn vaak voordeliger in NL dan in Belgie
 
Bovenaan Onderaan