Škoda met nieuwe huisstijl prominent aanwezig op de AutoRAI

Hetzer

Forumguru
Škoda met nieuwe huisstijl prominent aanwezig op de AutoRAI

2dwb2v9.jpg

Škoda presenteert zich op de AutoRAI met een volledig nieuwe huisstijl en een groter modellenaanbod dan ooit.

Op een maar liefst 843 vierkante meter grote stand in de Parkhal zijn het gerestylede logo, het nieuwe Škoda-groen, het complete Greenline-gamma en fraaie topmodellen prominent aanwezig.

De dertien auto’s op stand 08.110 staan in net zo’n jong ogende omgeving als op de Autosalon van Genève. De nieuwe huisstijl, met een strakker en moderner logo met grotere pijl en een frisser ogend Škoda-groen, geeft de dynamiek weer van dit snel groeiende automerk. De doelstelling is om in 2018 wereldwijd minstens twee keer zoveel te verkopen.
118k96g.jpg

Škoda weet bij de Nederlandse consument ook fors aan populariteit te winnen. In 2010 werd het verkoopaantal meer dan verdubbeld ten opzichte van het voorgaande jaar.
Nederland levert daar ook een bijdrage aan, want inmiddels is Škoda in de maand februari zelfs de Nederlandse verkoop top 10 binnengedrongen, wat mede te danken is aan de populariteit van het Greenline-gamma. De Fabia en Fabia Combi Greenline zijn BPM- en MRB-vrij te rijden en vallen in de categorie van slechts 14% bijtelling. De Superb en Superb Combi Greenline zijn veruit de ruimste groene auto’s en vragen slechts 20% bijtelling.
Behalve het Greenline-gamma zijn ook andere speciale uitvoeringen in Amsterdam te bekijken, zoals de Octavia Combi Scout, de Fabia RS en Octavia Combi RS. Helemaal bijzonder, want niet te koop maar wel bij een groot publiek bekend, is de Superb Combi ploegleidersauto van de Rabo Wielerploegen, die als ‘special guest’ op de Škoda-stand staat.

michelover

Forumguru
Kunnen we dan ook gelijk een setje nieuwe logo's ophalen op de RAI want die van mijn beginnen weer wit uit te slaan. Misschien dat de nieuwe huisstijl van wat beter materiaal is.

Skoda-rijder

Nieuw lid
Heeft dit nieuwe logo ook niet te maken met een beter onderscheid tussen de merken van VW? Meen dat de nieuwe directeur daar ooit naar toe wilde.
Volgens mij hier ook wel eens een discussie daarover gelezen, dat men het idee had dat de Skoda qua prijs/kwaliteit/uiterlijk nogal concureerde met de VW.

Met name de voorkant (grill + logo en lampen) van de Skoda vind ik voor de prijs die je betaald erg mooi ogen en misstaat een ander (veel duurder) merk niet.
Het nieuwe logo vind ik zelf wat "goedkoper" aan doen, met name door de kleur wit erin ipv de combinatie zwart/groen/grijs. Ook vind ik de lampen in de nieuwe lijn wel erg hoekig en minder mooi afgewerkt/ gestroomlijnd dan bij de huidge skoda's.

MarcoO2

Forumguru
't Is een zeer mooie, ruime stand. Vergeet zeker ook niet naar de kleding van het personeel te kijken! Alles ziet er strak en gelikt uit. Heb even geen gelegenheid om mijn foto's te -plaatsen, die houden jullie nog even tegoed!

Pendragon

Donateur
Ik ben er vandaag geweest en mijn zoon en ik hadden een heerlijke dag. Maar bij veel van de 'gewone' merken viel me vooral op dat er witte auto's stonden. Toen ik bij Skoda kwam hebben we snel een foto gemaakt van de Rabobank Octavia op het ronddraaiende paneel en daarna zijn we vooral heel snel verder gelopen. Zelfs mij zoon zei: papa waarom hebben ze bij Skoda geen andere kleuren gebruikt? Op 1 auto na waren alle auto's wit. Sorry, ik vind het geen gezicht, vind witte auto's niet mooi en het geeft absoluut niet weer wat je autopark inhoud. Ik kon er niet warm van worden en als ik geen warm hart voor Skoda zou hebben was ik zo snel mogelijk verder gelopen. In mijn ogen geen goede stap.

Groetjes, Pendragon.

MarcoO2

Forumguru
Sorry Pendragon, maar dan heb je echt niet goed gekeken. Er stonden ook een heleboel grijze auto's, en wat dacht je van de groene Fabia RS?

Vdub

Actief lid
Weet iemand of het nieuwe logo ook te krijgen is en past op een bestaand model, zoals onze Octavia 1U

Pendragon

Donateur
@MarcoO2: tuurlijk waren er wel andere kleuren, maar de hoofdkleur (of eingelijk geen kleur) was wit. Ik vind wit saai en gewoon niet mooi bij een auto. Dit kwam naar voren bij haast elk merk, helaas.

Bovenaan Onderaan