Škoda rijders gezocht voor testen nieuwe website van Skoda

MarcoO2

Forumguru
Škoda rijders gezocht

Škoda heeft valsplat gevraagd om de gebruiksvriendelijkheid van hun website te testen. Valsplat is een bekend onderzoeksbureau dat allerlei interactieve producten en websites test.

Op basis van alle reacties stellen wij een testpanel samen. Als u geselecteerd bent, krijgt u zo snel mogelijk bericht. Indien u geen bericht krijgt, bent u niet geselecteerd.

Het onderzoek vindt plaats in Amsterdam (tegenover Centraal Station). Een test duurt ongeveer 30 minuten en als dank voor deelname krijgt u een IrisCheque* t.w.v. 40 Euro. Daarnaast worden uw reis en parkeerkosten vergoed.

Vul onderstaande vragenlijst in en we nemen contact met jullie op.
Iris Nagtegaal
Valsplat

bron

Falcon

Donateur
Als tester kan ik deze niet laten schieten...

Ughm.. dus wel .. mijn vader gaat die dag met pensioen :)

Ik had als Testcoördinator hetzelfde idee.
Maar mijn opdracht is in Groningen en dit klusje in Amsterdam .. Nee, dat gaat 'm niet worden. Jammer, had me wel leuk geleken!

Iemand van hier die wel gaat?

MarcoO2

Forumguru
Er zullen wel dingen of handelingen geregistreerd moeten worden, zodat je 't niet thuis kunt doen. Ik kan niet, anders had ik dat best leuk gevonden!

Captain Hook

Forumguru
Beetje vreemd dat het voor het testen van een website naar A'dam moet afreizen.
Nou da's niet zo vreemd.
Meestal bekijken ze onderwijl hoe iemand navigeert op een website, waar je naar kijkt, hoe je de muis beweegt, waar je ogen op focussen, en meer van zulk soort zaken.

Falcon

Donateur
En om dezelfde gebruikerservaring te hebben binnen het testpanel.. moet je niet afhankelijk zijn van internetlijnen en verschillende lokale machines.

Het beste is om zo dicht mogelijk bij het testobject te gaan zitten.

Daarnaast is het een stukje communicatie en non-verbale reacties die je gaat missen als mensen thuis blijven.

Zoek eens naar "Usability Test" en in dit geval misschien zelfs "Gebruikers Acceptatie Test"

rweersch

Actief lid
UT en GAT zijn zaken waar ik zelf ook dagelijks mee bezig ben. Tevens heb ik een achtergrond in marktonderzoek. En ik kan je garanderen dat je het testen van een website voor 99% off-site kunt doen (key/mouse loggers, registratie via webcam, mock-up website met annotatie-opties e.d.). Internetlijnen zijn anno 2010 behoorlijk betrouwbaar. Op locatie testen van een website is een beetje achterhaald en zorgt ervoor dat je een relatief kleine (en wellicht niet-representatieve) groep respondenten bereikt.

Just my 2 cents ;)

Gebruikers wil je juist instrueren hoe ze moeten testen.
Dat zijn nml geen testers dus die moet je sturen.

rweersch

Actief lid
Gewone gebruikers wil je juist niet instrueren, zeker niet bij een website. Als een "bezoeker" niet in staat is om een website zonder instructie te gebruiken, dan klopt er iets niet aan die website. Op het moment dat je een gebruiker gaat instrueren over de test, dan ben je hem in feite als echte tester aan het inzetten. Zijn gedrag is dan duidelijk anders dan van een ongeïnstrueerde gebruiker.
Dit is een valkuil waar in de praktijk teveel test-trajecten in zie vallen: de applicatie/website komt met vlag en wimpel door alle testen heen, en wordt live/productie gezet. Vervolgens blijkt dat de échte gebruiker het concept of filosofie achter de applicatie niet snappen, en helemaal verzuipen.

Bovenaan Onderaan