02 TDI 1.9 zonder DPF hoe makkelijk herkennen

Ik wil mijn Passat 1.9 TDI vervangen door een Octavia 2 Combi.

Hier in België is diesel zeer snel economisch verantwoord tov benzine.

Ik doe voornamelijk stadsverkeer en wens dus zeker geen DPF.

Zoek dus een 1.9 TDI 105 pk zonder DPF.
Hier in Belgie zijn deze redelijk lang verkocht geweest, weet wel niet juist tot wanneer (2009?).

Hoe kan ik deze makkelijk met zekerheid identificeren (zonder eronder te gaan liggen, is nogal moeilijk op zoekertjessites)? Motorcode, uitlaat, jaartal, CO2 uitstoot, ...?

Ik kom hier niet om te horen dat ik beter een benzine zou kopen, diesel al bijna 300K km stadsverkeer (Golf en Passat 1.9 TDI), en dit draait goedkoper dan een polo 1.2 TSI of 1.4 16v benzine.

Rallye

Forumguru
Ik weet niet hoe het in België zit, maar hoe je er rekening mee dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat je met een diesel zonder DPF binnen een aantal jaren de stad niet meer inkomt? Een onzinnige maatregel natuurlijk, maar daar zou je wel eens last van kunnen krijgen.....

peterrapid

Forumguru
@Tim007 je kan ook mocht je een goede occasie vinden met DPF deze laten verwijderen en wegschrijven bij een goede tuner dan ben je van dit probleem ook af en geeft bij opgewarmde motor voor het ogenblik ook geen probleem op de keuring, want is enkel met motorcodes denk ik dat je het verschil kan zien zonder de auto en motor te hebben gezien.

yesRS@

Forumguru
Vanaf 2005 werden deze als optie aangeboden, je moet dit normaal op het coc attest terugvinden.
Denk dat er in belgie niet teveel zijn die deze optie genomen hebben:D
Zelf had ik een o2 combi van 2005 zonder dpf.
Heb daar 150000 km probleemloos mee rondgereden en in 2013 verkocht.
De nieuwe eigenaar rijdt er nog steeds probleemloos mee rond.
Moest wel elke 5000 km een halve liter olie bijvullen

Bovenaan Onderaan