037F Tempomaat/ACC-bediengselement defect

benros

Lid
Hallo allemaal,

Zo'n beetje ergste defect met hogere temperaturen, mijn airco systeem is defect geraakt en nu heb ik mijn Skoda uit laten lezen. Daarbij is volgende rapportage uitgekomen (zie bijlage)

Maar behalve de airco reageert ook de cruise control niet meer. Iemand een idee wat de kosten zijn voor zo'n reparatie en waar ik misschien terecht kan voor 2e hands onderdelen?

En dat allemaal één week voor onze vakantie, alvast dank voor alle ondersteuning in welke vorm ook!

Mvrgr.
Ben

Bijlagen

• Bosch uitleesapp.pdf
    419,9 KB · Weergaven: 27

Joske

Forumguru
De "tempomaat" foutcode is een typische cruisecontrolfoutcode. Ik begrijp alleen de correlatie niet met het A/C systeem :pieker:

mogelijke verdachten voor je CC-probleem=
*rempedaalschakelaar
*koppelingsschakelaar
*printplaat van je CC-schakelaar

Betreft het A/C-systeem: beschrijf eens wat het wél nog doet? ventilator? warme lucht? koude lucht zonder A/C / met A/C ?

Zwapp

Forumguru
Zo op het web te lezen gaat het niet over de a/c maar over acc ofwel adaptive cruise control. Wil helemaal niet zeggen dat je dit hebt hoor maar schijnt een algemene term van uitleesapparatuur te wezen!
Hoogstwaarschijnlijk een defecte schakelaar van je rempedaal ofwel koppelingpedaal, printplaat kan ook maar komt minder voor dat die stuk gaan...

Succes met het herstellen en we horen graag wat de oplossing gaat zijn!

Rallye

Forumguru
Ook ik snap de combinatie airco/cruise control niet.. Voor een PFL Octavia II is de hendel van de cruise-control een bewezen zwak punt: die gaan vaker stuk.

Ik vraag mij af of de airco een foutmelding geeft als hij het niet meer doet (bijvoorbeeld als hij lek en dus leeg is, of de compressor stuk is), maar daar weten anderen op het forum vast meer van.....

benros

Lid
Hallo allen, iig bedankt voor reacties.

Volgende heeft zich nl. voorgedaan. Ik heb de airco onlangs bij laten vullen.

Na het vullen is aangegeven dat de airco nog niet werkt en dat het wat anders moet zijn. Airco lekt nl. ook niet en zat wel redelijk vol, nu helemaal weer vol dus.

De airco lijkt wel aan te slaan, dat kan ik nl. horen omdat de motor dan anders gaat 'lopen'. Klaarblijkelijk is het dan niet de pomp maar 'het bedieningselement of zoiets', kan dat ??
De ventilatoren werken ook, maar de lucht wordt niet gekoeld.

Het 2e issue is de cruise control, in verleden had ik hier ook al problemen mee maar tijdens langere ritten (vakantie e.d.) doet/deed ie het vaak spontaan weer.

Welke info is verder van belang voor jullie om te achternhalen wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn,

Nogmaals dank, we gaan eind volgende week ri. zuiden :arghh:

mvrgr.
Ben

Joske

Forumguru
Zo op het web te lezen gaat het niet over de a/c maar over acc ofwel adaptive cruise control. Wil helemaal niet zeggen dat je dit hebt hoor maar schijnt een algemene term van uitleesapparatuur te wezen!
ZEER goeie opmerking!

ik denk dat je de nagel op de kop slaat :jaja:

en het airco - verhaal staat los van de foutcodes, daar is volgens mij iets anders aan de hand.

ertromp

Forumguru
Beter is om je auto een keer uit te lezen met VCDS of Vag Can Pro
Je krijgt dan gerichte informatie over de storing omdat het Bosch programma er een zeer algemene melding van maak
Die andere programma's geven gerichte VAG informatie
Dus zsm een forum lid vinden bij jou in de buurt

benros

Lid
Hallo allemaal,

Klaarblijkelijk is het toch de pomp geweest, vooraf alles doorgemeten (anders uitgelezen) en daarna de pomp vervangen. Alles werkt nu weer, de 'defecte' pomp is retour gegaan voor revisie.

Nogmaals dank voor reactie's

Groet,

Bovenaan Onderaan