1.0 TSI voor Up!

Hetzer

Forumguru
1.0 TSI

01.ashx

Hij was al leverbaar in een paar andere landen en komt nu ook naar Europa; de Volkswagen Up 1.0 TSI! De introductie van de 90 pk turbomotor is een aanwinst voor het segment en een logische keuze nu ook concurrenten als de smart forfour en Renault Twingo met turbokracht op de proppen komen. Met 90 pk en 160 Nm sprint de Up in amper 10 seconden naar 100 km/u en haalt hij maximaal 185 km/u. In verbruik scoort de 1.0 TSI iets hoger dan de ongeblazen eenliter: 4.4 l/100km.

Meer uitstraling

De facelift van de Up brengt niet alleen meer pit maar ook meer uitstraling met zich mee.Volkswagen geeft de verschillende carrosseriedelen maar ook de lichtunits een gewijzigd uiterlijk. De frisse neus laat de Up iets meer spreken terwijl andere kleuren en (gekleurde) wielen de facelift voor het oog compleet maken.

Veel meer luxe

In het interieur vallen vooral het nieuwe multifunctionele stuur en nieuwe stoelen op. Verder voorziet Volkswagen nu in automatische airco, nieuwe infotainment, achteruitrijcamera, digitale radio, sfeerverlichting en staat het Licht&Zicht pakket met regensensor en coming/leaving home functie op de optielijst evenals vele designpakketten en muzikale beats van Dr. Dre. Met dank aan het BeatsAudio systeem van 300 Watt inclusief zeven speakers. Knallen!

http://m.volkswagen.nl/nieuwe-up

Cordoba

Forumguru
Ik ben benieuwd in hoeverre de Mii en de Citigo zullen volgen, of dat bepaalde opties (bijv. 90 pk turbomotor, of het mulitifunctionele stuurwiel) alleen voor de Up gereserveerd blijven.

oco1979

Forumguru
deze motor in Audi A1 gereden, dat ging zeer vlot voor zo motorke, denk in zo Up nog beter(lichter)

emilio3333

Forumguru
1.0 TSI is voorlopig nog voorbehouden aan de UP.
Citigo en de Seat Mii blijven alleen leverbaar met de ongeblazen versies.
Vraag me echt af of deze motor in de UP een succes wordt.
Wat een geld voor een A segmenter....

oco1979

Forumguru
1.0 TSI is voorlopig nog voorbehouden aan de UP.
Citigo en de Seat Mii blijven alleen leverbaar met de ongeblazen versies.
Vraag me echt af of deze motor in de UP een succes wordt.
Wat een geld voor een A segmenter....

Zal vooral de prijs zijn die de doorslag zal geven.

We wachten af.

Bovenaan Onderaan