1.2 tsi motorstoring

Na 40.000km tevreden km's zei ik nog tegen mijn vriendin nog niks gehad met deze auto. Dat had ik niet moeten zeggen. Nog geen 50 km later stonden we stil langs de snelweg.

Auto begin te trillen motor onregelmatig te lopen en motormanagement lampje branden. Scherm gaf iets aan van motor workshop.
Uiteindelijk Skoda alarmlijn gebeld welke direct de ANWB gebeld hebben. Na 3 kwartier wachten komt er een wegenwachter met zijn computer. Deze meld dat de bobine stuk is. Deze heeft hij niet bij zich dus word de sleepwagen gebeld. Uiteindelijk auto afgevoerd naar de dealer.
Deze hebben de kabels vervangen alle bougies vervangen en een software update uitgevoerd. Nu is alles weer normaal.

Wie heeft dit ook al gehad met zijn 1.2tsi?? komt dit vaker voor?

Bij voorbaad dank voor het antwoorden.

Gr Andre

Monteurtje

Forumguru
Lees maar eens topics over 1.2 TSI inhouden en schokken. Daar komt dit ook naar voren. Komt wel regelmatig voor dat de motoren wat inhouden. Bobine kabels worden aangevreten door marters. Die zijn er dol op.

Monteurtje,

Bedankt voor je antwoord.
Het is niet zo zeer inhouden geweest bij mij hij liep gewoon niet meer op alle cilinders.
Aangevreten kabels was ook niet het probleem want we hadden die dag al meer dan 150km gereden dan had ik dat verwacht bij vertrek en niet na 150km pas maar ja je weet het niet. Ik heb de dealer er in ieder geval niet over gehoord.

Het was ook niet over door de motor een paar keer opnieuw te starten en weer uit te zetten het probleem bleef. Het leek mij ook niet verstandig om door te rijden met een motor die zo in onbalans is. Dus vandaar de wegenwacht gebeld.

Andre

Bovenaan Onderaan