Eigenlijk is ieder antwoord of ervaring van een ander niet zo belangrijk. Maak voor jezelf goed uit of je iemand bent die het rijden met een DSG (of ieder andere automatische versnellingsbak) fijn vindt. Ik ken er genoeg die, laten we zeggen ongeschikt zijn om met een automaat te rijden en dit zeg ik zonder die ander te veroordelen of zo, maar het moet je liggen. Heb je nog nooit automaat gereden, vraag om een uitgebreide proefrit.
DSG is wel een heel fijne bak en schakelt mooi en voorspelbaar.
Eenmaal deze keuze gemaakt volgen de andere keuzes. Laat ik zeggen dat een 1.2 DSG goed rijdt en dat je ook goed meekomt, vind je de fun factor, extra duwtje in de rug en vermogensreserve belangrijker ga dan voor een 1.4 (maakt ook mooier geluid).
De meerprijs van een 1.4 kun je ook gebruiken om een luxer uitrustingsniveau van een 1.2 te nemen, is maar net waar je voorkeur ligt. Ik heb om die reden bewust voor een 1.2 Elegance Business gekozen en geniet nog ieder dag van de opties en in het bijzonder kessy, de Columbus / Canton set en in de winter stoelverwarming. Dit is mij meer waard dan een kale 1.4.
O ja, en niet te vergeten DSG, zou niet meer anders willen.
En zo heeft een ieder zijn voorkeur en niet te vergeten budget.