Volvo_440_turbo
Senior Member
Beste allen, lang geleden dat ik nog ben komen kijken, maar wegens de goede gezondheid zit ik dan ook meer buiten te sporten dan op internet...
De kogel is door de kerk, de Octavia 2.0 TDI 2011 met bijna 210000km gaat stilaan de deur uit, er komen kosten, distributieriem/waterpomp, multiriem, de airco is niet al te best meer (lekkage?) Amundsen navi werkt niet meer, ik vermoed dat de koppeling en de schokdempers achter ook niet heel lang meer zullen meegaan. Ook zit ik met een rubber dichting die steeds kapot gaat rond een van de injecteurs. Bij stationair als hij heel warm is en heel lage toeren draait rammelt er iets in de motor. De EGR koeler is blijkbaar al een 4 jaar defect. Dat is het zo een beetje
Volgens mijn technieker rijdt ie nog goed, maar ta, die kosten kan je niet negeren...
Enkele weken geleden heb ik me nog even uitgeleefd op de Duitse autobahn, en aldus zal dit de laatste keer zijn dat het beestje nog zo moest afzien, het plan is om rond februari/maart een tweedehandse auto aan te schaffen.
Ik ben wat aan het rondkijken en dacht aan een tweedehandse Caddy 2.0 TDI die makkelijk te chippen is naar hogere regionen of een Octavia 1.4 TSI en die tot lichte vracht laten ombouwen. In beide gevallen kan ik hem dan nog inbrengen op de zaak. Want binnenkort kan in België enkel nog elektrisch als het op een gewone personenwagen aankomt.
Een benzinewagen zou eigenlijk eerder de voorkeur geven omdat ik toch niet zo heel veel meer rij.
Enkele vraagjes hierbij.
De 1.4TSi in de O3, zijn de kinderziektes daar al een beetje uit?
Is de 1.4TSI probleemloos te chippen of beter afblijven?
Indien te chippen liever een handbak of DSG?
Waar moet ik vooral op letten bij de aankoop? Algemeen weet ik wel waar op te letten maar heel specifiek bij dit blok bedoel ik dan.
Straks vertrek ik nog even op vakantie naar de Eifel, ik lees jullie antwoorden later wel afhankelijk van mijn internetverbinding
Alvast heel erg bedankt!
Ewout
De kogel is door de kerk, de Octavia 2.0 TDI 2011 met bijna 210000km gaat stilaan de deur uit, er komen kosten, distributieriem/waterpomp, multiriem, de airco is niet al te best meer (lekkage?) Amundsen navi werkt niet meer, ik vermoed dat de koppeling en de schokdempers achter ook niet heel lang meer zullen meegaan. Ook zit ik met een rubber dichting die steeds kapot gaat rond een van de injecteurs. Bij stationair als hij heel warm is en heel lage toeren draait rammelt er iets in de motor. De EGR koeler is blijkbaar al een 4 jaar defect. Dat is het zo een beetje
Volgens mijn technieker rijdt ie nog goed, maar ta, die kosten kan je niet negeren...
Enkele weken geleden heb ik me nog even uitgeleefd op de Duitse autobahn, en aldus zal dit de laatste keer zijn dat het beestje nog zo moest afzien, het plan is om rond februari/maart een tweedehandse auto aan te schaffen.
Ik ben wat aan het rondkijken en dacht aan een tweedehandse Caddy 2.0 TDI die makkelijk te chippen is naar hogere regionen of een Octavia 1.4 TSI en die tot lichte vracht laten ombouwen. In beide gevallen kan ik hem dan nog inbrengen op de zaak. Want binnenkort kan in België enkel nog elektrisch als het op een gewone personenwagen aankomt.
Een benzinewagen zou eigenlijk eerder de voorkeur geven omdat ik toch niet zo heel veel meer rij.
Enkele vraagjes hierbij.
De 1.4TSi in de O3, zijn de kinderziektes daar al een beetje uit?
Is de 1.4TSI probleemloos te chippen of beter afblijven?
Indien te chippen liever een handbak of DSG?
Waar moet ik vooral op letten bij de aankoop? Algemeen weet ik wel waar op te letten maar heel specifiek bij dit blok bedoel ik dan.
Straks vertrek ik nog even op vakantie naar de Eifel, ik lees jullie antwoorden later wel afhankelijk van mijn internetverbinding
Alvast heel erg bedankt!
Ewout