1.4 TSI niet, in Seat en Skoda

Hetzer

Forumguru
De 1.4 TSI ( 92kW/125pk) motor is per direct niet meer leverbaar in de Seat Leon en Altea dit wegens problemen in de fabriek, en de grote vraag naar de motor in Nederland met namen door de gunstige BPM op deze motor..
Dit vertelde de eigenaar van VIP Autostudio mij vandaag bij een bezoek aan de dealer, alle door hem bestelde 1.4 TSI zijn vandaag ook afbesteld door PON (je zult maar op je autootje zitten te wachten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Alle nog voorhanden zijnde motoren zijn in eerste instantie alleen voor Volkswagen en Audi beschikbaar..
Naar alle waarschijnlijkheid kan Skoda het dus ook wel schudden, en zal er geen 1.4 TSI komen in de Octavia of F-2/Roomster

Bijlagen

• 22GolfEng_2m_m.jpg
    22GolfEng_2m_m.jpg
    20,8 KB · Weergaven: 26

LenK

Forumguru
Naar alle waarschijnlijkheid kan Skoda het dus ook wel schudden, en zal er geen 1.4 TSI komen in de Octavia of F-2/Roomster
Ja prima marketing. Nu het marktaandeel terugloopt ga je het merk nog even nog minder aantrekkelijk maken. Chapeau voor wie dit beleid uitstippelt :biggthumpdown:

Skombi

Actief lid
Ze hebben liever een continuering van het succes van VW en Audi dan een opmars van Skoda (en SEAT).
Skoda is een deel van een eindprodukt van VAG. Het gaat hun om het totale plaatje.

Gieliovd

Forumguru
Lijkt me ook geen eenvoudige marketing. Want ja, je hebt toch te maken met verstrengelde belangen wanneer je een aantal merken onder je hoede hebt welke je steeds meer naar elkaar toebrengt.

Een Skoda wordt steeds meet een Volkswagen, en waarop moet men zich dan nog differentieren? Uiterlijk? Opties? Prijs?

Nou de prijzen die kruipen ook steeds meer naar elkaar toe.

Wat ik zeg, het lijkt me geen eenvoudige marketing.

Blijft desalniettemin toch jammer dat deze motoren niet in de Skoda en Seat komen.

Yoske

Nieuw lid
1.4 TSI niet in Octavia?

Just my thoughts:

En toch, de 1.6 FSI staat momenteel alleen nog in de prijslijsten van de skoda Octavia. (In februari 2008 is bij de VW Passat de 1.6 FSI vervangen door de 1.4 TSI)

Zou VAG een 1.6 FSI fabricagelijn open houden voor de Octavia? Of zal de fabricagelijn in de zomerstop worden omgebouwd (van 1.6 FSI naar 1.4 TSI) waardoor de beschikbaarheid van deze motor beter wordt en is wellicht de Octavia de volgende auto die leverbaar is met de 1.4 TSI? (facelift 2009?)

Bij concurrent en stalgenoot Altea XL is de levertijd van de 1.4 TSI inderdaad erg lang. (Najaar 2008) Seat schijnt daarom iets met de prijs te doen voor de 1.6 16v, alsof dat een alternatief is...

Ik denk dat we dit najaar best een bericht kunnen ontvangen dat de Octavia te leveren is met de 1.4 TSI. Zoals dat in aug/sept 2007 is gebeurd met de Altea XL en in feb 2008 met de Passat...

Hetzer

Forumguru
Just my thoughts:

Ik denk dat we dit najaar best een bericht kunnen ontvangen dat de Octavia te leveren is met de 1.4 TSI. Zoals dat in aug/sept 2007 is gebeurd met de Altea XL en in feb 2008 met de Passat...

ik weet het niet, er is nog steeds een tekort aan 1.4 TSI motoren, bij seat nog nauwelijks te bestellen, en Skoda krijgt de 1.4 TSI voorlopig alleen nog voorbehouden voor de Superb-2.
En ik wil nog wel eens zien wat de levertijden daarvoor gaan worden ??:eek:oo:

tlpeter

Actief lid
Deze motor is een succes geworden en de vraag is hoger dan de productie aan kan
Dan is het logisch dat volkwagen de levering stopt (en hopelijk opschroeft)

LenK

Forumguru
Ze hebben er bij VAG een zootje van gemaakt met zoveel verschillende motoren.
Steeds weer een nieuwe variant maken en de de oude ook nog blijven levern. Geen wonder dat je ergens capaciteit tekort of teveel hebt.

van_der_P

Senior Member
In de zomer van 2009 verschijnt de 1.2 TSI motor met 85 en 105 pk in de golf V, dit is een 4 cilinder motor. Al weer een motorvariant erbij. Wordt het nog moeilijker.

tlpeter

Actief lid
Dit is dan weer tegenstrijdig

Ibiza Cupra krijgt sterkste 1.4 TSI tot op heden
Uitgegeven: 3 juli 2008 10:08

Tijdens de introductie van de Seat Ibiza SC zijn we meer te weten gekomen over de nog te onthullen FR en Cupra-versies van de kleine Seat. Zo krijgen beide modellen als enige Ibiza´s de beschikking over de 1.4 TSI-motor van Volkswagen.

De FR krijgt de versie met alleen turbo, de Cupra de versie met turbo en supercharger, zo hoorde AutoWeek van een Seat-directeur. Exacte vermogens wilde hij nog niet vrijgeven, maar hij beloofde wel dat beide modellen er qua power sowieso niet op achteruit gaan in vergelijking met de laatste FR en Cupra van het vorige model Ibiza, die respectievelijk 150 en 180 pk hadden, allebei uit een 1.8 turbo. Uit de toon van de man begrepen we zelfs dat er vermogenswinst aankomt. Dat betekent hoe dan ook dat de nieuwe Cupra de sterkste 1.4 TSI-motor ooit gaat krijgen, tot op heden was 170 pk de top, in de Volkswagen Iroc concept van twee jaar geleden zat al een 1.4 TSI met 210 pk. Omdat de nieuwe Ibiza minder weegt dan zijn voorganger, belooft dat heel wat!

Erg lang hoeven we bovendien niet meer te wachten, de Ibiza Cupra wordt al begin 2009 geïntroduceerd, opvallend genoeg nog voor de FR. Dit doet Seat uit marketingoogpunt, het merk denkt zo de meeste aandacht voor Ibiza te genereren.

(c) autoweek.nl

Bovenaan Onderaan