1.4 TSI nokkenas versteller

jantje

Lid
Hallo skoda rijders,

Na 2 jaar veel plezier met mijn O2 1.4TSI Combi uit 2009 word ik vandaag gebeld door mijn dealer dat de nokkenas versteller problemen geeft. Auto stond daar voor een grote beurt en lichte twijfels over geratel bij koude start en af en toe minder mooie vermogensopbouw bij stevig optrekken.

Het advies is om de nokkenas versteller en kettingspanner te vervangen.

Nu is het probleem dat de auto net ouder is als 5 jaar waardoor ik niet in aanmerking om voor de standaard coulanceregeling, de dealer gaat nu kijken wat er nog te regelen valt.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en wel of geen coulance gekregen? En weet iemand nog wat deze reparatie heeft gekost?

Alvast bedankt,
Jantje
 

Antera

Donateur
Voor bepaalde motoren is het meen ik een terug roep actie idd. Maar goed niet altijd. Even afwachten wat ze zeggen misschien vergoeden ze en deel of alles
 

ertromp

Forumguru
Is op de CAXA geen terugroepactie. Dealer zal inderdaad e.e.a. op basis van coulance uitvoeren. Eerst maar aanhoren wat je vergoed krijgt. Kan alles zijn of klein deel. Gezien de bekende problemen zou ik bij vergoeding klein deel het er niet bij laten zitten en je rechtsbijstand inschakelen. Dus eerst kijken wat vergoed wordt
 

newwolf84

Forumguru
Nou het toeval wil dat ik op zoek ben naar een 1.4 TSI, heb er 1 zien staan met 127.000 km op de teller en de auto blijkt niet de nokkenasversteller/ketting te hebben vervangen. Dit was preventief wel door de garage op te lossen maar dat zou betekenen dat dit rond de 800 euro zou gaan kosten.

Ik hoop voor je dat het mee gaat vallen.
 

jantje

Lid
Helaas, geen coulance van Pon auto is net 1.5 maand te oud:mad:.
totale kosten worden rond de 1200 euro.
Wel netjes vervangend vervoer van de dealer voor een sterk gereduceerd bedrag.

Mischien dat ik zelf nog contact opneem met Pon om iets te proberen.
 

Octavia32

Forumguru
Vind het behoorlijk lullig voor je.
Vraag mij af of de CDAA blokken ook onder deze terug roep acties vallen.
 

newwolf84

Forumguru
Dat is toch té zot voor woorden ???:tegek: Een auto van net 1,5 maand te oud ????
Bedoel VAG heeft domweg een ondeugdelijk product geleverd als consument mag je voor die berg geld toch een degelijk product verwachten ?

Zou idd de rechtsbijstand eens om advies gaan vragen.
 

Boyd

Nieuw lid
Vandaag te horen gekregen dat van mijn superb 1.4 tsi de nokkenasversteller moet vervangen worden
Kmstand 65000 3,5 jaar oud nieuw gekocht.
Alle beurten gehad.

Dealer zegt 1700 maar zou het doen voor 1000 euro. Is dit reeel ?
 

Joske

Forumguru
welkom op het forum @Boyd , wij hebben een meet en greet op het forum, zou jij je daar eerst willen voorstellen aub? ;) :)


1000 euro blijft te veel.. 3.5 jaar oud en 65k km???? coulance eisen! en wel een lager factuurbedrag dan 1000 euro hoor!
 

Pendragon

Donateur
Lijkt me inderdaad veel te hoog. Ik heb laatst wel coulance gekregen vanwege een wastegate probleem. Mijn auto is ook 3,5 jaar oud. Ipv 1100 euro betaalde ik 300.
 

Carglass

Nieuw lid
ik vind het werkelijk ongelofelijk dat consumenten deze wanpraktijken accepteren! 65k op de teller en dan moet je zelf betelen voor iets wat dus gewoon fout ontworpen is? Een collega van heeft een suberb 1.8 tsi en die motor moets met 100k op te tellen compleet gereviseerd worden. kosten €3000 euro en gelukkig betaald door de leasemaatschappij. Dit soort zaken weerhouden mij ervan een 2e hand of zelfs nieuw Skoda/Volkswagen met tsi motor te kopen. Of zijn de problemen er nu wel uit op de 140pk 1.4 tsi en de 105pk 1.2 tsi blokken? Eigenlijk gaven ze el eerder aan dat de problemen er al uit waren maar of dat ook zo is?
 

ertromp

Forumguru
ik vind het werkelijk ongelofelijk dat consumenten deze wanpraktijken accepteren! 65k op de teller en dan moet je zelf betelen voor iets wat dus gewoon fout ontworpen is? Een collega van heeft een suberb 1.8 tsi en die motor moets met 100k op te tellen compleet gereviseerd worden. kosten €3000 euro en gelukkig betaald door de leasemaatschappij. Dit soort zaken weerhouden mij ervan een 2e hand of zelfs nieuw Skoda/Volkswagen met tsi motor te kopen. Of zijn de problemen er nu wel uit op de 140pk 1.4 tsi en de 105pk 1.2 tsi blokken? Eigenlijk gaven ze el eerder aan dat de problemen er al uit waren maar of dat ook zo is?

En waar denk je dat het nooit mis is met een auto?????

Fabrikanten kopen hun spullen in bij toeleveranciers. Daar worden productiefouten gemaakt. Hier merk je dat er nog wel het e.e.a. verbetert kan worden in de kwaliteitscontrole door VAG op dat soort spullen. Heeft geen zak te maken met fout ontworpen.

Er rijden ook legio TSI's rond zonder mankementen en met al vele km's. Helaas op auto fora lees je vooral de miskleunen. Ik praat absoluut niet de missers goed die er tussen zitten maar als je een goede band hebt met een dealer waar je al jaren komt voor bijvoorbeeld onderhoud zul je zeker op het gebied van coulance best wel het e.e.a. kunnen verwachten.
En anders stop eens een tijdje met het stoppen van negatieve energie in forums en ga de zaken op de rit zetten met je rechtbijstand
 

Fean

Forumguru
iedere autofabrikant heeft wel iets. Probleem is dat bij gebruikte (2de hands auto) de verkoper (dealer) niet kan zien of de auto juist is behandeld, dat is gewoon een lastig punt. Helemaal als de auto niet bij hun is verkocht of in onderhoud is geweest.

Als de dealer de auto heeft verkocht..; het blijft dan een defect van een geleverd product en de verkoper heeft de wettelijke plicht om een goed product te leveren. De verkoper mag je dus ook niet naar de fabrikant van het product sturen. De dealer zal toch echt het probleem moeten oplossen.., of de fabrikant voor je inschakelen. (dan ga je feitelijk weer richting Pon)

Ik vind persoonlijk dat men terugroepacties altijd zou moeten behandelen, ongeacht de leeftijd van de auto. De Mini van de missus ging onlangs ook terug naar de dealer voor een beurt... de dealer vertelde mij dat ik 3 acties achterliep, de boel (ik geloof bedrading een stekker en nog "iets") is gratis vervangen.

Die nokkenasversteller (1.8) is volgens mij ook een terugroepactie, ik was weliswaar de één van eerste toen het werd geconstateerd bij 23dkm. Lease dus qua kosten kijk ik nergens na.. Ik kreeg door dit euvel (men kon het nog niet vinden) zoveel ellende dat men heeft besloten mij bij 83dkm een geheel nieuw blok te geven.
 

Carglass

Nieuw lid
En waar denk je dat het nooit mis is met een auto?????

Fabrikanten kopen hun spullen in bij toeleveranciers. Daar worden productiefouten gemaakt. Hier merk je dat er nog wel het e.e.a. verbetert kan worden in de kwaliteitscontrole door VAG op dat soort spullen. Heeft geen zak te maken met fout ontworpen.
nee, het misschien niet 100pct te maken hebben met verkeerd ontwerp maar als consument ben je wel mooi de pineut of het nu om een ontwerpfout of kwaliteitscontrole gaat. beide zaken zouden dik in orde mogen zijn en je mag aannemen dat een fabrikant weet waar de zwaktes van haar moto ligt en dus ook extra goed controleert of de cruciale onderdelen van de juiste kwaliteit zijn. daarnaast zijn er veel verhalen te lezen van mensen die al twee of zelfs drie nieuwe kettingen verder zijn waardoor je dus kan twijfelen of het allemaal aan de ketting ligt.

En anders stop eens een tijdje met het stoppen van negatieve energie in forums en ga de zaken op de rit zetten met je rechtbijstand

Zo dan, ik stop geen negatieve energie in forums maar ik vraag naar de problemen en blijkbaar zitten deze diep. ik vind een aanschaf van ruim 25k euri's genoeg om eens goed na te gaan wat je nou eigenlijk koopt en hoe anderen hebben gevaren met zulke uitgaven. Zeker bij VAG zijn er erg veel negatieve berichten maar is voor een hoop mensen het logo op de neus van de auto blijkbaar belangrijker dan of je daadwerkelijk een goed product onder je kont hebt. Maar wat je eigenlijk aangeeft is dat als je een auto met VAG TSI blok koopt je je minder druk moet maken over de kwaliteit van de motor maar meer over de kwaliteit van je rechtsbijstand? Ik vind het nogal een uitspraak.
 

ertromp

Forumguru
nee, het misschien niet 100pct te maken hebben met verkeerd ontwerp maar als consument ben je wel mooi de pineut of het nu om een ontwerpfout of kwaliteitscontrole gaat. beide zaken zouden dik in orde mogen zijn en je mag aannemen dat een fabrikant weet waar de zwaktes van haar moto ligt en dus ook extra goed controleert of de cruciale onderdelen van de juiste kwaliteit zijn. daarnaast zijn er veel verhalen te lezen van mensen die al twee of zelfs drie nieuwe kettingen verder zijn waardoor je dus kan twijfelen of het allemaal aan de ketting ligt.



Zo dan, ik stop geen negatieve energie in forums maar ik vraag naar de problemen en blijkbaar zitten deze diep. ik vind een aanschaf van ruim 25k euri's genoeg om eens goed na te gaan wat je nou eigenlijk koopt en hoe anderen hebben gevaren met zulke uitgaven. Zeker bij VAG zijn er erg veel negatieve berichten maar is voor een hoop mensen het logo op de neus van de auto blijkbaar belangrijker dan of je daadwerkelijk een goed product onder je kont hebt. Maar wat je eigenlijk aangeeft is dat als je een auto met VAG TSI blok koopt je je minder druk moet maken over de kwaliteit van de motor maar meer over de kwaliteit van je rechtsbijstand? Ik vind het nogal een uitspraak.
Lees ook eens goed! Je zegt nu dingen : "Maar wat je eigenlijk aangeeft is dat als je een auto met VAG TSI blok koopt je je minder druk moet maken over de kwaliteit van de motor maar meer over de kwaliteit van je rechtsbijstand? Ik vind het nogal een uitspraak." Die er niet staan.
Blijkbaar zit het jou allemaal aardig hoog en mijn advies aan jou was om eens je rechtsbijstand in te schakelen. hopelijk kom je daar wat verder mee dan dit ge%$#w$ho$r
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Zeker bij VAG zijn er erg veel negatieve berichten maar is voor een hoop mensen het logo op de neus van de auto blijkbaar belangrijker dan of je daadwerkelijk een goed product onder je kont hebt.

En dit is bij veel meer merken, zo niet alle grote merken. Probleem is dat mensen nogal eens vergeten dat er maar een paar procent is die problemen hebben. Die paar procent hoor je overal klagen. Het overgrote deel dat geen problemen heeft hoor je niet.
 

Bolkm00d

Senior Member
ik vind het werkelijk ongelofelijk dat consumenten deze wanpraktijken accepteren! 65k op de teller en dan moet je zelf betelen voor iets wat dus gewoon fout ontworpen is? Een collega van heeft een suberb 1.8 tsi en die motor moets met 100k op te tellen compleet gereviseerd worden. kosten €3000 euro en gelukkig betaald door de leasemaatschappij. Dit soort zaken weerhouden mij ervan een 2e hand of zelfs nieuw Skoda/Volkswagen met tsi motor te kopen. Of zijn de problemen er nu wel uit op de 140pk 1.4 tsi en de 105pk 1.2 tsi blokken? Eigenlijk gaven ze el eerder aan dat de problemen er al uit waren maar of dat ook zo is?

Ach, vergeleken met de problemen die ik bij mijn vorige Peugeots (thp) heb gehad zijn tsi motoren hemels...
Er kan altijd een foutje insluipen.
 
Bovenaan Onderaan