1.4 TSI sneller dan 2.0 TDI?

sitechris

Donateur
De 1.4 TSI heeft 122 pk, de 2.0 TDI 140 pk. Ik heb vanochtend mijn eerste tussensprintjes gemeten op de stopwatch:

80-120 in 6 seconden (in 3e versnelling)
100-160 in 13 seconden en een klein beetje.

Ik moet zeggen.....dat is lang niet slecht. Met name de 80-120 sprint vind ik impressive. Ik ben benieuwd of de 2.0 TDI dit gaat redden. Mijn gechipte 2.0 TDI (175 pk volgens JD rollerbank) deed dit in 5,4 seconden en 11,5. Niet eens heel veel sneller.

Vond de cijfers van de 1.4 TSI opmerkelijk. Zijn er gegevens van niet gechipte 2.0 TDI's?

Ralph

Lid
Mijn vorige octavia 2.0 TDI was ook gechipt bij JD. Deze deed 7 seconden van 0-100
Dat gaat een 1.4 tje niet redden. Laten we het dan al helemaal maar niet hebben over de tussen sprints. Een gechipte 2.0 TDI is namelijk, met tussensprints, sneller dan een 2.0 GTI!

___JC___

Forumguru
Met name het koppel scheelt erg veel 200NM tov 320NM. Maar goed als je de benzine heel hoog in de toeren houdt en de diesel normaal (dus laag in de toeren) rijdt scheelt het ook maar 12pk natuurlijk.

VEEJAY

Forumguru
Idd stopwacht kapot? of je TSI heeft +/- 145pk ipv 122. Doe maar even filmen dat zal ik het analyseren :)

nomad

Senior Member
Ik heb laatst even met iemand met een 1.4 TSI gekeken wie er nu sneller is, maar in alle vergelijkingen komt mijn ongechipte 20TDI sneller van zijn plek. Zelfs het sprintje 0-100 leg ik sneller af.

En om uit te sluiten dat het aan de berijder ligt hebben we de testjes ook uitgevoerd in elkaars auto.

Zelfde auto, beide O2 combi. Alleen Ambiente tegen Business uitvoering.

VEEJAY

Forumguru
Als ik me goed herinner deed mijn vorige O2 diesel met ruim 400NM 5.5 seconden over 80-120.

Had van de week een asomobilist op men achterbumper in een nieuwe O2 sedan. Je wil niet weten hoe hard ik van hem wegreed van 80 naar 180. Daarna liet ik hem wel voorbij komen en zag dat een een 1.6 MPI (gas) was, wat een enorm verschil...

sitechris

Donateur
de 1.4 TSI is wel sneller dan mijn vorige A4 2.0 TDI (die ging in 6,6 sec van 80 naar 120 met dezelfde stopwatch). Wel een belangrijke aantekening, de A4 had een Multitronic automaat die veel snelheid wegvreet. Mocht er iemand met een gewone 2.0 TDI een stopwatch hebben, meet het ff op.

Ralph

Lid
Oké goed te weten, daar kan ook nog een significant verschil in zitten idd:xyxthumbs:

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

Bovenaan Onderaan