1.6 MPI BSE MOTOR (probleem motor?)

Beste forumers,

Is het echt waar dat de 1.6 MPI motoren met motor code BSE niet zo best zijn? Dus ze gaan olie verbruiken en uiteindelijk zullen de zuigerveren het laten afweten?

Ik heb gelezen dat vooral LPG rijders er last van hebben, klopt dit?

Zijn de problemen bij VAG bekend/erkend?

Graag jullie reactie.

Joske

Forumguru
Voorlopig nog niet Andre.. maar ik geef je alvast een gratis zetje naar boven op de lijst ;)
(zoekfunctie op forum al eens actief doorzocht? levert vaak ook al heel wat informatie op!)

turboturbo

Forumguru
Laat ik nou begrepen hebben dat de 1.6mpi dé motor is om een Octavia op LPG te gaan rijden?! De 2.0 liter motor word er juist minder vaak voor omgebouwd.

Freakin

Actief lid
Nou, laat ik dan even inhaken..

Ik heb een 1.6MPI op gas en loop momenteel voor onderzoek bij de dealer rond. Elke 1000 km moet ik terugkomen voor een oliecheck. Eerste keer langsgeweest na 1000km gaf aan dat ik een halve liter olie verbruikt had. Das dus nogal veel. Nog 2x terugkomen en dan gaan we kijken wat er aan de hand is..

turboturbo

Forumguru
Zowel Vaille als [naam ander LPGmerk] hebben lijsten op hun webpagina's staan met alle type motoriseringen die wel of niet aanbevolen worden icm (hun) LPG (systeem)

Er zijn altijd wel gasrijders te vinden die problemen hebben, maar er zijn er ook te vinden die gemakkelijk 3 ton gereden hebben zonder enige ingrijpende reparaties, of probleemloos gas rijden op een niet-aanbevolen motorisering....

Edit: niets ten nadele van @Freakin - dat is hoe dan ook erg vervelend als je zoiets aan de hand hebt...

Bovenaan Onderaan