1.6 tdi laten tunen bij VVT in Marum

Zoals velen van jullie ook vinden is ook van mijn octavia de 1.6 tdi motor wat aan de lichte kant. Ik wil hem graag laten tunen bij VVt in Marum. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Verder ziet mijn vriendin erg op tegen het tunen ivm motorschade door tunen etc. Kan/wil iemand haar geruststellen?????:sterretjes:
Ik hoor het graag:cheers:

Arjann

Forumguru
Jaren terug mijn Golf laten chippen. Uitstekend geholpen en zeer goed resultaat. Is een bekende in de "tdi wereld" die veel verstand van zaken heeft. Je krijgt er absoluut geen spijt van!

Frup

Forumguru
Waarom doe je niet aan de groepsbuy bij TVS mee?

p.s. ik heb overigens bij VVT mijn EGR laten wegschrijven. Prima ervaring.

CDK

Forumguru
Prima bedrijf hoor echt niets mis mee!! Daar kan je vrouwlief wel gerust in stellen. Het zijn vakmensen die weten waar ze mee bezig zijn en ze stellen je motor perfect af. Laat haar voor en na de tuning maar rijden en ze zal het zelf ervaren :jaja:

Renkie

Forumguru
Prima bedrijf, vaklui. En ook de aftersales is prima daar.

Kom er zelf al jaren en jaren met eigen auto's en ook veel bekenden doorgestuurd daarheen. Nooit gezeik en alles perfect geregeld, van een simpele chip tot complete motorombouw.

En qua motorschade etc, dat heb je met een bedrijf wat zelf de software maakt en ontwikkeld een heel stuk minder snel. Ze zullen ook gewoon een goed lopende auto willen afleveren en niet beloven dat je 40PK erbij krijgt en dan maar alles op alles doen om die 40PK te halen. En grote voordeel omdat ze alles in eigen beheer doen: is er wel iets of wil je iets qua maatwerk, ook dat kunnen ze zelf regelen in eigen beheer.

vaggie

Lid
Ik heb ook mijn 1.6 TDI bij VVT laten tunen en heb er met de tuning 55.000 km opzitten. Gewoon doen, krijg je geen spijt van, het is een gerenommeerde tuner.

Met de tuning is zelfs beter voor de motor, want de EGR gaat ook dicht m.u.v. regeneratiemomenten. Dus minder vervuiling in het inlaattraject en minder regeneraties van het roetfilter (met dichte EGR produceert de motor minder roet, maar meer NOx).

Boeiend, mijn aankoop overweeg ik sterk over een half jaar daar ook langs te laten gaan. Woon op een kleine afstand van Marum

Wordt die EGR altijd dichtgezet ? En was er dan niet iets met APK eisen ?

duiveltje

Forumguru
heb mijn 1.6 tdi daar nog net geen 2 jaar terug laten chippen :) 105 naar 155 paardjes van een luie naar een zeer heerlijk rijdende motor... kan het je zeker aanraden, deze heren snappen het en behoren naast 2 andere tot mijn grote 3 :)

tjeu83

Nieuw lid
heb mijn 1.6 tdi daar nog net geen 2 jaar terug laten chippen :) 105 naar 155 paardjes van een luie naar een zeer heerlijk rijdende motor... kan het je zeker aanraden, deze heren snappen het en behoren naast 2 andere tot mijn grote 3 :)

Duiveltje, welke andere 2 raad jij aan?

CDK

Forumguru
@tjeu83, voor VAG auto's zijn er slechts een handje vol in NL waar je zonder zorgen terecht kan.

Hier onder op alfabetische volgorde :)

Hartog - Alkmaar
JD - Lochem
TVS / DSG dokter - Varsseveld
VAG Techniek - Nuenen
VVT - Marum

dj.verhulst

Forumguru
ik heb bij VVT ook mijn toenmalige TDI laten dpen ,, vakwerk, ze weten wat ze doen.
heb voor een maatwerk chip gekozen, en de turbo niet te lomp erin laten komen om het vliegwiel te sparen.

ging wel voor stage II ,, van 90 pk naar 150 pk op de wielen !!
de TDI was onder gewone omstandigheden zuiniger dan eerst ,

nu is het wel zo, je moet wel zorgvuldiger warmrijden en de laatste 5 a 10 min voor je aankomt rustig rijden zodat de Turbo de grootste hitte kan afvoeren , dan heb de minste kans op defecten.

Bovenaan Onderaan