1.6 TDI motor

Tees

Donateur
Gegeven dat de Euro 6 norm in 2015 van kracht geworden is en er geen dieselauto de NOx-norm daarin kan halen zonder SCR katalysator (waarin de AdBlue gebruikt wordt), en de Scala in 2019 geïntroduceerd is, is het antwoord neen.
 
Ben op zoek naar occ. budget auto voor de kinderen maar zonder AdBlue , namelijk veel problemen na verloop van tijd
O.a. onderstaande maar nog veel andere klachten en vooral kosten
Verwarmingsstoring , defecte sproeier , sensor , maar vooral veelal defecte pomp €€€
Dus liefst nog een 2de hands zonder indien mogelijk
 

Tees

Donateur
Ik snap de link met AdBlue nog niet helemaal, maar de problemen/onderdelen die je beschrijft zijn ook niet heel gedetailleerd.

En anders is er altijd nog benzine!
 

hemi24

Forumguru
Sterker nog, volgens mij moet je een Scala diesel in NL met een vergrootglas zoeken! Volgens mij zijn door Pon alleen maar benzine modellen naar NL gehaald...
 

EdK

Forumguru
Tsja dan word het een belgische Scala...........daar willen ze er graag vanaf van die diesels als ik de vlaamse leden hier mag geloven

Maar een TDI 1,6 gehad zonder ad blue en de problemen die jij opnoemt heb ik enkele mee gehad ......
Werkgever heeft hem er bij 240K uitgegooid en rij nu een 2,0 TDI met AB en nu anderhalve ton verder nog steeds probleemloos
En ik kan de binnensteden zonder probleem in .....
 
Bovenaan Onderaan